MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 31
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heerhugowaard
    Posts
    1.380
    vCash
    126000

    Default Advies van de kenners

    Bij deze zou ik graag een advies van de kenners willen hebben betreft het huidige schema wat in hanteer.

    Ik doe 4 avonden in de week aan kracht training ( maandag dinsdag donderdag en vrijdag ) Meestal begin ik rond 8 en ga rond half 10 a 10 uur weer naar huis. Om conditie op te bouwen en vet te verbranden ben ik nu begonnen met 3 keer in de week sochtends te zwemmen. Belangrijkste doel is eigenlijk vet verbranding. Voor het zwemmen heb ik geen vaste ochtenden. Meestal zwem ik zo een 20 minuten ( schoolslag ) en ben dan echt wel op.

    Heeft 20 minuten schoolslag zwemmen zin om vet te verbranden of adviseren jullie sochtens andere cardio oefeningen?

    Ben benieuwd naar jullie reacties.

    Gr, Daniel
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight



    Proud member of the Heerhugowaard clan...

  2. #2
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    959
    vCash
    126000

    Default

    hey
    als je het echt voor vet verbranden doet zou ik wat langer zwemmen omdat rond de 20 minuten pas je vetverbranding op gang komt bij duurtrainingen.
    het is dus misschien wat handiger voor je om eventueel wat minder hard te zwemmen als je echt niet meer kan na die 20 minuten. dus dat je een tandje terug neemt qua tempo zodat je toch wat langer ertegenaan kunt voor de vetverbranding.
    ik hoop dat ik je daar wat mee geholpen heb
    veel succes ermee verder

  3. #3
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    28
    vCash
    126000

  4. #4
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Rotterdam
    Posts
    19
    vCash
    126000

    Default

    Er is vaak onduidelijkheid over vetverbranding en trainen.
    Het is waar dat bij een lagere inspanningsintensiteit, het lichaam in grotere mate gebruik van de vetverbranding. Het PERCENTAGE vet dat verbrand wordt is tijdens laag intensieve inspanning dus hoger dan bij een hogere intensiteit. Dit zegt echter niets over de ABSOLUTE hoeveelheid vet die tijdens een training wordt verbruikt.
    Daarnaast heeft intensieve inspanning als voordeel dat de koolhydraat (CHO) voorraden weer worden geleegd en dat je een hoger rustmetabolisme hebt na afloop van de training.
    Wanneer je vetverbranding op gang komt hangt af van vele verschillende factoren. Genetische factoren, mate van getraindheid etc etc.

    De regel bij vet verbranding is niet zo moeilijk: Als je vet wilt verliezen moet je zorgen dat je energie innamen minder is dan je energie verbruik.

    20 min schoolslag heeft dus effect op de vetverbranding, maar of je afgaat vallen heeft ook te maken met eetgewoontes.
    Second place = First loser

  5. #5
    anonymous001 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by kristel View Post
    Er is vaak onduidelijkheid over vetverbranding en trainen.
    Het is waar dat bij een lagere inspanningsintensiteit, het lichaam in grotere mate gebruik van de vetverbranding. Het PERCENTAGE vet dat verbrand wordt is tijdens laag intensieve inspanning dus hoger dan bij een hogere intensiteit. Dit zegt echter niets over de ABSOLUTE hoeveelheid vet die tijdens een training wordt verbruikt.
    Daarnaast heeft intensieve inspanning als voordeel dat de koolhydraat (CHO) voorraden weer worden geleegd en dat je een hoger rustmetabolisme hebt na afloop van de training.
    Wanneer je vetverbranding op gang komt hangt af van vele verschillende factoren. Genetische factoren, mate van getraindheid etc etc.
    Maar dit geldt vooral voor intervaltraining, toch? Het lijkt me dat 20 minuten in constant tempo een beetje tussen het wal en het schip valt (explosieve, danwel duurtraining). Of sla ik de plank mis?

  6. #6
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    breda
    Posts
    831
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    tussen wal en het schip
    deze zin in een topic over zwemmen, reps!

  7. #7
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default Lastige vraag

    Hey, ik ben het eens met Kristel dat het lastig te bepalen is of je training goed genoeg is voor wat je wilt.

    Vanmorgen toevallig nog met een fysioloog over gesproken, we kwamen op de vraag wat je beter kunt doen wanneer je maar een half uur tot een uur de tijd hebt om te trainen. Heel intensief of minder intensief ivm suiker of vetverbranding.

    Uiteindelijk bedachten wij dat het beter zou zijn om dat half uur heel intensief te sporten omdat je na de training ook nog een verhoogde verbranding hebt en je daardoor absoluut gezien meer verbrandt.

    Uiteindelijk is het natuurlijk ook een zaak om verbranding en inname goed te balanceren. In dit geval lijkt het me duidelijk dat je meer wil verbranden dan innemen, zorg er wel voor dat je lichaam de juiste brandstoffen heeft om te kunnen presteren.

    Hoop dat je er iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben dan denk ik graag mee.

    grtz, Bob

    P.s. vergeet niet dat op het moment dat je beweegt je altijd vet verbrandt, er is niet zo iets van een drempel of bepaalde tijd of waarde vanaf waar je ineens vet verbrandt in plaats van koolhydraten.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    kun je je nog wel afvragen hoe gezond het is om elke dag een uur heeeeel intensief te trainen. ik bedoel qua herstel e.d.
    overtraining is toch wel een factor om rekening mee te houden.

    m.n. voor vetzakken

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heerhugowaard
    Posts
    1.380
    vCash
    126000

    Default

    bedankt voor de verschillende reacties. Conditioneel zal het zwemmen steeds langer uit te houden zijn, echter merk ik ook dat me spieren verzuren. Voornamelijk degene welke ik de avond ervoor getraind hebt. Maar met zwemmen is dus niks mis voor vetverbranding?


    Proud member of the Heerhugowaard clan...

  10. #10
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    PERCENTAGE vet dat verbrand wordt is tijdens laag intensieve inspanning dus hoger dan bij een hogere intensiteit. Dit zegt echter niets over de ABSOLUTE hoeveelheid vet die tijdens een training wordt verbruikt.
    Ik snap dit niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe hoger het percentage van het vet dat je verbrand hoe hoger de absolute hoeveelheid lijkt me toch? Daar zit toch een groot verband tussen, tussen het percentage en de absolute hoeveelheid?

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  11. #11
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MilfhunterMMA View Post
    Ik snap dit niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe hoger het percentage van het vet dat je verbrand hoe hoger de absolute hoeveelheid lijkt me toch? Daar zit toch een groot verband tussen, tussen het percentage en de absolute hoeveelheid?

    ligt aan jou

    zo moet je het lezen (vb): 60% van 100 < 50% van 130

  12. #12
    anonymous001 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by MilfhunterMMA View Post
    Ik snap dit niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe hoger het percentage van het vet dat je verbrand hoe hoger de absolute hoeveelheid lijkt me toch? Daar zit toch een groot verband tussen, tussen het percentage en de absolute hoeveelheid?
    Samen met de duur dus...

    Lang x lage verbranding = kort x hoge verbranding

    (willem was me voor...)

  13. #13
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

  14. #14
    anonymous001 Guest

    Default

    Haal jij je informatie tegenwoordig bij het Viva forum?

  15. #15
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    Haal jij je informatie tegenwoordig bij het Viva forum?

    past wel bij jullie, stelletje wijven

  16. #16
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    past wel bij jullie, stelletje wijven
    x2

    gewoon hard trainen en hard zuipen
    zonder rare doelstellingen
    en je al helemaal niet druk gaan lopen maken over onsierlijke vetrandjes ofzo...

  17. #17
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    x2


    en je al helemaal niet druk gaan lopen maken over onsierlijke vetrandjes ofzo...
    nee, nee, alleen over de ontsierende...

  18. #18
    chief108 Guest

    Default

    dat zeggik...

  19. #19
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    ligt aan jou

    zo moet je het lezen (vb): 60% van 100 < 50% van 130
    ja ok, dat begrijp ik. Dus hoe je moet trainen om af te vallen hangt er dus vanaf hoe dik je eigenlijk bent .

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  20. #20
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    nee ik doel met die 100 en 130 niet op kilo's
    waren gewoon willekeurig gekozen getallen...

    zal nog een poging doen tot je door te dringen (zit je me nu te fucken ? of snap ik jou niet meer ? )

    iig ander voorbeeld (met een bord voor me kop):

    stel met een laag intensieve training van een een uur verbrand je 400 kcal
    70% van die kcal is vet. =280 kcal aan vetverbranding

    stel met een hele intensieve training van een uur verbrand je 800 kcal maar nu is maar 40% van die kcal vet= 320 kcal aan vetverbranding

    maw relatief (40%) wordt er bij een hoog intensieve training weinig vet verbrand t.o.v 70% bij laag intensief.
    absoluut: 320kcal vet intensief vs 280 kcal vet laag intensief

    maar die 280 en 320 maken eigenlijk niks uit het gaat om die 400 en 800...

    en nu ga ik bier drinken

  21. #21
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    en nu ga ik bier drinken
    eerste echt zinnige in deze thread...

  22. #22
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    nee ik doel met die 100 en 130 niet op kilo's
    waren gewoon willekeurig gekozen getallen...

    zal nog een poging doen tot je door te dringen (zit je me nu te fucken ? of snap ik jou niet meer ? )

    iig ander voorbeeld (met een bord voor me kop):

    stel met een laag intensieve training van een een uur verbrand je 400 kcal
    70% van die kcal is vet. =280 kcal aan vetverbranding

    stel met een hele intensieve training van een uur verbrand je 800 kcal maar nu is maar 40% van die kcal vet= 320 kcal aan vetverbranding

    maw relatief (40%) wordt er bij een hoog intensieve training weinig vet verbrand t.o.v 70% bij laag intensief.
    absoluut: 320kcal vet intensief vs 280 kcal vet laag intensief

    maar die 280 en 320 maken eigenlijk niks uit het gaat om die 400 en 800...

    en nu ga ik bier drinken
    tnx willem, nu snap ik het (het gaat dus om de percentages van kcal). proost dan maar!

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    Ging met een vriedin sporten en allebei op de loopband. Zij ging een heel laag tempo maar hele hoge hellingshoek, ik geen hellingshoek en op stand 11 me 20 min. de tyfus gerend. Uiteindelijk had zij evenveel calorien verbrand als ik. Het leven is soms oneerlijk

  24. #24
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    57
    vCash
    126000

    Default

    Na circa 45 minuten ga je pas vet verbranden

  25. #25
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Sporten na ontwaken is erg efficient m.b.t. vetverbranding. Je verbranding wordt gedurende je slaap op een laag pitje gezet en als je dan wakker wordt en binnen 30 min. gaat sporten ga je gelijk je vet reservers en suikers verbranden.

    Iets in die geest

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •