MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 11 of 16 FirstFirst ... 789101112131415 ... LastLast
Results 251 to 275 of 383
  1. #251
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    Jezus, welke drol stemt nou op Wilders. Als je nou zegt op Wilders te stemmen omdat hij lekker tegen de gevestigde orde schopt oke. Snap ik, politiek is kut dus schoppen is lekker makkelijk en leuk. Maar als je daadwerkelijk in zijn onzin gelooft, dan ben je goedgelovig en dom.

    Hij lost al onze problemen op!!! wat fijn
    - We gaan allemaal minder belasting betalen (jippie! minder inkomsten staat)
    - Bedrijven gaan allemaal minder belasting betalen (jippie!! minder inkomsten staat)
    - kwartje kok weer terug!! (jippie!! minder inkomsten staat)
    - meer blauw op straat (kost geld! - meer ambtenaren)
    - Meer geld naar WAO ( Kost geld - meer ambtenaren)
    - Meer geld naar zorg ( kost geld - meer ambtenaren)
    - meer geld naar wegenbouw e.d. ( kost VEEL geld! en ambtenaren ruimtelijke ontwikkeling)
    - meer geld naar onderwijs (kost geld - meer ambtenaren)

    En hoe gaan we dit allemaal betalen??
    minder geld naar europa, geen ontwikkelingswerk. (peanuts.. )
    en de mooiste, minder ambtenaren --- uuuhhhhhh uja, terwijl hij voorstelt om de staatsuitgaven in die sectoren waar de meeste ambtenaren werken, juist enorm uit te breiden.

    Voor de echte retard die het nu nog niet snapt.

    MINDER INKOMSTEN
    MEER UITGAVEN
    = FAILLIET NEDERLAND.
    We gaan minder belasting betalen dat betkend meer geld in de portomonee en dus geven we meer geld uit, wat denk je meer belasting inkomsten!
    meer blauw op straat
    meer geld naar de wao
    meer geld naar zorg
    meer geld naar wegenbouw
    meeer geld naar onderwijs

    Hoe gaan we dit betalen?
    Verkiezingspamfletwww.pvv.nl
    Staat gewoon op de pvv site hoe ze dat willen doen, misschien dat je moeite hebt met het vinden van de links over deze pvv standpunten en oplossingen, tussen al die veganisten en eco warriors:

    PVV-immigratieplan: achttien maatregelen om de stroom ECHT in te dammenwww.pvv.nl

    VRIJHEID door ONDERWIJSwww.pvv.nl

    Justitie en Politie met Ambitiewww.pvv.nl

    De meeste ambtenaren / oud politiek medewerkers / groen links bolwerk, werken in subsidie slurpende intergratie projecten.
    Waarom niet meer geld en meer mensen naar de sectoren waar echt problemen zijn, waar het echt nodig is, zoals de PVV dat wil!
    Ik moet er niet aan denken dat brussel gaat bepalen hoeveel meer immigranten wij per jaar moeten gaan opnemen, dat is compleet van de zotte!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #252
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Leuk om te weten:

    D66 is alleen groot in A'dam en Utrecht, net als Groen Links. Kunnen we goed zien waar zich de watjes/profiteurs bevinden. Bij de 2e kamer verkiezing is de opkomst echter veel groter en zullen de reeds bestaande partijen nog veel meer terrein verliezen. Ze zullen dan ook vanaf nu weer met modder gaan gooien naar o.a. de PVV, en vergeten hierbij dat het volk heeft gekozen.

  3. #253
    chief108 Guest

    Default

    maar Bas....
    Quote Originally Posted by basboon View Post
    dat gaat toch helemaal tegen jouw The Secret gedachte in?

    ze richten zich alleen maar op negatieve zaken:
    PVV zegt : Bevrijd onze jeugd van al die ellende; bevrijd hen van het onderwijs dat hen kansarm maakt. Geef onze jeugd hun recht op een goede toekomst terug. Bevrijd de jeugd van de nadelige gevolgen van het lerarentekort.
    Bevrijd de jeugd van onderwijsvormen als het VMBO waar ze niets aan hebben en waar ze gillend weglopen.
    Bevrijd de jeugd van slechte leraren.
    Bevrijd de jeugd van slecht leermateriaal.
    Bevrijd de jeugd van het kwaliteitsgebrek in het onderwijs.
    Bevrijd de jeugd van een gebrek aan lichamelijke oefening en slechte fysieke conditie.
    Bevrijd de jeugd van de verleidingen van alcohol, roken en verdovende middelen.
    Bevrijdde jeugd van onderwijs dat hen oogkleppen aanlegt.
    en waar je je aandacht op richt, dat trek je aan volgens The Secret...
    oftewel: de PVV gaat het alleen nog maar slechter maken

    regel 1 Bas, regel 1....
    1. Weet wat je wilt.

    Dit kan raar klinken, maar weet je werkelijk wat je wilt? Heb je dit duidelijk neergeschreven? Een Vision Board gemaakt en focus jij je elke dag op je intenties? Uiteindelijk wil iedereen een gelukkig leven, dus wat zal jou werkelijk gelukkig maken?

    Wat is jouw droom? …en onthoud dat je focust op wat je wilt, en geen energie geeft aan wat je NIET wilt.
    Last edited by chief108; 05-06-2009 at 09:21.

  4. #254
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    maar Bas....

    dat gaat toch helemaal tegen jouw The Secret gedachte in?

    ze richten zich alleen maar op negatieve zaken:
    en waar je je aandacht op richt, dat trek je aan volgens The Secret...
    oftewel: de PVV gaat het alleen nog maar slechter maken

    regel 1 Bas, regel 1....
    Dat hangt af van wat jij positief vindt (regel 2 regel 2)!
    PVV willen juist verbetering van een slecht functionerend systeem, ik noem dat positief.
    Dat de PVV het alleen maar slechter gaat maken (is jouw aanname) zal wel heel moeilijk worden hoor. Het is nu zo een ongeloofelijke puinhoop, omdat nog erger te maken moet je flink je best doen!
    Ik denk dat je de secret niet goed gelezen hebt, metname het hoofdstuk law of attraction!

    Als je heel veel rekeningen krijgt bv (volgens het boek de secret) moet je toch een positieve gedachten houden volgens het boek (bv door blij te zijn dat je al deze rekeningen kunt betalen) of dat je uiteindelijk later de rekeningen betaald. Maar sávonds gewoon goed slaapen, je dagenlijkse dingen doet en er natuurlijk alles aan doet om je rekeningen te betalen. De secret gaat zelfs nog verder door het verhaal van het visualiseren van een wit veertje (man loopt twee dagen later een bank in en huppa dwarreld zo een wit veertje uit de lucht (hij visualiseerde het witte veertje twee dagen van te voren) voor zijn voeten.
    Probeer mij trouwens niet te vangen (lukt toch niet) omdat ik heb verwezen naar een aantal boeken, doe je eigen voordeel er mee zou ik zo zeggen. Neem alle dingen over die voor jezelf positief werken.
    Ik kan natuurlijk niet jouw interpertatie van het boek de secret veranderen, net zo min als de verschillende interpertaties van bv de bijbel waar figuren over water lopen en zeeen splijten of een Koran waar...... afijn ik zal erover ophouden , je weet wel wat ik bedoel!
    Wilders schrijft heel duidenlijk wat er fout is en wat hij eraan wil doen en aan zijn bedoelingen te lezen in zijn partijprogramma zijn die zeer belovend dus positief.
    De regerende partijen negeren bepaalde problemen maar weten dat ze er zijn. Zij denken er ook dagelijks aan (visualisatie van het probleem) maar kunnen uit politieke correctheid hier zogenaamd niks aan doen. Het staat immers tegen hun partij principes en vooral inkomen!

    Vijf zetels zeggen genoeg!!!!

  5. #255
    chief108 Guest

    Default

    ik ben zo openminded geweest om The Secret *en* de linkjes die je hebt gepost te lezen...

    en ik zie in het hele PVV programma een focus op juist de negatieve zaken

    ellende; kansarm, nadelige gevolgen van het lerarentekort.
    het VMBO waar ze niets aan hebben en waar ze gillend weglopen.
    slechte leraren.
    slecht leermateriaal.
    kwaliteitsgebrek in het onderwijs.
    gebrek aan lichamelijke oefening en slechte fysieke conditie.
    verleidingen van alcohol, roken en verdovende middelen.
    onderwijs dat hen oogkleppen aanlegt.
    en in dat boek staat toch ook:
    "ik zou nooit naar een anti-oorlog demonstratie gaan, maar je kunt me elke dag bellen voor een pro-vrede demonstratie"

    dat is wat ik bedoel met de focus op negatieve zaken

  6. #256
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Je kan roepen wat je wilt maar de zetels geven de werkelijkheid weer en volgend jaar gaat dat nog erger worden. Een groot deel van Nederland heeft genoeg van dit klote kabinet en al die linkse shitzooi die we al sinds Joop den Uil moeten slikken.

    Opzouten met Bos en consorten

  7. #257
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Winst voor PVV en Groen links.
    Het volk heeft gesproken? Van wie er gestemd heeft, is er inderdaad iets naar voren gekomen.
    Wat dan? Dat de gevestigde orde een slechte campagne gevoerd heeft.

    Waarom dan de PVV en Groen links? Twee partijen die qua standpunten en principes ver uitelkaar liggen. Reden is dat ze een duidelijk standpunt in nemen, precies daar waar het te kort schiet bij de grote partijen.

    Hopelijk leren ze er van voor dat de landsverkiezingen zijn, het zou toch sneu zijn als Wilders straks met 30 zetels in de landsverkiezing eindigt en in staat is het land de afgrond in te duwen.
    Dan hebben we straks hier een discussie waarin alle nu euforische, Wilders stemmers na een paar jaar weer bakzeil halen maar daar kopen we niets voor als we gigantische overheidstekorten hebben.
    Voorkomen is beter dan genezen, nu maar hopen dat de grote partijen hier lering uit te trekken en hun campagne bijstellen voor het te laat is.

    Ik zal in ieder geval op de VVD blijven stemmen, in voor en tegenspoed
    Last edited by De man van 14K; 05-06-2009 at 10:36.

  8. #258
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Winst voor PVV en Groen links.
    Het volk heeft gesproken? Van wie er gestemd heeft, is er inderdaad iets naar voren gekomen.
    Wat dan? Dat de gevestigde orde een slechte campagne gevoerd heeft.

    Waarom dan de PVV en Groen links? Twee partijen die qua standpunten en principes ver uitelkaar liggen. Reden is dat ze een duidelijk standpunt in nemen, precies daar waar het te kort schiet bij de grote partijen.

    Hopelijk leren ze er van voor dat de landsverkiezingen zijn, het zou toch sneu zijn als Wilders straks met 30 zetels in de landsverkiezing eindigt en in staat is het land de afgrond in te duwen.
    Dan hebben we straks hier een discussie waarin alle nu euforische, Wilders stemmers na een paar jaar weer bakzeil halen maar daar kopen we niets voor als we gigantische overheidstekorten hebben.
    Voorkomen is beter dan genezen, nu maar hopen dat de grote partijen hier lering uit te trekken en hun campagne bijstellen voor het te laat is.
    well said....

  9. #259
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    ik ben zo openminded geweest om The Secret *en* de linkjes die je hebt gepost te lezen...

    en ik zie in het hele PVV programma een focus op juist de negatieve zaken



    en in dat boek staat toch ook:
    "ik zou nooit naar een anti-oorlog demonstratie gaan, maar je kunt me elke dag bellen voor een pro-vrede demonstratie"

    dat is wat ik bedoel met de focus op negatieve zaken
    Ja dat staat er, maar wie zegt mij dat Wilders zo is? Er zijn problemen en een hele hoop, hij wil die met zijn partij aanpakken. Hij maakt duidenlijke standpunten en het volk begrijpt dat.
    Wil jij positieve zaken oplossen dan? Gaat het allemaal zo goed dat er niks aan de hand is?
    In hetzelfde boek staat dat je er ook alles aan moet doen en gefocused moet blijven op je doel, zoals ik al zei je kunt het lezen zoals je wilt.
    Groen links is overal te vinden als het gaat om demonstratisch, vegananist die Pim vermoord, Theo van Goch met een mes in zijn borst met een briefje, allemaal hele positive zaken, Jan Maat met vrouw die werdt opgeblazen en de lijst is eindeloos.
    Waarom is groen links in Amsterdam en Utrecht heel groot? Omdat men daar een grote muli culturele samenlevening heeft en omdat er de meest krakers, eco terroristen en veganisten zitten!
    Ik ben ook pro vrede en ben heel dankbaar voor de laatste 42 jaar op deze planeet. Maar of die vrede ook voor iedereen zo belangrijk en gewild is, weet ik niet? Sommige mensen willen bij sektes horen of grote religies. Dat vindt ik ok, todat ik in een keer mijn vrijheden moet gaan opgeven dat begint met recht op vrijheid van meningsuiting en gaat steeds verder! Ook wil ik best hard werken en belasting betalen, maar niet voor groen links sypmathiesanten die alles kraken wat los en vast zit en altijd tijd hebben om te demonstreren en alles gesubsideerd krijgen bij het invullen van wat "groene" papieren!

  10. #260
    chief108 Guest

    Default

    heb je interview met Dalai Lama gisteravond dan gezien?
    dat was pas een stukje inspirerende tv

  11. #261
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    heb je interview met Dalai Lama gisteravond dan gezien?
    dat was pas een stukje inspirerende tv
    Ja echt jammer man... dat de Lama's ermee zijn gestopt... gelukkig hebben ze een dvdbox

  12. #262
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Winst voor PVV en Groen links.
    Het volk heeft gesproken? Van wie er gestemd heeft, is er inderdaad iets naar voren gekomen.
    Wat dan? Dat de gevestigde orde een slechte campagne gevoerd heeft.

    Waarom dan de PVV en Groen links? Twee partijen die qua standpunten en principes ver uitelkaar liggen. Reden is dat ze een duidelijk standpunt in nemen, precies daar waar het te kort schiet bij de grote partijen.

    Hopelijk leren ze er van voor dat de landsverkiezingen zijn, het zou toch sneu zijn als Wilders straks met 30 zetels in de landsverkiezing eindigt en in staat is het land de afgrond in te duwen.
    Dan hebben we straks hier een discussie waarin alle nu euforische, Wilders stemmers na een paar jaar weer bakzeil halen maar daar kopen we niets voor als we gigantische overheidstekorten hebben.
    Voorkomen is beter dan genezen, nu maar hopen dat de grote partijen hier lering uit te trekken en hun campagne bijstellen voor het te laat is.

    Ik zal in ieder geval op de VVD blijven stemmen, in voor en tegenspoed
    Regel TWEE: DOE NOOIT EEN AANNAME

    Waarom is het sneu als Wilders wint, we leven toch in een democratisch land?
    Hoezo weer bakzeilhalen? Wanneer hebben stemmers op Wilders eerder bakzeil gehaalt?
    De gigantische overheistekorten zijn al gemaakt door Wouter Bos die heel snel bergen belasting geld uitgaf om banken te steunen, banken die elk jaar miljarden wisten maakte. Maar goed die banken gebruiken die miljarden steun (lening) om dan bv een bonus van 8ton te geven aan oud vriendje Zalm.
    In Amerika hebben een aantal banken 800 biljoen gekregen voor steun? Vraag? Welke banken? Nou de banken die vriendjes zijn met de FED en de Bilderberg groep. Maar het geld zou toch gaan naar slechte hypotheken en alle problemen en voor hulp bij zoveel noodhebbende mensen? nee hoor, men heeft met dat geld gewoon de andere banken opgekocht die nog geen lid waren van de Bilderberg groep of fed!
    Gewoon even een coup op grote schaal met geld van de belastingbetaler die voor deze leningen de rest van hun leven hun eigen de blubbers moeten werken en tax betalen een lening die nooit terugbetaald kan worden!

    VVD was het niet die Rutte die onlangs zei dat het niet strafbaar zou zijn als men de holocaust zou ontkennen, vrijheid van meningsuiting?

  13. #263
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    heb je interview met Dalai Lama gisteravond dan gezien?
    dat was pas een stukje inspirerende tv
    Nee, maar ik heb wel bewondering voor die man.
    Jammer dat die Chinezen dat andes zien en dat Tibet nog steeds het Tibet is van toen.

  14. #264
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Regel TWEE: DOE NOOIT EEN AANNAME

    Waarom is het sneu als Wilders wint, we leven toch in een democratisch land?
    Hoezo weer bakzeilhalen? Wanneer hebben stemmers op Wilders eerder bakzeil gehaalt?
    De gigantische overheistekorten zijn al gemaakt door Wouter Bos die heel snel bergen belasting geld uitgaf om banken te steunen, banken die elk jaar miljarden wisten maakte. Maar goed die banken gebruiken die miljarden steun (lening) om dan bv een bonus van 8ton te geven aan oud vriendje Zalm.
    In Amerika hebben een aantal banken 800 biljoen gekregen voor steun? Vraag? Welke banken? Nou de banken die vriendjes zijn met de FED en de Bilderberg groep. Maar het geld zou toch gaan naar slechte hypotheken en alle problemen en voor hulp bij zoveel noodhebbende mensen? nee hoor, men heeft met dat geld gewoon de andere banken opgekocht die nog geen lid waren van de Bilderberg groep of fed!
    Gewoon even een coup op grote schaal met geld van de belastingbetaler die voor deze leningen de rest van hun leven hun eigen de blubbers moeten werken en tax betalen een lening die nooit terugbetaald kan worden!

    VVD was het niet die Rutte die onlangs zei dat het niet strafbaar zou zijn als men de holocaust zou ontkennen, vrijheid van meningsuiting?
    Kijken naar het heden om standpunten in te nemen, maar ook verwachtingen meenemen over de directe gevolgen in de toekomst.
    Je kan wel weer over aannames beginnen maar als je op iemand stemt zonder dat je een idee heb van de gevolgen zijn van bepaalde keuzes ben je gewoon kortzichtig.
    Zeggen dat iets klote is, is 1 ding. Iets daadwerkelijk oplossen, een ander.
    Heeft Wilders tot op heden iets opgelost?

    Zoals geschreven, VVD in voor- en tegenspoed.
    Vrees dat we/ze op dit moment wel een beetje bij het tegenspoed gedeelte zijn beland.
    Rutte zijn doel met de openheid van meningsuitting, ook dat sloeg uit eindelijk de plank mis.

  15. #265
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    ps; jij vind dat Wouter Bos er verkeerd aan gedaan heeft om de banken te redden?
    Volgens mij hebben we daar wel eens een topic over gehad...

    Heeft Wouter Bos goed ingegrepen bij de banken?
    Vele mensen (inclusief de schrijver die je aanhaalt) vinden van niet.
    Nu heeft hij het wel gedaan en vinden veel mensen dat hij geld van de belasting betalers gebruikt om banken die slecht gerund zijn, weer overeind te helpen.
    Hij is dus 'ons' geld aan het weggeven?

    Even een voorbeeld met het ING verhaal: ING Direct was een startup> internet spaarrekeningen deden alle landen behalve NL want daar zat de postbank.
    Al het binnenkomende geld werd in de balans gezet
    Assets links, liabilities en owners equity rechts van de balans.

    Assets zijn hypotheken, leningen aan MKB, interbancaire leningen. Maar ook Creditcards, Schuldpapier en obligaties (doorverkoopbaar) en de vaste bezittingen zoals gebouwen en computers.
    Aan de liabilities kant zitten de deposito's (het spaargeld van ING Direct), interbancaire leningen en kortlopende schulden.
    En nog nog een stuk owners equity. OE moet in balans zijn met de liability. Zoals omschreven in BIS (Basel 2)maar bij banken is die verhouding vaak vaag (er is teveel vreemd vermogen waarop geld verdiend wordt).
    Als je als bank aan risicovolle bedrijven wil lenen moet je veel equity hebben om dit overeind te kunnen houden.
    De banken willen zo min mogelijk equity want de verhouding (minimaal) equity en (maximaal) liability levert een enorme heboom op. (veel geld verdienen op vreemd vermogen)
    Anyway: de markt raakt in paniek en het geld wordt massaal van de rekeningen afgehaald. (nu ook omdat mensen zien dat het minder gaat met ING) Vervolgens moet de bank dat geld teruggeven.
    Omdat de kunnen doen moeten ze assets verkopen zoals de schuldpapieren en obligaties. Enige probleem: het is geen reet meer waard want de hele markt zakt weg.
    Resultaat zijn erorme afboekingen.

    De aandelen zijn geen zak meer waard en de bank kan failliet gaan.
    Waarom is het geen zak meer waard? omdat dat zo is in de HUIDIGE markt. Als de economie aantrekt zijn deze aandelen wel weer gewoon geld waard.
    De overheid heeft de andelen boven par gekocht (met een premium). ze betalen meer als de markt. En dat is puur om de bank overeind te houden.
    Deze transactie noemt men ook wel een SWAP.
    De prijs die de markt wil betalen is de intrinsieke waarde van een aandeel.
    De waarde bepaling luisterd complex, er zijn 2 cruciale factoren die meespelen nl. 1; de liquiditeit>hoe snel is het door te kopen? Op dit moment niet maar als de markt weer aantrekt natuurlijk wel.
    en nr 2; paniek: waarde bepaling ten tijde van paniek is lastig en er wordt onder gewaardeerd. De rationaliteit valt weg. De risico premie gaat omhoog omdat mensen geen risico willen lopen. Als de paniek voorbij is zakt de risico premie en is men bereid te betalen.

    De overheid had dus niet in moeten grijpen bij bijvoorbeeld ING?
    Weet iemand wel hoe groot die consequenties zijn?
    Ik verwijs even naar indonesie waar dit 20 jaar geleden nl. ook gebeurt is. De overheid greep daar niet in en de economie kromp met 20%, en dan lopen wij de janken met 2.5% teruggang? 20% teruggang betekend dat 1/4e van de forum bezoekers hier door die recessie werkeloos thuis zit.
    De gevolgen zijn niet te overzien en hier wordt het ook niet gezelliger

  16. #266
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Kijken naar het heden om standpunten in te nemen, maar ook verwachtingen meenemen over de directe gevolgen in de toekomst.
    Je kan wel weer over aannames beginnen maar als je op iemand stemt zonder dat je een idee heb van de gevolgen zijn van bepaalde keuzes ben je gewoon kortzichtig.
    Zeggen dat iets klote is, is 1 ding. Iets daadwerkelijk oplossen, een ander.
    Heeft Wilders tot op heden iets opgelost?

    Zoals geschreven, VVD in voor- en tegenspoed.
    Vrees dat we/ze op dit moment wel een beetje bij het tegenspoed gedeelte zijn beland.
    Rutte zijn doel met de openheid van meningsuitting, ook dat sloeg uit eindelijk de plank mis.
    Ik kijk nu naar het heden in nederland, niet echt rooskleurig.
    Wie zegt mij dat ik geen idee heb? En met mij die andere miljoen stemmers wat de gevolgen zijn, dat vindt ik nogal een kortzichtige aanname van jouw!
    Als je de oplossing hebt die veel mensen aanspreekt voor veel dingen die klote zijn, dan moet je daar als je democratisch tot meerderheid wordt gekozen als partij gewoon de mogenlijkheid voor krijgen!
    Ju kunt beter zeggen hebben de andere partijen iets geleerd van al die standpunten van Wilders en waarom die standpunten blijkbaar zo populair zijn bij het volk?
    Wilders heeft nog nooit de kans gekregen om iets op te lossen (zit ook in de opositie) behalve demoniserend gekwek aanhoren van alle andere partijen. Grapje over afgesneden neuzen of hoe hij die arme "patat friet journalise mevrouw" bij zijn debat had durven gebruiken over de rug van die "arme" vrouw.

  17. #267
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    ps; jij vind dat Wouter Bos er verkeerd aan gedaan heeft om de banken te redden?
    Volgens mij hebben we daar wel eens een topic over gehad...

    Heeft Wouter Bos goed ingegrepen bij de banken?
    Vele mensen (inclusief de schrijver die je aanhaalt) vinden van niet.
    Nu heeft hij het wel gedaan en vinden veel mensen dat hij geld van de belasting betalers gebruikt om banken die slecht gerund zijn, weer overeind te helpen.
    Hij is dus 'ons' geld aan het weggeven?

    Even een voorbeeld met het ING verhaal: ING Direct was een startup> internet spaarrekeningen deden alle landen behalve NL want daar zat de postbank.
    Al het binnenkomende geld werd in de balans gezet
    Assets links, liabilities en owners equity rechts van de balans.

    Assets zijn hypotheken, leningen aan MKB, interbancaire leningen. Maar ook Creditcards, Schuldpapier en obligaties (doorverkoopbaar) en de vaste bezittingen zoals gebouwen en computers.
    Aan de liabilities kant zitten de deposito's (het spaargeld van ING Direct), interbancaire leningen en kortlopende schulden.
    En nog nog een stuk owners equity. OE moet in balans zijn met de liability. Zoals omschreven in BIS (Basel 2)maar bij banken is die verhouding vaak vaag (er is teveel vreemd vermogen waarop geld verdiend wordt).
    Als je als bank aan risicovolle bedrijven wil lenen moet je veel equity hebben om dit overeind te kunnen houden.
    De banken willen zo min mogelijk equity want de verhouding (minimaal) equity en (maximaal) liability levert een enorme heboom op. (veel geld verdienen op vreemd vermogen)
    Anyway: de markt raakt in paniek en het geld wordt massaal van de rekeningen afgehaald. (nu ook omdat mensen zien dat het minder gaat met ING) Vervolgens moet de bank dat geld teruggeven.
    Omdat de kunnen doen moeten ze assets verkopen zoals de schuldpapieren en obligaties. Enige probleem: het is geen reet meer waard want de hele markt zakt weg.
    Resultaat zijn erorme afboekingen.

    De aandelen zijn geen zak meer waard en de bank kan failliet gaan.
    Waarom is het geen zak meer waard? omdat dat zo is in de HUIDIGE markt. Als de economie aantrekt zijn deze aandelen wel weer gewoon geld waard.
    De overheid heeft de andelen boven par gekocht (met een premium). ze betalen meer als de markt. En dat is puur om de bank overeind te houden.
    Deze transactie noemt men ook wel een SWAP.
    De prijs die de markt wil betalen is de intrinsieke waarde van een aandeel.
    De waarde bepaling luisterd complex, er zijn 2 cruciale factoren die meespelen nl. 1; de liquiditeit>hoe snel is het door te kopen? Op dit moment niet maar als de markt weer aantrekt natuurlijk wel.
    en nr 2; paniek: waarde bepaling ten tijde van paniek is lastig en er wordt onder gewaardeerd. De rationaliteit valt weg. De risico premie gaat omhoog omdat mensen geen risico willen lopen. Als de paniek voorbij is zakt de risico premie en is men bereid te betalen.

    De overheid had dus niet in moeten grijpen bij bijvoorbeeld ING?
    Weet iemand wel hoe groot die consequenties zijn?
    Ik verwijs even naar indonesie waar dit 20 jaar geleden nl. ook gebeurt is. De overheid greep daar niet in en de economie kromp met 20%, en dan lopen wij de janken met 2.5% teruggang? 20% teruggang betekend dat 1/4e van de forum bezoekers hier door die recessie werkeloos thuis zit.
    De gevolgen zijn niet te overzien en hier wordt het ook niet gezelliger
    Waarom heeft de Rabobank geen miljarden gekregen? Omdat het een bank is met een goed systeem, is het niet zo dat als ik iets fout inkoop in mij zaak en daardoor failiet ga, het mijn eigen schuld is?
    Ik heb nog niet een dubbeltje hulp gehad. Maar als je een bank bent en jaren lang miljoenen bonussen geeft met vele adviseurs en directeuren en je maak miljarden winsten en het gaat dan fout, dan moeten onze belasting centen als redding middel worden gebruikt?
    Kon die bank niet worden overgenomen door bv de Rabobank? Hadden die dat niet kunnen opkopen of een buitenlandse instelling?
    Waarom van onze belasting centen? Wie betaald die rente van die lening? En zelfs als het goed gaat waar komt die rente dan terecht op een rekening in Iceland?
    Ik zie als ik formule 1 kijk nog steeds groot ING, wordt er akelig van als ik denk dat het van een gedeelte van mijn belasting centen wordt betaald!

  18. #268
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Antwerpen
    Posts
    153
    vCash
    126000

    Default

    U woont niet in NL maar u betaalt wel in NL belastingen?

    Wat een vaderlandsliefde.

    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Moet dat wat uitmaken wat zij vinden dan?
    Al zou ik willen stemmen, gaat dat niet meer omdat ik al tien jaar niet meer in Nederland woon ,maar ik had het zeker gedaan als ik er de kans voor kreeg.
    En als Aziz,Gokhan en Khalid op een fundamentalistische islamitische partij stemmen moeten ze dat ook zelf weten. Of zouden ze het niet doen omdat ik of iemand anders het misschien niet leuk zou vinden?
    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Waarom heeft de Rabobank geen miljarden gekregen? Omdat het een bank is met een goed systeem, is het niet zo dat als ik iets fout inkoop in mij zaak en daardoor failiet ga, het mijn eigen schuld is?
    Ik heb nog niet een dubbeltje hulp gehad. Maar als je een bank bent en jaren lang miljoenen bonussen geeft met vele adviseurs en directeuren en je maak miljarden winsten en het gaat dan fout, dan moeten onze belasting centen als redding middel worden gebruikt?
    Kon die bank niet worden overgenomen door bv de Rabobank? Hadden die dat niet kunnen opkopen of een buitenlandse instelling?
    Waarom van onze belasting centen? Wie betaald die rente van die lening? En zelfs als het goed gaat waar komt die rente dan terecht op een rekening in Iceland?
    Ik zie als ik formule 1 kijk nog steeds groot ING, wordt er akelig van als ik denk dat het van een gedeelte van mijn belasting centen wordt betaald!

  19. #269
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.136
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mashkadov View Post
    U woont niet in NL maar u betaalt wel in NL belastingen?

    Wat een vaderlandsliefde.
    Ik doe dingen inderdaad zoals ze horen anders moet je hier natuurlijk niet over mee gaan praten.
    De bv's die iknog in nederland heb, betaal ik keurig netjes belasting in Nederland zo ook loon en premies voor het personeel en alle andere belastingen. Zelfs nog over een directeurs salaris van mijzelf betaal ik het volle pond.

    Dus indirect sponser ik de formule 1, via Wouter Bos

  20. #270
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Eigenlijk valt het wel mee, 15%, als je bedenkt dat de PVV nu op zijn piek zit. Misschien wordt het met een hogere opkomst iets meer, maar misschien ook wel juist niet.

  21. #271
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Ben ook benieuwd, het is lekker makkelijk om het beeld van het aantal stemmers in NL op de europeese verkiezingen om te slaan naar een 100% aantal stemmers voor de NL verkiezingen, en die dan toevallig allemaal verhoudingsgewijs op de PVV stemmen.

  22. #272
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Waarom heeft de Rabobank geen miljarden gekregen? Omdat het een bank is met een goed systeem, is het niet zo dat als ik iets fout inkoop in mij zaak en daardoor failiet ga, het mijn eigen schuld is?
    Ik heb nog niet een dubbeltje hulp gehad. Maar als je een bank bent en jaren lang miljoenen bonussen geeft met vele adviseurs en directeuren en je maak miljarden winsten en het gaat dan fout, dan moeten onze belasting centen als redding middel worden gebruikt?
    Kon die bank niet worden overgenomen door bv de Rabobank? Hadden die dat niet kunnen opkopen of een buitenlandse instelling?
    Waarom van onze belasting centen? Wie betaald die rente van die lening? En zelfs als het goed gaat waar komt die rente dan terecht op een rekening in Iceland?
    Ik zie als ik formule 1 kijk nog steeds groot ING, wordt er akelig van als ik denk dat het van een gedeelte van mijn belasting centen wordt betaald!
    Ik ga niet het systeem rechtpraten want er zijn veel fouten die er hopelijk uitgehaald wordt (macht aandeelhouder, controlerend orgaan /toezicht, leverage / verdrag van Basel verhouding debt /equity)

    Formule 1 heeft ING ook geld opgeleverd, het is geen bodemloze put maar na reclame in de F1 is het aantal klanten exponentieel gestegen.
    De omzet dus ook.
    Feitelijk profiteer jij dus van de F1

  23. #273
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Antwerpen
    Posts
    153
    vCash
    126000

    Default

    OK, dus abstractie makend van het verschil tussen de rechtspersoon en de natuurlijke persoon-aandeelhouder, gaat het over vennootschapsbelasting en belasting op arbeid.

    Nu ben ik mee.

    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Ik doe dingen inderdaad zoals ze horen anders moet je hier natuurlijk niet over mee gaan praten.
    De bv's die iknog in nederland heb, betaal ik keurig netjes belasting in Nederland zo ook loon en premies voor het personeel en alle andere belastingen. Zelfs nog over een directeurs salaris van mijzelf betaal ik het volle pond.

    Dus indirect sponser ik de formule 1, via Wouter Bos

  24. #274
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Ben ook benieuwd, het is lekker makkelijk om het beeld van het aantal stemmers in NL op de europeese verkiezingen om te slaan naar een 100% aantal stemmers voor de NL verkiezingen, en die dan toevallig allemaal verhoudingsgewijs op de PVV stemmen.


    Zouden ze dat allemaal toevallig doen ....... klinkt als de PvdA en CDA die nu zeggen dat het beleid goed is maar dat hun boodschap niet goed genoeg was ....... droom maar lekker door .... en luister niet naar de gewone man

  25. #275
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Ik ga niet het systeem rechtpraten want er zijn veel fouten die er hopelijk uitgehaald wordt (macht aandeelhouder, controlerend orgaan /toezicht, leverage / verdrag van Basel verhouding debt /equity)

    Formule 1 heeft ING ook geld opgeleverd, het is geen bodemloze put maar na reclame in de F1 is het aantal klanten exponentieel gestegen.
    De omzet dus ook.
    Feitelijk profiteer jij dus van de F1
    Quote Originally Posted by Mashkadov View Post
    OK, dus abstractie makend van het verschil tussen de rechtspersoon en de natuurlijke persoon-aandeelhouder, gaat het over vennootschapsbelasting en belasting op arbeid.

    Nu ben ik mee.
    * zucht*

    had ik me school maar afgemaakt....

    * verkeerde topic ... shit *

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •