Steve Brown zet prijs op hoofd journalisten dinsdag 02 juni 2009 @ 16:03 AMSTERDAM - Steve Brown heeft een prijs op het hoofd gezet van drie misdaadjournalisten, onder wie Peter R. de Vries en Bas van Hout. Op zijn weblog looft Brown een beloning uit van 500.000 euro voor het drietal, ,,dood of levend''. Voor De Vries en Van Hout is daarmee een grens bereikt: zij hebben aangifte gedaan tegen Brown. De Vries deed dat dinsdag bij het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Tussen Brown en De Vries respectievelijk Van Hout botert het al jaren niet. Tegen Brown loopt op dit moment een strafzaak wegens mishandeling van De Vries, die in januari in Amsterdam gepleegd zou zijn.



Op zijn weblog voert Brown een uitgebreide campagne tegen De Vries, die in zijn ogen ,,maffia-journalistiek'' bedrijft.

Volgens De Vries heeft Brown de afgelopen maanden onophoudelijk aandacht aan hem besteed, maar ook aan zijn familieleden en naaste collega's. ,,Onnodig grievend, beledigend, bedreigend en intimiderend'', zo kwalificeert De Vries Browns activiteiten op diens weblog.

Brown schrijft op zijn weblog: ''Na meer dan 13 jaar te worden gestalked, diverse pogingen tot (uitlokking) moord op mij door scharreltantes als P.R. de Vries, Bas van Hout en Koen Scharrenberg ben ik het zat.''
Het herhaaldelijk doen van aangifte en gerechtelijke procedures bieden geen soelaas, ''kennelijk' omdat de journalisten ook politie-informanten zijn, schrijft hij. Daarom looft hij een beloning uit.

Dat gaat te ver, meent De Vries, die Browns tekst als ''zeer intimiderend en gevaarzettend'' beschouwt. Brown gaat steeds verder, er is sprake van ''een zorgwekkende escalatie in zijn doen en laten'', noteert De Vries in zijn aangifte. Het is een ''verontrustende situatie, waarvan ik niet kan inschatten waar deze eindigt.'' Ook Van Hout neemt de bedreiging heel serieus. Hij zegt van iemand uit de omgeving van Brown gehoord te hebben, dat hij die ook heel serieus moet nemen.
''Dit moet je niet onderschatten. Brown looft immers een groot geldbedrag uit. Ik wil niet degene zijn die daar slachtoffer van wordt'', benadrukt Van Hout. ''Het moet een keer over zijn, daarom heb ik aangifte gedaan.'' (ANP)]


bron:crimesite


\Wat een mafkees ook ... hahaha freund noir