MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Hou je meer van MMA of van K1/MT of ligt dat gelijk ?

Voters
134. You may not vote on this poll
  • Ik hou meer van MMA

    77 57,46%
  • Ik hou meer van K1/ muay thai-kickboksen

    19 14,18%
  • Ik vind het allebei heel erg tof

    38 28,36%
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 51
  1. #1
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default Meer muay thai, meer MMA of gelijk

    Deze maand is Mixfight meer MMA georienteerd. Vorige maand domineerde juist het K1 nieuws. Ben wel nieuwsgierig hoe het zit met jullie voorkeuren. Laat het weten in de poll.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Deze maand is Mixfight meer MMA georienteerd. Vorige maand domineerde juist het K1 nieuws. Ben wel nieuwsgierig hoe het zit met jullie voorkeuren. Laat het weten in de poll.
    Moet je hem wel toevoegen

  3. #3
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Ik was nog bezig !

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    MMA heeft toch mijn voorkeur

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    MMA blijft toch het leukste spelletje om na te kijken!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Ik ben ook erg snel

    Ik houd persoonlijk van beide sporten. In mijn avatar is het logo van Lumpini te zien. Ben daar ook meerdere keren geweest.

    Vorig jaar naar de K-1 geweest en volgende maand UFC.

    Voor elk groot gala waar een stream is zit ik gewoon lekker achter de comp. Of dat nou K-1 of MMA is.

    Maar goed ben eigenlijk een liefhebber van alle budo gerelateerde sporten. Of dat nou Judo, BJJ, Karate, Kickboksen of MMA is.

  7. #7
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    ik ga voor MMA, maar k1 is ook mooi om te zien.

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Ik was altijd vnl. kickboksen georienteerd, maar ben door Mixfight ook mma liefhebber geworden. Vind mma in UFC ook erg tof door de kortere rondes. In Pride had je hele toffe partijen, maar door de lange rondes had je soms hele saaie stukken met alleen maar afklemmen en doodliggen op de grond.
    Maar op gala's in Nederland vind ik meestal muay thai veel toffer dan mma. Vanaf de tribunes is het worstel en grondwerk vaak slecht te volgen.

    Net als Jeru kijk ik alle grote evenementen achter pc en sta ik heel positief t.ov. ring- en budosporten . Daar wordt hier nogal eens minachtend over gedaan.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het allebei heel erg tof

    Het echte full muaythai vindt ik het mooiste om te zien. Wel met echte knokkers en niet van die puntentikkertjes of vechters die te veel clinchen (en dan bedoel ik hangen en niet de experts die iemand dol draaien). Met ellebogen en echt hard clinchen is dit de complete staande vechtsport. Een voorbeeld van een recente mooie partij zijn Anuwat VS Mosab.

    MMA is het meest compleet en benaderd het meest een echt gevecht (hoewel het natuurlijk altijd een sport blijft en niet helemaal te vergelijken valt met een echt gevecht om te overleven). Hierdoor vindt ik het t meest sensationeel om te zien. Het is het meest compleet. Het grondgevecht in het MMA is een beetje het gevoelige punt. Als vechters op de grond constant voor submissions en ground and pound gaan is het shitterend. Minder vindt ik als de partij op de grond dood lijkt te bloeden in een taktisch spel waardoor er weinig aktie voor de kijker is. Een voorbeeld van een recente mooie partij zijn Bogdan Christea en Mulyhatin op de M-1 verleden week.

    K-1 is de meest uitgekleede versie van de sport. Zonder vastpakken en 3 x 3 kan ik me voorstellen dat het voor massa en vechtsport toeristen (die af en toe op tv kijken en hooguit 1 x per jaar gaan kijken als uitje) het mooiste is. In een toernooi is 3 x 3 van zelf sprekend. In losse partijen vindt ik het vluggertjes worden om snel wat te zien en dan de volgende. Om echt te zien wie die beste is tussen twee toppers is 5 x 3 zeker nodig! IMO overheerst de commercie dan de sport. Qua kijkspel doet het niet onder voor muaythai en MMA overigens.

    Overigens kunnen alle martial arts mij boeien. BV Kung fu vechters in zo'n klooster trainen en programma's als bv fight quest smul ik van om te zien.
    Last edited by payap; 18-01-2009 at 15:05.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind ook allebei erg tof, maar neig toch meer naar het MMA. Gewoon omdat het completer is (en ik er ook meer in thuis ben). En ik vind dat er in NL gewoon veel en veel te weinig puur MMA-gala's zijn! Door meer wedstrijden te organiseren gaat het niveau alleen maar omhoog en dat moeten we hebben. Hoeven ook niet meteen van die grootse gala's te zijn, maar ook met meerdere kleinere evenementen kom je er wel.

  11. #11
    chief108 Guest

    Default

    MMA FTW!!!!

  12. #12
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Ridderkerk, The Netherlands
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    Heb gevote op MMA. Het zou inderdaad wel tof zijn als er meer pure MMA gala's zouden worden gegeven, maar ik kijk graag naar een goede K1 of MT wedstrijd!

  13. #13
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    MMA!
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    [QUOTE=Ralph;677397 Hoeven ook niet meteen van die grootse gala's te zijn, maar ook met meerdere kleinere evenementen kom je er wel.[/QUOTE]

    Wat dat betreft mis ik erg die shooto gala-tjes in de Kei in Ede. Die waren echt top!!!

  15. #15
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Allebei.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Wat dat betreft mis ik erg die shooto gala-tjes in de Kei in Ede. Die waren echt top!!!
    x2! Zat je lekker dicht op de ring. Kon je alles goed zien en de partijen waren altijd ook het aanzien meer dan waard!

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik hou van beide, maar vind MMA leuker om naar te kijken.

    Naar Thaiboksen kijken in Thailand zelf is echt boring... als je het afzet tegenover de actie in een reguliere MMA match. Om zelf te trainen en te vechten is een ander verhaal, maar kijken is vaak niet leuk.

    K1 heeft ook maar bar weinig echt goede events. De K1 Max draagt wat mij betreft de K1 op dit moment. Vorig jaar waren er welgeteld 3 echt kwalitatief goede K1 events, ik heb me persoonlijk bij een hoop events stierlijk zitten vervelen.

    Het Nederlandse kick en thaiboksen is wel leuk en staat vol van talent en goede wedstrijden. Maar wij hebben een traditie van mixed gala's, en dat is sowieso tof! Wel zou de weegschaal wat meer in evenwicht moeten. Nu zijn er te veel Kickboks wedstrijden en te weinig MMA. Ik zou willen pleiten voor 50/50 gala's.

    En bijna alle internationale MMA events in 2008 waren bruut, sommige waren echt top-notch van a tot z.


  18. #18
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    belgium
    Posts
    3.185
    vCash
    126000

    Default

    MMA all the way.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    antwerpen de planeet!
    Posts
    1.038
    vCash
    126000

    Default

    Zowiezo mma, ben eigenlijk heel weinig geïnteresseerd in kickboxen/muay thai. Wat niet wegneemt dat ik heel veel respect heb voor kickboksers, in wezen is het een hardere sport als mma, want je kan de slagen niet doen stoppen door een takedown en er wordt constant geslagen. Maar als ik naar een mma gala ga en er begint een muay thai match ga ik altijd even iets halen om te drinken of ik ga naar het toilet ofzo. Boeit me niet zo.

  20. #20
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Met name kickboksen maar ik vind MMA zeker een mooie sport..

    Vind de afwisseling op gala's altijd wel leuk.. wat mij betreft mogen de meeste gala's 50/50 worden

  21. #21
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    467
    vCash
    126000

    Default

    Vind zelf Kickboksen/muay thai leuker, maar vind MMA ook steeds leuker. Zeker als het grondgevecht ook actief/goed is. Zit er aan te denken om ook eens een les BJJ/Grapling te gaan doen. Maar vooralsnog kijk ik liever naar kickboksen.

  22. #22
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.455
    vCash
    126000

    Default

    Mijn vote is gegaan naar beide, paar jaar geleden zou mijn stem overduidelijk naar K1/muay thai zijn gegaan maar ben met steeds meer plezier naar MMA gaan kijken waarschijnlijk ook mede omdat de K1 events toch wat achteruit zijn gegaan ,niet allemaal natuurlijk, maar laatste tijd veel te veel wazige "vechters" gezien in de K1..
    can i kick it?....Yes you can!!

    Rob Kaman highlights

  23. #23
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    MMA!

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Van mij mag het ook 50-50 zijn.


    op de vot dermit

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind MMA ook denk ik leuker maar dat komt meer omdat er verhaal in zit. Zo zie je bij de UFC hoe zij partijen op hypen en dat het resultaat een gevolg krijgt. Win je dan kom je dichterbij een titelshot verlies je gebeurt uiteraard omgekeerd. Vandaar dat ik het volgen van MMA leuk blijf vinden.

    Bij K-1 zijn het vaak losse gevechten maar moet wel zeggen dat ik de K-1 finale wel weer tof vind. Altijd wil ik de finale voor geen goud missen. Het blijft toch iets aparts en het stelt bijna nooit teleur.

    Ik ga dus voor 50/50 kan van beide genieten!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •