MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 25 of 110
  1. #1
    Jochem Guest

    Default Criminele Marrokanen

    Veel jonge criminele allochtonen R'dam

    Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
    Gepubliceerd op 03 juni 2009 22:48, bijgewerkt op 4 juni 2009 08:05
    AMSTERDAM/UTRECHT - Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict. Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie is dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse mannen 36, en voor autochtone Rotterdammers 18,4.
    Frank Bovenkerk (ANP)


    Deze ‘absoluut schrikbarende cijfers’ heeft Frank Bovenkerk woensdag tijdens zijn afscheid als hoogleraar criminologie aan de universiteit Utrecht gepresenteerd. Tot dusver werd de koppeling tussen criminaliteit en migrantengroepen op een standaard manier gemeten. ‘Dan lijken de cijfers wel mee te vallen’, aldus Bovenkerk.
    Verkeerd berekend
    Volgens de criminoloog wordt misdaad al jaren verkeerd berekend. Door het koppelen van politiebestanden en cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kunnen verdachten uit de eerste en tweede generatie migrantengroepen in beeld worden gebracht.
    Daaruit blijkt weliswaar dat Antilliaanse, Marokkaanse, Surinaamse en Turkse Nederlanders oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Maar in absolute zin zijn de cijfers aan de lage kant, omdat per jaar wordt gemeten. Een 18-jarige die in 2006 een roofoverval pleegde, komt niet voor in de statistieken van 2007.
    Bovenkerk: ‘De normale cijfers vertellen niet hoe beroerd een specifieke groep ervoor staat. De meeste criminaliteit wordt gepleegd door jongens van 12 tot 24 jaar: hoeveel daarvan komen over de hele periode gemeten, voor serieuze feiten met politie en justitie in aanraking? Of: welk percentage heeft bij het bereiken van de 24-jarige leeftijd een strafblad?’
    Etnische achtergrond
    Er is evenwel geen wettelijke basis voor het registreren van de etnische achtergrond van een individuele verdachte. ‘Rotterdam, en dat is revolutionair, doet dat wel’, zegt Bovenkerk. Sinds 2002 koppelt Rotterdam alle gegevens van onder andere politie, jeugdzorg en consultatiebureaus aan individuen van wie de etniciteit bekend is.
    In het rapport Antilliaanse Rotterdammers 2008 (uitgevoerd door Marion van San c.s. in opdracht van de gemeente Rotterdam) kon daarom voor het eerst worden berekend hoe vaak jongens aan het einde van hun criminaliteitsgevoelige levensfase met de politie in aanraking zijn geweest.
    Bovenkerk: ‘Je zou nog kunnen denken dat het per persoon niet verder is gegaan dan één contact met de politie, maar dat is niet zo: 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de autochtonen.’ Hij verwacht dat de Rotterdamse cijfers ook gelden in andere steden. ‘Daar horen we dezelfde geluiden.’
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Criminele Marokanen, dat is toch een pleonasme?
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  3. #3
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Had ik zelf nooit kunnen bedenken....

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    No Shit sherlock, maar Rotjeknor is nou ook niet echt representatief gezien de allochtone bevolking dar in de meerderheid is, als je dit bijv toepast op bijv staphorst, wat zouden de cijfers dan zijn? (Maar toegegeven in grote steden is dit toch wel een probleem)

    What am I? Flypaper for freaks?!


  5. #5
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Criminele Marokanen, dat is toch een pleonasme?

  6. #6
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Nee, geloof ik niets van .... De schatjes!

  7. #7
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Schokkende cijfers. Ik vertrouw sowieso niemand met een kleurtje

  8. #8
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Paganstars View Post
    No Shit sherlock, maar Rotjeknor is nou ook niet echt representatief gezien de allochtone bevolking dar in de meerderheid is, als je dit bijv toepast op bijv staphorst, wat zouden de cijfers dan zijn? (Maar toegegeven in grote steden is dit toch wel een probleem)
    Nee, je vergist je. Jij denkt dat het om de relatieve cijfers gaat ten opzichte van elkaar (dus van de tien misdaden worden er zoveel door marokkanen gepleegd), maar ze bedoelen dat van de 100 marokkanen 55 een 'crimineel verleden' heeft. Ik kan je vertellen: in Staphorst liggen die cijfers heeeel anders.

  9. #9
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Weer het CBS wordtr geneoemd die grijzen man met dikke cigaar, het rekenwonder van ons parlement.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Weer het CBS wordtr geneoemd die grijzen man met dikke cigaar, het rekenwonder van ons parlement.
    ja idd het cbs is eigenlijk gewoon 1 man........................... net als GG dus eigenlijk
    "If it dont make dollars, it dont make sense" DJ Quik

  11. #11
    Join Date
    Jun 2007
    Posts
    581
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Criminele Marokanen, dat is toch een pleonasme?

  12. #12
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Weer het CBS wordtr geneoemd die grijzen man met dikke cigaar, het rekenwonder van ons parlement.


  13. #13
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default



    I love it when a plan comes together!
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  14. #14
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Hannibal FTW.

  15. #15
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Hier in Mexico ben ik nog geen marrokanen tegengekomen ... en ik kan niet zeggen dat ik ze mis!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  16. #16
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    419
    vCash
    126000

  17. #17
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fr3ddy View Post
    Schokkende cijfers. Ik vertrouw sowieso niemand met een kleurtje
    simpele ziel ben je...daarom

  18. #18
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    2.602
    vCash
    126000

    Default

    ik mag gezien mijn huidige situatie hier uitlatingen over doen

  19. #19
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Weet je wat pas grappig is, nederlandse 'gangsters' die met een mocro accent (proberen te) praten.
    Last edited by GerritTonijn; 04-06-2009 at 21:31.

  20. #20
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by enamer View Post
    ik mag gezien mijn huidige situatie hier uitlatingen over doen
    jij bent een neger... jij valt ook onder die groep

  21. #21
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2.514
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Christophe View Post
    Hier in Mexico ben ik nog geen marrokanen tegengekomen ... en ik kan niet zeggen dat ik ze mis!
    Als ik in Marokko was zou ik ook geen Chinezen missen. Ik heb namelijk geen Chineze vrienden of familie...
    =

  22. #22
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GerritTonijn View Post
    Weet je wat pas grappig is, nederlandse 'gangsters' die met een mocro accent (proberen te) praten.

    de jeugd praat tegenwoordig sowieso alsof ze op z'n minst voor de helft uit het buitenland komen....das vooral grappig in limburg overigens....of in tukkerland....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  23. #23
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Planet Earth
    Posts
    2.251
    vCash
    126000

    Default

    mocro flavour

  24. #24
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rafi View Post
    mocro flavour
    juhweettochzellufff tazzzz tiezzzz

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.901
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Paganstars View Post
    No Shit sherlock, maar Rotjeknor is nou ook niet echt representatief gezien de allochtone bevolking dar in de meerderheid is, als je dit bijv toepast op bijv staphorst, wat zouden de cijfers dan zijn? (Maar toegegeven in grote steden is dit toch wel een probleem)
    Lees het nog eens... er staat x% van de bevolkingsgroep, het aandeel van die bevolkingsgroep in de totale bevolking is dan niet van belang... als wat jij zegt klopt (er zijn meer allochtonen in Rotterdam dan autochtonen) dan zijn de cijfers nog schrikbarender... toch?

    NielsN was me voor zie ik
    Is that a guardjumper in your pocket or are you just happy to see me?


Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •