MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27
  1. #1
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default Zakhandschoenen of niet?

    Hallo,

    Mijn vraag is of ik nou of geen zakhandschoenen moet aanschaffen, ik zie regelmatig mensen in mijn gym met zakhandschoenen op de zak slaan om hun knokkels en hand wat meer bescherming te geven, ik zelf sla over op met gewoon mijn 'standaard' handschoenen. Is het het waard om die dingen aan te schaffen of niet?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Ik gebruik ook normale bokshandschoenen. Ze zouden er sneller van slijten maar daar merk ik niet erg veel van. Enige voordeel om zakhandschoentjes aan te schaffen zou misschien de hogere vuistsnelheid die je kan behalen.

  3. #3
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    ben ik nu de enige met rare gedachten bij zakhandschoenen
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  4. #4
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    Haal je dan ook niet het voordeel weg dat je juist met normale bokshandschoene(16oz) op de bokszak gaat slaan en daarmee grotere kracht/snelheid behaalt na een tijdje?

  5. #5
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    ben ik nu de enige met rare gedachten bij zakhandschoenen
    Euh.. ja!

  6. #6
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Ik train gewoon met m'n MMA handschoenen. Vind de normale bokshandschoenen te lomp voor mij.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Misschien is het wel andersom... ben jij gewoon te lomp voor normale handschoenen

  8. #8
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Haha reps broeder!!!

    Nee wat ik er mee wil zeggen is dat ik het heerlijk vind om met open handen te vechten om snel te kunnen vastpakken, grapplen etc.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Groningen
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    ik zou wel zakhandschoenen kopen, ik deed het eerst ook met gewone handschoenen, maar ze gingen inderdaad ook echt veel sneller kapot! dikke gaten er in,(in twinns, dus niet in een een of ander goedkope handschoen)

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    ben ik nu de enige met rare gedachten bij zakhandschoenen
    Nou ik heb er ook wel zo mijn ideeën bij na deze uitspraak

    Quote Originally Posted by Fr3ddy View Post
    Enige voordeel om zakhandschoentjes aan te schaffen zou misschien de hogere vuistsnelheid die je kan behalen.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    Ik moet trouwens ook nieuwe scheenbeschermers, zit nou met die elastieken stoffen prut dingen die de hele tijd verschuiven tijdens de training, zoek eigenlijk naar lederen scheenbeschermers voor een redelijk prijsje, dacht aan die van booster voor € 50,00

  12. #12
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    de booster ging bij mij binnen een maand stuk, en verschoof ook telkens!
    ik heb nu die van king, veeeeel beter

    -goede pasvorm
    -veel bescherming
    -verschuift weinig
    -en heeft een super goede demping!

    maarja dit is gewoon persoonlijk je moet gewoon kijken en passen en kopen, je komt er toch later pas achter hoe goed je spullen zijn.
    en naar verkoopers hoef je ook niet luisteren!
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  13. #13
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    De kans met die lederen met zo'n aparte sluiting op verschuiven lijkt mij wel een stuk minder dan met die stoffen elastieken bandjes?

  14. #14
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    Hoe kan ik trouwens de juiste maat voor die dingen vinden, er zijn s m l en xl gaat dat op lengte of weet ik veel wat? ik ben 1,87

  15. #15
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Je moet die adidas hebben dat zijn topdingen en draaien niet om je schenen.
    Voor handschoenen gewoon met 16 ounce op de zak. Daar wordt je groot en sterk van

  16. #16
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    Gebruik nou ook idd mijn 16oz op de zak.. Maar wat voor maten moet ik nou precies kiezen als ik voor die king ga.. lees daar heel veel goede dingen over dus zou die wel graag willen kopen

  17. #17
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    probeer ook eens zonder handschoenen, met alleen goede bandage. Het voordeel is dat je daardoor leert om heel zuiver te stoten en een goede vuist te maken en deze goed in te draaien waardoor je met de juiste twee knokkels stoot. Het voordeel van het trainen zonder handschoenen is, dat als je geen goede vuist maakt of niet goed indraait, je dit meteen merkt. Je gaat dan ook meteen corrigeren. Als je alleen met handschoenen aan traint merk je je fouten minder goed op. Daarnaast is het ook van belang om een goede samengeknepen vuist te hebben als je stoot met je handschoenen aan. Ik zie heel vaak dat kracht/impact verloren gaat, doordat er gestoten wordt met open of halfopen hand. Nou ik zou zeggen: probeer het eens en niet meteen opgeven als je de eerste paar keren wat last van je handen hebt. Want als je een goede vuist maakt en zuiver stoot, merk je niets. Dus blijkbaar moet je dan verder met het bijschaven van je stoottechniek.


  18. #18
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Casparvdzouw View Post
    Gebruik nou ook idd mijn 16oz op de zak.. Maar wat voor maten moet ik nou precies kiezen als ik voor die king ga.. lees daar heel veel goede dingen over dus zou die wel graag willen kopen

    ik ken het niet. voor handschoenen heb ik altijd Windys met klitteband en nu dus scheenbeschermers van nepleer van adidas. Zijn ook niet goedkoop maar ze draaien terminste niet zo erg om je scheen.
    en zakhandschoenen, als je het wil moet je het gewoon doen. Wat maakt het uit.

  19. #19
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind ze ideaal, de dinge gaan niet stuk en met zaktraining kan je lekker op snelheid trainen.Vooral op de pads vind ik ze goud!

    Mocht je bang zijn dat je dan minder zwaart traint moet je af en toe is ff schaduwboksen met wat gewichtjes das echt super effectief! Ik heb van die pols/klitteband-gewichtjes van Perry!
    -Fly like a butterfly, sting like a bee-

  20. #20
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    na zakhandschoenen en scheenbeschermers ben ik ook opzoek naar nieuwe gewone handschoenen, ik werk nu met 14oz van Rumble. Maar die vind ik hooguit onhandig en ik dacht eraan om Twins te nemen of anders cusley/fairtex.. kan iemand een paar links geven naar verkopers/de juiste handschoenen die ik dan zou moeten nemen?

  21. #21
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    ik denk dat jij gewoon eens naar een winkel moet gaan op de dingen eens goed te bekijken!
    benefitshop in groningen ga ik meestal heen
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  22. #22
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    TTT
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  23. #23
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    2.072
    vCash
    126000

    Default

    Hmm RHEINFIGHT!??

  24. #24
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Voorburg The Netherlands
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    De vulling van je bokshandschoen word na een tijdje in elkaar gedrukt, je handschoen word daardoor harder en minder comfortabel.
    Zeker tijdens het sparren voor je tegenstander, heb je minder goede kwaliteit handschoenen, die gaan na een tijdje op de zak gewoon kapot.

  25. #25
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Gewoon met je normale handschoenen op die zak rammen joh, je moet op een gegeven moment toch nieuwe bokshandschoenen kopen in verband met stinklucht.
    Alistair Overeem is de goat.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •