MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 20 of 20
  1. #1
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default Rossi pakt wereldtitel nr 8

    Valentino Rossi pakt recordtitel


    Valentino Rossi kijkt achterom naar Casey Stoner.



    Valentino Rossi heeft tijdens de Grote Prijs van Japan zijn zesde wereldtitel in de MotoGP, de koningsklasse van de motorsport, veroverd. De 29-jarige Italiaan van Fiat Yamaha deed dit evenals de vortige keren in stijl: hij pakte de titel met een overwinning. Rossi is de eerste coureur die zes wereldtitels wint in de hoogste klasse bij de motoren.

    92 punten voorsprong
    Met nog drie races te gaan in het kampioenschap is Rossi niet meer te achterhalen door zijn naaste achtervolger Casey Stoner. De wereldkampioen van 2007 staat 92 punten achter, terwijl er nog maar 75 te verdienen zijn. "Het is moeilijk om titels te vergelijken", zei de kersverse wereldkampioen na de race. "Deze is fantastisch omdat ik er het hardst voor heb gevochten."

    http://nl.youtube.com/watch?v=ykH0kM...eature=related
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Mooie foto die eerste. Wat ik ook erg gaaf vond is hoe hij over de finish kwam: op het achterwiel en 2 vingers in de lucht. Dat lijkt me pas een gaaf plaatje
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  3. #3
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Wel een oudjes maar wel stijlvol:





    Last edited by aliendwurf; 29-09-2008 at 00:33.

  4. #4
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    127.0.0.1
    Posts
    1.163
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by aliendwurf View Post
    en dat met zo een 150km/h
    - 98% of forum users copy these messages from other people to put in their sig...If you're one of the 2% that don't, put this in your sig -

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Rossi is stijlvol tot in zijn vingertoppen.
    Denk ook dat de GP's niet zo boeiend zijn zonder hem.
    Vroeger has je Kevin Schwantz daarna Quick Mick Doohan en nu Rossi. Wie volgt..
    ik denk dat Lorenzo de eerst volgende is die aanspraak zou kunnen maken op de titel.
    Volgend jaar wordt zowieso spannend als ze allemaal op 1 banden merk rijden net zo als in de F1. De leveranciers balen als een stekker want iemand krijgt een contract (uitgeknepen natuurlijk) en de anderen helemaal niets.
    Den zijn de verschillen op dat vlak in iedergeval compleet weg.

  6. #6
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Rossi rules!!!

    Het is altijd een genot om te zien hoe die gozer risico's durft te nemen waar anderen het laten.

  7. #7
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Hulde, super rijder,


  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    1.777
    vCash
    126000

    Default

    Had er de wekker, ook maar weer is voor gezet. En geen minuut spijt gehad.

    Toch vraag ik me nu af wie beter was/is.... Agostini of Rossi.....

    Ik bedoel Ago reed vaak op 1 dag 2 race klasse's die die allebei won! De fietsen hadden toen nog lang niet al die snufjes die ze nu hebben....en werd in die 2 klasse's 15 keer kampioen.

    Rossi domineert al vanaf de 125cc alles waar hij in rijd en is 4 klasse's ....8 keer kampioen.

    Een rijder wiens stijl ik ook graag zie is Hayden, die gooit zijn fiets ook altijd wat driftend door de bocht. Stoner rijdt mij te clean...

  9. #9
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    goor
    Posts
    624
    vCash
    126000

    Default

    Rossie = baas

  10. #10
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben geen Hayden fan, al is het alleen maar omdat hij een schreeuwerige amerikaan is. Tuurlijk kan hij het wel, maar het is het net niet. Daarbij heeft hij nog nooit een echte confrontatie gewonnen van Rossi of Stonder. De 990 machine lag hem goed, maar nu met de 800 en trajectcontrole (dus geen driften) is het over met de lol voor Hayden alhoewel hij er goed bijzat de laatste races.
    Ago en Rossi.. tja Ago gaf zelf aan Rossi en eigenlijk, als je kijkt in de 500cc 2 takt toendertijd waren die het moeilijkst om te rijden. Het motoblok perste dik 200 pk eruit met iets van 130 kilo aan motor. En als een tweetakt kwam dat in 1 keer maar het rijwielgedeelte was er nog ver bij achter gebleven. 1 fout en je werd het ziekenhuis in geknald. Rossi is daar ook kampioen op geworden.

    Naast GP is World Superbikes ook helemaal super, jongens als Toseland en Edwards komen daarvandaan. Daar gebeuren meer bizarre acties dan in de GP.

    Hopkins is ook altijd goed voor vette acties btw.


    en vroeger nog op zn suzuki
    Last edited by De man van 14K; 29-09-2008 at 20:19.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    1.777
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Ago en Rossi.. tja Ago gaf zelf aan Rossi en eigenlijk, als je kijkt in de 500cc 2 takt toendertijd waren die het moeilijkst om te rijden. Het motoblok perste dik 200 pk eruit met iets van 130 kilo aan motor. En als een tweetakt kwam dat in 1 keer maar het rijwielgedeelte was er nog ver bij achter gebleven. 1 fout en je werd het ziekenhuis in geknald. Rossi is daar ook kampioen op geworden.
    Ik heb die discussie al jaren, mijn pa is uit de tijd van Ago ( ik ben er zo een die vernoemd is naar Jarno Saarinen). En steeds komt mijn pa met de 4 takt motoren en 2 klasse's op 1 dag winnen etc etc.... aanzetten. Als dat stukje van Ago, wat hij zegt over Rossi ergens te vinden is mep ik hem er eerst is mee rond z'n oren .....

    Superbike's is idd ook heel cool om te kijken.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Rossi heeft gewonnen op de 2takt en 4 takt en heeft qua overwinningen Ago evenaart. Lijkt me genoeg om een discussie mee te winnen toch?
    Wel cool dat je naar Saarinen vernoemd ben trouwens!

    Naast SKB zijn ook de BSB en de engelse roadraces helemaal te gek.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default


  14. #14
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default


    Island of Mann?

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Er is geen grotere dan Rossi! Man wat kan die gozer rijden!!!

  16. #16
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by aliendwurf View Post
    Island of Mann?

    jep oa, ik lees de performance bikes mag. 1 van de testrijders is Guy Martin die raced oa op Man maar er ook in Ierland zijn ze er helemaal gek van. Zo heb je bijvoorbeeld de NorthWest 200 en Ulster, maar ook in landen als Ukraine worden wegraces gehouden. Mooie daarvan is dat je daar ook gewoon sommige van de BSB rijders in actie ziet. In het WSBK of in de GP zie je dat niet, die mogen echt niet op een straten circuit rijden van hun sponsor / teams.


    In Nederland heb je alleen nog de Eemshaven waar gewegraced wordt. Is 3 jaar geleden een kerel de pijp uitgegaan, die verloor zijn remblokken aan het eind van het rechte end.. (hoe dat nou kan is mij een raadsel maar goed)

    http://www.northwest200.co.uk/home.html

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

  18. #18
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Okey, ik wist niet dat er in Ierland ook van zulke races werden gehouden. Dat is wel hoe er eigenlijk geraced hoort te worden. Niks grintbakken, strobalen in de bocht lijkt me meer dan voldoende.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Er is geen grotere dan Rossi! Man wat kan die gozer rijden!!!
    Nou als je als joey dunlop de tt of mann 26 keer wint, weet ik niet zeker wie de grootste coureur was!
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Roadracing en GP's zijn niet echt te vergelijken.
    Vergelijk een Rally race maar met de Formule 1, het vereist een totaal andere aanpak.
    Carlos Sainz een rally grootheid heeft ooit in een F1 wagen gereden, hij was snel. Sneller dan Schumy maar gedurende 1 rondje, daarna niet.
    Roadracing is meestal een paar rondes over 1 groot parkour zoals op de Isle of man.
    Kenny Robert sr heeft ooit staan kijken op de Isle of man.. Hij pleitte altijd voor meer veiligheid op de GP circuits maar daar stond hij echt te kijken van de bizarre risico's die genomen worden en de gevaren die er zijn. Nooit in zijn leven gaf hij aan daar te rijden.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •