MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    1.777
    vCash
    126000

    Default Xbox 360 beeldkwaliteit: wat is beter VGA of Component kabels?

    Ik heb via Ritel.nl - Bestellen van gratis gsm, goedkope sim only en gsm-abonnementen 2 maal een 32 inch Samsung LCD tv besteld 1 voor de woonkamer en 1 voor de slaapkamer. En nu wil ik mijn "oude" Xbox 360 zonder HDMI aansluiting op die in de woonkamer aansluiten, maar nu komt de keuze naar voren tussen het te doen met een VGA kabel of Component kabel.

    Ik heb al heel wat gegooglet maar daarbij kom je uit op 10.000 sites met 10.000 meningen. En nu is dus mijn vraag wie er hier beide eens heeft getest en wat waren de beste ervaringen?
    En herkent je Xbox + tv het vanzelf of er verschil is tussen 1080 i/p of 720p? Of moet ik dat voor elke game zelf veranderen?

    De PS3 in de slaapkamer maak het wat simpeler... daar zit van huis uit al een HDMI aansluiting op wat sowieso het beste schijnt te zijn.

    Specs van die tv's:



    Type (resolutie) Lcd HD Ready

    Beeldscherm

    Beelddiagonaal 32 inch (81 cm)

    Breedbeeld
    Ja

    Schermresolutie
    1366 x 768 pixels

    Videoformaten
    1080p,1080i,720p,576p,576i,480p,480i

    Beeldverversing
    50/60 Hz

    Kijkhoek
    178°

    Dynamisch contrast
    8500:1

    Beeldverbetering
    Wide Color Enhancer 2

    Achtergrondverlichting
    CCFL
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    heb je hetzelfde als mij, kun je dus kiezen uit 720P of 1080i. Dan zou ik voor 720p gaan, 1080I geeft soms strepen.

    1080P is alleen met hdmi en op oude zit geen uitgang dus zal ook niet lukken. Verschil is trouwens te verwaarlozen, 720i is al super strak.

    instellen kun je op dashboard van je xbox, wel effe stekker op hd zitten en 5 componenten aansluiten (blauwe, groene, rode en tenslotte witte en rode voor geluid)
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  3. #3
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default



    alles van dit plaatje erin dus behalve de gele
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  4. #4
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    ikzelf heb een eerste generatie xbox 360 altijd via component aangesloten en op 720p gezet. De xbox zelf gewoon instellen op 720p, daar zijn de games op gemaakt, 1080p zal ook werken maar dan scaled jouw tv deze weer terug naar 720p dus is overbodig en je verliest dan wat kwaliteit. Ik denk dat je niet vlug verschil ziet qua beeld kwaliteit tussen vga of component maar voor mjin gevoel is component toch iets zuiverder... maar dat is persoonlijk... ik zou voor component gaan, de xbox op 720p instellen qua resolutie en knallen maar!
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    1.777
    vCash
    126000

    Default

    Oké dan!! Hier heb ik wat aan!

    Bedankt voor de tips en ik ga vanavond nog die component kabel halen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •