MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Hardonk vs Kongo

Voters
97. You may not vote on this poll
  • Hardonk wint

    51 52,58%
  • Kongo wint

    46 47,42%
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 39
  1. #1
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default UFC 97: Antoni Hardonk vs Cheick Kongo

    UFC 97: Antoni Hardonk vs Cheick Kongo
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    toni is de betere kickboxer en de betere op de grond. Imo kan congo alleen winnen door bizar geluk. Het is voor toni een perfecte tegenstander op zijn weg naar een titelgevecht.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Nederland/Россия
    Posts
    519
    vCash
    127221

    Default

    Ik lees altijd dat Hardonk de betere kickboxer is, en dat zal dan wel, maar ik zie ook dat hij in zijn wedstrijden bijna altijd heel snel een tik op zijn hoofd krijgt, kickboxen met kleine handschoentjes is toch wat lastiger en behoefd toch een ander tacktiek

  4. #4
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Ik hoor me natuurlijk achter de Nederlander te scharen maar ik verwacht dat Cheick gehakt maakt van Antonie. (No offense)

  5. #5
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Ik verwacht dat Hardonk dit met zijn BJJ gaat winnen.

    Vind Kongo een overrated vechter die vaak door smerigheden zijn tegenstander uit zijn spel haalt. Zijn GnP en takedown defence zijn goed, maar ik vind Hardonk zijn standup en BJJ stukken beter.
    Last edited by dirk5; 24-02-2009 at 08:15.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  6. #6
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Vind Kongo een overrated vechter die vaak door smerigheden zijn tegenstander uit zijn spel haalt.
    Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel, op het randje en veel gemener dan Hardonk...denk dat dat de doorslag gaat geven.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik ga voor Hardonk.... Maar ik zie wel degelijk een groot potentieel gevaar in een takedown gevolgd door heavy GnP door Kongo...

    Ik hoop echter dat Kongo zoiets heeft van... "ik pak hardonk wel staande"....
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    KNSM-eiland, Amsterdam
    Posts
    357
    vCash
    126000

    Default

    Antoni's trappen (vooral zijn lowkicks) zijn veel beter dan Kongo's maar hij moet inderdaad uitkijken voor die stoten naar zijn hoofd en de knietjes in het kruis.....Op de grond schat ik Antoni beter in. Ik heb het idee dat Kongo het na de overwinning op Crocop hoog in de bol heeft en, net zoals de meerderheid op internet, denkt dat hij dit wel makkelijk zal winnen. We zullen zien.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Dit wordt zijn zwaarste test tot zo ver...

  10. #10
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Dit wordt echt zwaar voor hardonk. ik vind Hardonk op en top sportman en een warrior pur sang. Maar als Kongo goed zo'n hoofd erbij houdt moet hij het kunnen winnen.Qua stand up zal kongo niet in de problemen komen. Ook qua worstelen zal kongo niet in de problemen komen. Je moet als je het kan er een lelijk gevecht van maken voortdurend aanvalllend en met take downs. Hardonk is wat minder een dirty bokser met worstel skills. Hij is echt een typische kickbokser. Als je puur naar de skills kijkt zou kongo dit moeten winnen. Maar vlak hardonk nooit uit, hij heeft een vechtershart.

  11. #11
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Planet Earth
    Posts
    2.251
    vCash
    126000

    Default

    kongo pakt hardonk op alle punten als het moet. mensen vergeten dat kongo ook een hele goede kickbokser is. heeft tegen jerome gestaan en tegen azis khatoe.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk kongo op k.o , hardonk kreegt al tikken van die sanchez en kongo is stukken beter staand.

    hardonk gebruikt zijn reach niet.

  13. #13
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kooivechter View Post
    Dit wordt echt zwaar voor hardonk. ik vind Hardonk op en top sportman en een warrior pur sang. Maar als Kongo goed zo'n hoofd erbij houdt moet hij het kunnen winnen.Qua stand up zal kongo niet in de problemen komen. Ook qua worstelen zal kongo niet in de problemen komen. Je moet als je het kan er een lelijk gevecht van maken voortdurend aanvalllend en met take downs. Hardonk is wat minder een dirty bokser met worstel skills. Hij is echt een typische kickbokser. Als je puur naar de skills kijkt zou kongo dit moeten winnen. Maar vlak hardonk nooit uit, hij heeft een vechtershart.
    deterministisch denken werkt niet in mma. Hardonk op TKO

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat Hardonk dit wel moet kunnen winnen. Kongo is staand best aardig, maar naar mijn mening bij lange niet zo goed als Antoni. Zijn takedowns vind ik wel scherp, maar ik denk dat Antoni met zijn BJJ skills dit wel kan neutraliseren. Als Antoni er een beetje een hard gevecht van kan maken, dan moet ie 'm wel kunnen hebben. Kongo deed het tegen Gilbert ook wel aardig, tot dat Gilbert echt ging knokken met hem. Hardonk op TKO!!!

  15. #15
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Wink

    Ik snap niet dat mensen hier suggereren dat Hardonk op de grond beter is dan Kongo, die al veel langer op de grond traint.
    Bovendien, heeft Hardonk het staande voordeel dat hij tegenover het gros van de UFC vechters had niet meer tegen Kongo die evengoed staand vooruit kan en wéét hoe hij een lowkick moet blokken.
    Ik denk dat Kongo veel zal scoren met takedowns (Hardonk heeft niet de beste takedown defense), en staand niet gaat knokken met Hardonk als dat niet werkt.
    Op de grond zal hij het BJJ spel van Hardonk neutraliseren, scoren met GnP en zo de partij naar zich toe trekken.
    Ik zie Hardonk niet winnen op submission, want zo heel lang traint hij niet op de grond en Kongo is volgens sherdog.com nog nooit gesubmit.

    Als Hardonk wil winnen zal hij gewoon moeten beuken net zoals hij met Sanchez deed, en op karakter winnen maar the odds are against him.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Als Hardonk wil winnen zal hij gewoon moeten beuken net zoals hij met Sanchez deed....
    Ben ik met je eens! Antoni moet in deze partij echt beuken. Ik hoop dan ook dat hij veel op zijn worstelen heeft getraind, Kongo op zijn rug krijgt en dan een flinke GnP kan uitdelen.
    Maar ik schaal Kongo toch wat lager in dan jij denk ik.... ben niet ontzettend onder de indruk.

  17. #17
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Hij is idd nog nooit gesubmit, maar tegen welke bjj master heeft hij gestaan in zijn UFC tijd?

    Alleen tegen Assuerio Silva die tegen die tijd ook al behoorlijk over the hill was.

    Puntje bij paaltje is dat Cheick nog nooit getest is door goede BJJ en ik heb het gevoel dat Hardonk dat wel gaat doen.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  18. #18
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    belgium
    Posts
    3.185
    vCash
    126000

    Default

    GO ANTONI WARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    KNSM-eiland, Amsterdam
    Posts
    357
    vCash
    126000

    Default

    Zie ook het commentaar van deze Amerikaanse blogger op het gevecht:Pardon the Excitement: Why I Love Weird Matchups | Fight Ticker

  20. #20
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Smile

    Quote Originally Posted by MilfhunterMMA View Post
    deterministisch denken werkt niet in mma. Hardonk op TKO
    wat een prachtige woorden gebruik jij, het niveau van de mixfight leden wordt met de dag hoger. Het zal hardonk alleen niet helpen.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by NormaR View Post
    Zie ook het commentaar van deze Amerikaanse blogger op het gevecht:Pardon the Excitement: Why I Love Weird Matchups | Fight Ticker
    Thanks bro
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  22. #22
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Z.O.D.
    Posts
    1.857
    vCash
    126150

    Default

    antoni wint
    Wees jezelf want er zijn al zoveel anderen

  23. #23
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    218
    vCash
    126000

    Default

    Go Hardonk!!
    Blues is the Healer it healed me and it can heal you. John lee Hooker " the Healer"

  24. #24
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    belgium
    Posts
    3.185
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by d4nd3l10n View Post


    Norma is nog steeds een vrouw...
    thanks sister hahahaha beter zo of niet lol

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Kongo is zeker favoriet in de wedstrijd, wat ik altijd jammer vind aan Hardonk is dat hij onnodig veel incasseert. Hij heeft alle tools zowel staand als op de grond maar vecht nog niet slim genoeg naar mijn mening. Het voordeel is wel dat Antonio echt een bikkel is, hij kan veel hebben waardoor ik kansen zie om Kongo toch uit zijn spel te halen. De partij Yvel vs Kongo was ook zoiets, hij kon Yvel niet pakken en werd hierdoor moedeloos en moe. Toen kon Yvel capituleren, datzelfde gevecht moet Hardonk ook doen...
    Verder zou het niet eens zo gek zijn om Kongo te verrassen door gewoon voor de takedown te gaan want Kongo vind ik niet sterk op zijn rug.

    Wordt een leuke partij als je het mij vraagt, ik hoop Hardonk maar denk dat Kongo het toch wel weer gaat redden (vind namelijk dat hij enorm gegroeid is tov vroeger)

    WAR HARDONK!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •