MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 101 to 120 of 120
  1. #101
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    ik doe nu 5 of 6 jaar aan vechtsport en dta vind ik niet echt meer een beginner.
    en dat voorbeeld van jou vind ik wel leuk over die motor rijders en daar ben ik het ook wel deels mee eens. ik doe echt net Sanda (chinees kickboksen) erbij en ik merk wel dat ik niet echt gewend ben aan die stoten in mn gezicht (ik was nog niet gevallen en nu ben ik aan het vallen in jou voorbeeld).
    Dan spreken wij elkaar nadat je weer opgestaan bent.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    ik denk zeker niet dat ik onoverwinnelijk ben, en ik dnek ook zeker niet dat wing chun onoverwinnelijk is.. maar dat vind ik van geen enkele vecht stijl/sport.
    ik doe nu 5 of 6 jaar aan vechtsport en dta vind ik niet echt meer een beginner.
    en dat voorbeeld van jou vind ik wel leuk over die motor rijders en daar ben ik het ook wel deels mee eens. ik doe echt net Sanda (chinees kickboksen) erbij en ik merk wel dat ik niet echt gewend ben aan die stoten in mn gezicht (ik was nog niet gevallen en nu ben ik aan het vallen in jou voorbeeld).
    maar met onze sportschool zijn we laatst op een soort trainings kamp geweest en daar doen we een soort (non contact welliswaar) sparringsdingetjes en drills, en daar merk ik echt dat ze vaak schrikken van de directe en snelle reactie. en daar is wing chun op gebouwd.
    Dat.
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  3. #103
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Kunnen we deze topic niet tot sticky promoveren?

  4. #104
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Elke keer als ik wing chun lees moet ik aan KFC denken.....

    sorry voor de nutteloze bijdrage

  5. #105
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    voor de TS, taub ben jij dit?
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  6. #106
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    Bruce lee zei dat iemand die een jaar traint in boksen en een jaar in worstelen iemand verslaat die 10 jaar een "klassieke" zelfverdedigingssport doet. Ik hecht meer waarde aan zijn mening dan die van jou. (sorry)

    Daarnaast zeg ik niet dat MT wint van elke stijl, maar van wing chump. BJJ wint wel van elke stijl. tenzij je een mengvorm van meerdere stijlen beoefent (MMA anyone)?

    Blijf gewoon lekker je sport beoefenen, maar laat je niet in de luren leggen dat het zo geweldig effectief is. Het werkt vooral tegen mensen die geen drol kunnen. BJJ/MMA/MT/Boksen/Worstelen zijn stijlen waarbij je leert knokken (sparren) tegen mensen die iets kunnen, en iets terugdoen. Daarom zijn dat de beste stijlen om echt effectief te leren knokken.
    cheung stijl is dus ook niet klassiek... en is er juist op efficientie gemaakt.. maar het maakt toch geen reed uit wat ik zeg want het enige wat hier als effectief wordt gezien is (ik citeer) "BJJ/MMA/MT/Boksen/Worstelen" en de rest (ookal is e rniet in verdiept, en wete ze er geen fuck vanaf) werkt niet.. en dan zeggen ze van wing chun beöefenaars dat ze niet verder dan hun eigen neus kijken....

  7. #107
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    Je moet gewoon heel sticky op de grond gaan staan en heel sticky je handen onder je oksel houden, dan komt alles goed; les 1:


    http://i1.ytimg.com/vi/8w9tKNWIqyM/default.jpg


    en je lippen sticky op elkaar houden....
    dit is bijv geen cheung stijl ;-)

  8. #108
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Dan spreken wij elkaar nadat je weer opgestaan bent.
    ik betwijfel of dat zin heeft niemand hier zal van mening veranderen. (ook ik niet)

  9. #109
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    ik betwijfel of dat zin heeft niemand hier zal van mening veranderen. (ook ik niet)
    Ik heb een tijdje wingtjun gedaan FReek!!! En kom nou niet zeiken dat er een verschil tussen tjun chun shun en weet ik veel wat voor combinaties nog meer zit.

    Want dat verschil is MINIMAAL!!! Waarom denk je dat ik ermee gestopt ben? Omdat je er tegen een getraind iemand of iemand die een beetje kan knokken GEEN moer mee opschiet! Maar bleef jij lekker in de droom en woorden van je Sifu hangen.

    We kunnen het ook uittesten hoor... Ik ben op dit moment ONGETRAIND...zwaar ongetraind... je mag je wingtjun uitproberen.

    Kijken of je me kan overtuigen

  10. #110
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Limburg
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by flipper View Post
    Ik heb een tijdje wingtjun gedaan FReek!!! En kom nou niet zeiken dat er een verschil tussen tjun chun shun en weet ik veel wat voor combinaties nog meer zit.

    Want dat verschil is MINIMAAL!!! Waarom denk je dat ik ermee gestopt ben? Omdat je er tegen een getraind iemand of iemand die een beetje kan knokken GEEN moer mee opschiet! Maar bleef jij lekker in de droom en woorden van je Sifu hangen.

    We kunnen het ook uittesten hoor... Ik ben op dit moment ONGETRAIND...zwaar ongetraind... je mag je wingtjun uitproberen.

    Kijken of je me kan overtuigen

    Plaats?
    Datum?
    Uur?
    Prijs front-row ticket?
    Luctor et Emergo!
    A black belt is a white belt that never quit!
    Judoteam Spartansport - Bad Boys Brazilian Jiu Jitsu

  11. #111
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Limburg
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    cheung stijl is dus ook niet klassiek... en is er juist op efficientie gemaakt.. maar het maakt toch geen reed uit wat ik zeg want het enige wat hier als effectief wordt gezien is (ik citeer) "BJJ/MMA/MT/Boksen/Worstelen" en de rest (ookal is e rniet in verdiept, en wete ze er geen fuck vanaf) werkt niet.. en dan zeggen ze van wing chun beöefenaars dat ze niet verder dan hun eigen neus kijken....
    Freek,
    Ik kom zelf uit het judo. En ben sinds 2 jaar overgeschakeld op BJJ. Ik kan dus ondertusen ook wat vertellen over BJJ. En wat mij net zo aanspreekt in BJJ is het 100% sparren. Wat sowieso leidt tot een betere conditie, kracht, techniek en effectiviteit.
    Anderzijds wil ik niemand uit het WT iets verwijten. Ik ken nog WT-ers, die een deftig stukje kunen knokken, net zoals ik WT-ers ken die ik met een arm submit. Dus

    [quote=Jochem;749209]
    Blijf gewoon lekker je sport beoefenen, maar laat je niet in de luren leggen dat het zo geweldig effectief is. ... quote]

    Het komt er voor mij vooral op neer: wie traint heeft meer kans om te winnen dan wie niet traint. Welke stijl hij ook beoefent. En normaal zou jij dan als getrainde WT-er mijn punt moeten kunnen bewijzen tegen een volledig ondertrainde tegenstander. cfr. mijn vorge post.

    FACT: Laat het wel opvallen dat er in geen enkel MMA circuit een zuivere WT-er kan meedraaien...
    Luctor et Emergo!
    A black belt is a white belt that never quit!
    Judoteam Spartansport - Bad Boys Brazilian Jiu Jitsu

  12. #112
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    stijlen en systemen afkraken zegt wat over je leeftijd danwel IQ.
    Is namelijk niet zo hoog.
    Of je goed kan vechten hangt voornamelijk van jezelf af.
    SO you think you can defeat my ...style? EN guard, I'll let you try my wu-tangstyle enz enz LOL
    "If you have to stop and think, it's too late"

  13. #113
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Focus...

    waar het op neerkomt is dat Wingtjun sifu's en dergelijke hun leerlingen vertellen ( uit eigen ervaring ) dat het de beste stijl is die er is... En niets anders kan er aan tippen...

    Wat dus eignelijk niet het geval is...

  14. #114
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Nijmegen
    Posts
    337
    vCash
    126000

    Default

    ik vindt als grappler het altijd wel fijn eigenlijk als mijn tegenstander dichtbij komt. underhooks, even een beetje optillen en een tikje met de schouder et voila, side- of fullmount!

  15. #115
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Karate > *

  16. #116
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    dat geldt -helaas- voor vrijwel alle vechtscholen en hun leraren FLipper.
    het heet EGO en het is het allereerste dat moet worden losgelaten wil iemand een stijl of systeem meester worden.
    De beker moet leeg om gevuld te worden.



    -terwijl ik dit zeg klinkt er mysterieuze fluitmuziek op de achtergrond-
    Last edited by FOCUS; 12-06-2009 at 10:48.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  17. #117
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Limburg
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Karate > *
    ?
    Luctor et Emergo!
    A black belt is a white belt that never quit!
    Judoteam Spartansport - Bad Boys Brazilian Jiu Jitsu

  18. #118
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by uwheerser View Post
    ?
    Karate > (groter of beter dan) * (alles)

    Mijn nerdtaal.

  19. #119
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Ik las net in de Quote van deze maand een interview met een Wingtjun kungfu instructor.
    De 1e vraag was natuurlijk: Wat is wingtjun kungfu?

    Antwoord: De meest effectieve en efficiënte vechtsport ter wereld!

  20. #120
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by GerritTonijn View Post
    Ik las net in de Quote van deze maand een interview met een Wingtjun kungfu instructor.
    De 1e vraag was natuurlijk: Wat is wingtjun kungfu?

    Antwoord: De meest effectieve en efficiënte vechtsport ter wereld!
    Dan zal het wel zo zijn he :P

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •