MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 36
  1. #1
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Amsterdam
    Posts
    75
    vCash
    126000

    Default Muhammad Ali honored!

    Photo: Jeff Julian

    Former heavyweight champion Muhammad Ali was awarded an honorary Doctor of Humane Letters degree on Sunday from Muhlenberg College in Allentown, PA during their 161st commencement ceremony.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Reps voor deze man

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Wat een fucking nonsens. Kleine kutuniversiteit die op deze manier aandacht probeert te krijgen met iemand die nooit verder is gekomen dan bijdehante one-liners.

    Sneu.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NielsN View Post
    Wat een fucking nonsens. Kleine kutuniversiteit die op deze manier aandacht probeert te krijgen met iemand die nooit verder is gekomen dan bijdehante one-liners.

    Sneu.
    Ik ben hier niet zo lang als de rest maar ik neem aan dat dit een joke is

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Ik ben hier niet zo lang als de rest maar ik neem aan dat dit een joke is
    Euh... Nee, sorry, ben bang van niet.

    Een goede bokser, maar wat dat met doctoraten heeft te maken moet iemand me nog effe uitleggen...

    Ik ben overigens ook niet zo van de heldenverering van Ali. Ik vind die hele Islam-toestand en naamswijziging maar aanstellerig (is er een betere naam als bokser dan Cassius Clay?!) en ik vind dat hij het trashtalken mede heeft ontwikkeld. Ik haat trashtalken. Maar dat alles terzijde...

  6. #6
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Gezien de geschiedenis vind ik het wel logisch dat je afstand doet van je "slavennaam" .Je achternaam komt als neger in de USA immers van de slavenhouder van je voorvader. Hiernaast heeft Ali een belangrijke rol gespeeld in de gelijke behandeling van dezwarte bevolking in Amerika.
    Ali heeft ook een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Vietnam oorlog en heeft daarbij half Amerika over zich heengekregen ook best dapper.
    Verder had hij een onnavolgbare boksstijl, die hij zich alleen kon permiteren door zijn snelheid.
    Maar je mag hem gerust niks vinden hoor.
    En eredoctoraten gaan ook nergens over, dat geldt ook voor de meeste andere mensen die ze krijgen. Maar ik vind het wel tof dat hij geeerd wordt.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Gezien de geschiedenis vind ik het wel logisch dat je afstand doet van je "slavennaam" .Je achternaam komt als neger in de USA immers van de slavenhouder van je voorvader. Hiernaast heeft Ali een belangrijke rol gespeeld in de gelijke behandeling van dezwarte bevolking in Amerika.
    Ali heeft ook een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Vietnam oorlog en heeft daarbij half Amerika over zich heengekregen ook best dapper.
    Verder had hij een onnavolgbare boksstijl, die hij zich alleen kon permiteren door zijn snelheid.
    Maar je mag hem gerust niks vinden hoor.
    En eredoctoraten gaan ook nergens over, dat geldt ook voor de meeste andere mensen die ze krijgen. Maar ik vind het wel tof dat hij geeerd wordt.

    Wijs gesproken Marcel, reps!

    Er zit meer achter die naams wijziging dan je denkt Niels, je zou je er eerst eens in moeten verdiepen voordat je je ongezoute mening over iets geeft.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Gezien de geschiedenis vind ik het wel logisch dat je afstand doet van je "slavennaam" .Je achternaam komt als neger in de USA immers van de slavenhouder van je voorvader.
    Ali heeft ook een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Vietnam oorlog en heeft daarbij half Amerika over zich heengekregen ook best dapper.
    Verder had hij een onnavolgbare boksstijl, die hij zich alleen kon permiteren door zijn snelheid.
    En eredoctoraten gaan ook nergens over, dat geldt ook voor de meeste andere mensen die ze krijgen. Maar ik vind het wel tof dat hij geeerd wordt.
    Die eredoctoraten zijn gewoon handel. Wie had hiervoor gehoord van... *even naar beneden scrollen* Muhlenberg College? Dat is niet eren, dat is cashen.

    Dat van die slavennamen.. Tja...

    En wat ik zei: het was een goede bokser! Maar daar is hij toch al genoeg voor geeerd?

    Blaxsploitation.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    ---Justinian

    Mensen: ontopic blijven en svp met respect discussiëren, ik heb net een hele lading posts verwijderd!

    ---/Justinian

  10. #10
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Huh? Waarom?

    Dacht dat het tot nu toe aardig on-topic was?

    (behalve dan het kontebonken van Il Loco, maar dat vergeven we hem toch?)

  11. #11
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NielsN View Post
    Euh... Nee, sorry, ben bang van niet.

    Een goede bokser, maar wat dat met doctoraten heeft te maken moet iemand me nog effe uitleggen...

    Ik ben overigens ook niet zo van de heldenverering van Ali. Ik vind die hele Islam-toestand en naamswijziging maar aanstellerig (is er een betere naam als bokser dan Cassius Clay?!) en ik vind dat hij het trashtalken mede heeft ontwikkeld. Ik haat trashtalken. Maar dat alles terzijde...
    Ik dacht dat je bedoelde dat hij alleen praatjes had en het niet kon bewijzen in de ring. "Een goede bokser" zou ik hem trouwens ook niet noemen, hij was de beste qua carriere imo. Je laat alleen maar zien dat je een docu over Ali hebt gezien en nu denkt dat je wat weet en domme uitspraken kunt maken als "ach jog, Cassius Clay was een coole bokser naam dus waarom veranderen?" alsof het daarom ging. Ali is een legende en hij verdient meer respect

  12. #12
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Ik dacht dat je bedoelde dat hij alleen praatjes had en het niet kon bewijzen in de ring. "Een goede bokser" zou ik hem trouwens ook niet noemen, hij was de beste qua carriere imo. Je laat alleen maar zien dat je een docu over Ali hebt gezien en nu denkt dat je wat weet en domme uitspraken kunt maken als "ach jog, Cassius Clay was een coole bokser naam dus waarom veranderen?" alsof het daarom ging. Ali is een legende en hij verdient meer respect
    Tja... Ik vind het een bokslegende. Dat zeker. Uniek. Maar als persoon vind ik hem inderdaad niet zo bijzonder. En die eredoctoraten zijn superirritant, sommige mensen moeten daar daadwerkelijk iets voor doen (en, ja, hier zit persoonlijke frustratie achter ).

    Iedereen doet net alsof Ali iets te melden had, en ik ben het daar gewoon mee oneens.

  13. #13
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Hij had wel degelijk iets te melden. Hij verzette zich tegen de oorlog en achteraf bleek hij gelijk te hebben.
    Nou zijn er natuurlijk wel meer mensen die zich er tegen hebben verzet maar hij was een icoon en in zijn prime en zette zijn carriere op het spel.

    Hij heeft ook een rol gespeeld in de beweging voor gelijke rechten voor de zwarte medemens.

    Maar goed deze argumenten zijn eerder ookal vermeld in dit topic dus lees het even terug.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NielsN View Post
    Tja... Ik vind het een bokslegende. Dat zeker. Uniek. Maar als persoon vind ik hem inderdaad niet zo bijzonder. En die eredoctoraten zijn superirritant, sommige mensen moeten daar daadwerkelijk iets voor doen (en, ja, hier zit persoonlijke frustratie achter ).

    Iedereen doet net alsof Ali iets te melden had, en ik ben het daar gewoon mee oneens.

    Ah oke, ik snap wel wat je bedoelt. Het ligt denk ik ook aan zijn ziekte dus heeft het ook te maken met medelijden.

    Oh en PS: Het schijnt dat Ali rap heeft uitgevonden met zijn coole praatjes.

  15. #15
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Ali wordt de beste genoemd omdat ie dat zelf zo hard liep te blèren.

    Hij was fokking goed. Maar je doet gasten als Ray Robinson, Joe Louis, Joe Frazier en Rocky Marciano zwaar tekort door Ali zo te verafgoden.

    En dan zijn er nog Jack Dempsey, Ray Leonard, Roy Jones, Jake Lamotta, Jack Johnson (speaking of against all odds).

    Imho steekt Ali er niet zo ver bovenuit (if at all) dat deze hysterie gerechtvaardigd is.
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Ray Robinson en Joe Louis kan ik me in vinden. De rest komt in mijn ogen niet in de buurt.

    Het verschil tussen Ali en de bovengenoemde is dat hij heel veel charisma had. Ali staat niet alleen bekend om zijn prestaties maar ook om zijn voorspellingen en gedichten. Hij was / is echt een persoonlijkheid.

  17. #17
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Dat wel. Het was zeker een "Cult of Personality".
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  18. #18
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    antwerpen de planeet!
    Posts
    1.038
    vCash
    126000

    Default

    Ali was een kankergoeie bokser. Maar ik begrijp niet waaraan hij dit doctoraat verdiend...
    No gods! No masters!

  19. #19
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Ali is the man.....
    Begonnen als racist (1965 Nation Of Islam) en daarna mens geworden, en wat voor één...
    Ali heeft zwart, blank én moslim tot elkaar gebracht.

    Mr. Muhammad ali, reps to you!

  20. #20
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Washington DC
    Posts
    556
    vCash
    126000

    Default

    Al die mensen die het gedoe rond Ali niet begrijpen, jammer voor ze.

    De strijd die Ali heeft gevoerd voor de emancipatie van de zwarte Amerikanen was niet minder episch dan zijn bokswedstrijden. En dat wil best wel wat zeggen. Hij heeft er voor in de cel gezeten, het heeft hem zijn wereldtitel gekost en daarnaast, toen een hoop geld. Hij ging niet in Vietnam vechten voor de 'White Man'. Hij kon gewoon een erebaantje krijgen in het leger maar ging niet; 'No Vietnamese has ever called my a nigger'

    Rond het hoogtepunt van dit alles was ik een jaar of 11 en begreep het niet allemaal, had een hekel aan Ali en vond dat hij een hele grote bek had. Toen ik mij er later meer in ben gaan verdiepen ben ik hem gaan begrijpen en waarderen.

    Nu jullie onnozele nog ;-)

  21. #21
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Strange Cutbean View Post
    Al die mensen die het gedoe rond Ali niet begrijpen, jammer voor ze.

    De strijd die Ali heeft gevoerd voor de emancipatie van de zwarte Amerikanen.
    Hij heeft er voor in de cel gezeten,
    Dit is dus een historisch misverstand...
    Ali heeft 10 dagen 'gezeten' voor het rijden zonder rijbewijs.
    Ali heeft (gelukkig) nooit hoeven zitten voor het weigeren van de dienstplicht.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Samen met Tyson de allerbeste

  23. #23
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Washington DC
    Posts
    556
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Dit is dus een historisch misverstand...
    Ali heeft 10 dagen 'gezeten' voor het rijden zonder rijbewijs.
    Ali heeft (gelukkig) nooit hoeven zitten voor het weigeren van de dienstplicht.
    Hij is niet veroordeeld maar er wel voor opgepakt. Dacht ik tenminste.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default

    Ik ben niet op de hoogte van doctoraten e.d., zegt mij dus niet zoveel.
    Ik ben wel op de hoogte van Muhammad Ali, en ik denk dat je eerst maar eens wat biografien moet gaan lezen en docu's gaan zien voordat je Ali hier afserveert...
    Het mode woord respect is hier zeker op zijn plaats...

  25. #25
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Tja... Wij moeten blijkbaar alles wat deze man doet briljant vinden...

    Ik vind het boring... Slavernij... blablabla... Vietnam oorlog... blabla... Rassendiscriminatie... bla... Islam...

    De dingen liggen gewoon niet zo simpel als dat mensen graag willen geloven. Sorry als ik op wat gevoelige snaren hamer...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •