MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 25 of 119
  1. #1
    chief108 Guest

    Default sollicitaties beoordelen

    wij mogen eindelijk een fulltime helpdesker uitzoek en de sollicitaties stromen binnen

    opvallend zijn vooral de mensen die way too much ervaring en opleiding hebben voor zo'n simpel baantje

    hebben jullie ervaring met het uitzoeken van geschikte kandidaten voor een baantje?

    natuurlijk moeten wij fucking integer kijken naar die dingen, maar...
    mijn collega (een vrouw) wil niet nog een vrouw, want die zeiken te veel en werken niet hard genoeg (haar waaorden...)
    1 gast zou best goed kunnen zijn, maar heeft alleen nog maar werk gedaan bij allerlei Christelijke organisaties, heeft tig kinderen, zit in kerkbesturen etc. etc...
    en als er iets niet goed samen gaat met Chief, is dat zo'n >>censor<<

    hoe moeten we hier nou een objectieve keuze uit maken?!?!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    wij mogen eindelijk een fulltime helpdesker uitzoek en de sollicitaties stromen binnen

    opvallend zijn vooral de mensen die way too much ervaring en opleiding hebben voor zo'n simpel baantje

    hebben jullie ervaring met het uitzoeken van geschikte kandidaten voor een baantje?

    natuurlijk moeten wij fucking integer kijken naar die dingen, maar...
    mijn collega (een vrouw) wil niet nog een vrouw, want die zeiken te veel en werken niet hard genoeg (haar waaorden...)
    1 gast zou best goed kunnen zijn, maar heeft alleen nog maar werk gedaan bij allerlei Christelijke organisaties, heeft tig kinderen, zit in kerkbesturen etc. etc...
    en als er iets niet goed samen gaat met Chief, is dat zo'n >>censor<<

    hoe moeten we hier nou een objectieve keuze uit maken?!?!
    niet! het is belangrijk dat diegene in je team past. En maak een short list met geschikte kandidaten en bel de laatste of laatste 2 werkgevers op. Dat geeft meestal de beste indruk.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    Gewoon hier posten
    Wij helpen je graag :P

  4. #4
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    niet! het is belangrijk dat diegene in je team past.
    dus toch een ranzig wijf met tattoos...

  5. #5
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    die 2 die je noemde zou ik iig niet doen
    je kan beter zo'n overgekwalificeerde (man !)hebben
    die heeft meer tijd voor sabotage en kleinburgelijke anarchistische ambtenaren onzin

  6. #6
    chief108 Guest

    Default

    die kerel zit nou net in elke christelijke organisatie die je maar bedenken kan
    (en meer zelfs, zijn dingen waar ik nog nooit van gehoord had)

    de enige vrouw tot nu toe is lid van een duivensportvereniging...
    klinkt ook niet echt hot ofzo...

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb over de laatste 2 jaar waarschijnlijk zo'n twintig sollicitatiegesprekken afgenomen, en >50 CV's doorgenomen. Maar ik werk niet voor een overheidsdienst, en de mensen die ik aanmeen moeten effectief nuttig werk afleveren. Mijn ervaring zal dus waarschijnlijk niet relevant zijn situatie.


  8. #8
    chief108 Guest

    Default

    LOL....

  9. #9
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Als je mensen moet beoordelen die naast je (op gelijke functie) komen te operen is het gunstig is als ze totaal fail-en.
    Dan lijkt het alsof je zelf beter bent.
    Als ze onder je komen werken moeten ze zo gedienstig zijn als een thais import vrouwtje.

  10. #10
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    In het geval van vrouwelijke sollicitanten doe de zogenaamde 'ellebogentest'..

    Laat een vrouw voor een muur staan met haar handen op d'r schouders en ellebogen recht vooruit...Dan moet ze met de puntjes van d'r ellebogen tegen de muur gaan staan.

    Raken haar tieten de muur: aangenomen.
    Raken haar tieten niet de muur: FAIL!
    '' When i get sad, i stop being sad and be awesome instead , true story'' - Barney Stanson

  11. #11
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    ik zou iig niet iemand aannemen die overgekwalificeerd is...zijn we een paar keer de mist mee ingegaan voor functies waar weinig uitdagingen te halen vallen, die waren allemaal zo weer gevlogen omdat ze hun ei niet kwijt konden....voor sommige functies is het beter om iemand aan te nemen met weinig ambities die wel in het team past, iedere keer weer iemand inwerken kost je veel te veel tijd!

    die kerk gast zou ik niet doen.....als ie er achter komt dat jij hier post en dan op het idee komt om eens te kijken wat je allemaal post....tja dan wordt je waarschijnljik aangeklaagd in het hier en namaals en krijg je een enkeltje naar de hel en verdoemenis....

    edit: een lekkere chick is inderdaad niet mis! erg belangrijk dat je wat te kijken hebt inderdaad!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  12. #12
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Als je mensen moet beoordelen die naast je (op gelijke functie) komen te operen is het gunstig is als ze totaal fail-en.
    Dan lijkt het alsof je zelf beter bent.
    Als ze onder je komen werken moeten ze zo gedienstig zijn als een thais import vrouwtje.
    ik wil gewoon iemand die mij met rust laat en die alle kutklusjes doet die ik niet wil doen

    wij hebben al jaren een parttime helpdesk muts
    en op die twee dagen dat ze er is, loopt ze je de oren van je kop te zeiken omdat ze te dom is om zelfstandig iets op te lossen

    maar na lang zeieken wordt zij ergens anders neergepleurd in de organisatie, dus daar zijn we dan lekker vanaf
    maar de vervanger (M/V) moet gewoon alles zelfstandig opknappen, zelfstandig kunnen denken en ervoor zorgen dat ik wat meer tijd heb om op mixfight te posten...

  13. #13
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Leiden
    Posts
    2.293
    vCash
    126000

    Default

    Ik zit zelf in de IT. En je krijgt idd altijd over gecertificeerde mensen aangeboden. Je moet naar ervaring kijken en niet naar certificaten. Mijn ervaring is neem geen etnische minder heden aan die werken de eerste periode kei hard en daarna zijn ze constant ziek en moeten ze naar de tandarts of dokter. Hier hebben we al 3 slechte ervaringen mee gehad steeds het zelfde liedje. En leg ze praktijk voorbeelden voor zo haal je de rotte appels er zo uit. Stel ze simpele vragen uit testking 70-271 en vraag wat zei in die situatie zouden doen. Vraag verder wat hun slechte kanten zijn en hun positieve kanten. En hoe hun communicatieve vaardigheden zijn. En hoe ze met vervelende klanten omgaan en leg ze situaties voor. Pm me als je nog meer wilt weten

    Greetz

  14. #14
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RayOmac View Post
    Mijn ervaring is neem geen etnische minder heden aan die werken de eerste periode kei hard en daarna zijn ze constant ziek

    Pm me als je nog meer wilt weten
    Na je geweldige advies van hierboven zal hij vast niet nog meer willen weten. Door al jouw wijsheid kan hij weer vooruit.

  15. #15
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    En nu gaan we het beleven.
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    [QUOTE=De dikke nudist;705202]En nu gaan we het beleven.[/QUOTE

    x2.. dit wordt een leuke...

  17. #17
    chief108 Guest

    Default

    we hebben hier 1 molukker in dienst (op de 150 FTE) dus we voldoen al ruimschoots aan onze wettelijke plicht mbt minderheden...

  18. #18
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    antwerpen de planeet!
    Posts
    1.038
    vCash
    126000

    Thumbs up

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Na je geweldige advies van hierboven zal hij vast niet nog meer willen weten. Door al jouw wijsheid kan hij weer vooruit.
    x2

    Meest wijze raad die ik hier al gelezen heb!

    Bovendien hebben etnische minderheden vaak zo'n vreemd taaltje/accent. Ze kunnen er ook zo vreemd uitzien! Met allerhande kleuren die wij niet hebben... Niet leuk om heel de dag op te kijken hoor! Brengt je alleen maar in de war en is de wereld al niet verwarrend genoeg? Gewoon normaal blank, is dat teveel gevraagd? Gewoon ff normaal doen! Met al die gekke bruintinten!

  19. #19
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Hoezo? het is toch algemeen bekend dat die zogenoemde minderheden geen flikker uitspoken?

    Mijn zwager heeft een architectenburo, hij had op het gegeven moment een turkse HTS-er in dienst. Veel praatjes en had het allemaal gezien. Zijn werk was ruk en op het gegeven moment was hij rondom zijn verhuizing ziek. De arbo dienst eropaf gestuurd en verrek, hij was niet thuis. Dan maar naar zijn nieuwe huis.. En daar lag meneer de vloer te tegelen.
    Oh ja.. sorry ik dacht dat ik vrij gevraagd had..

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Hoezo? het is toch algemeen bekend dat die zogenoemde minderheden geen flikker uitspoken?

    Mijn zwager heeft een architectenburo, hij had op het gegeven moment een turkse HTS-er in dienst. Veel praatjes en had het allemaal gezien. Zijn werk was ruk en op het gegeven moment was hij rondom zijn verhuizing ziek. De arbo dienst eropaf gestuurd en verrek, hij was niet thuis. Dan maar naar zijn nieuwe huis.. En daar lag meneer de vloer te tegelen.
    Oh ja.. sorry ik dacht dat ik vrij gevraagd had..
    Hmm, ik ken allochtone advocaten die van 9 tot 19 werken.....
    (Ok, dat zijn geen Turken, ik heb geen ervaring met Turken.)

  21. #21
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Eigenlijk maak ik geen allochtonen mee tijdens mijn werk.
    De minderheden filteren er vanzelf uit van MBO naar HBO en academisch.

  22. #22
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Eigenlijk maak ik geen allochtonen mee tijdens mijn werk.
    De minderheden filteren er vanzelf uit van MBO naar HBO en academisch.

    Aha, dus je scheert alle allochtonen over 1 kam na 1 slechte ervaring van je zwager met een Turk en die mening heb je ook nog eens zonder zelf met allochtonen te maken te hebben.

  23. #23
    chief108 Guest

    Default

    wel ff ontopic blijven hè...

    heb tot nu toe toch nog geen enkele cv van een allochtoon gezien trouwens
    dus dat is een non-discussie in deze...

  24. #24
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Aha, dus je scheert alle allochtonen over 1 kam na 1 slechte ervaring van je zwager met een Turk en die mening heb je ook nog eens zonder zelf met allochtonen te maken te hebben.

    Nee tuurlijk niet.
    Maar ik kan je genoeg concrete voorbeelden noemen.
    Ik heb geen hekel aan allochten hoor, in tegendeel.
    Maar goed iemand moet toch het kutwerk doen..

  25. #25
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    .
    Ik heb geen hekel aan allochten hoor, in tegendeel.
    positieve discriminatie !
    vuile racist

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •