MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 47
  1. #1
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default Nieuwe BJJ School in Venlo

    Beste BJJ liefhebbers,

    Vanaf nu kunnen jullie in Venlo BJJ beoefenen onderleding van de bruine bander onder de Rickson Gracie, Harold Harder, oprichter van BJJ Holland (http://www.bjjholland.nl/)

    BJJ Venlo bestaat nu uit ongeveer 10 leden. Naarmate de groep meer vorm krijgt, zal de school ook groeien in lestijden en dagen maar op dit moment trainen wij op de volgende dagen:

    Ma: 19.00 - 21.00 Harold Harold
    Do: 19.00 - 21.00 *(Aanwezige assistent trainer van Harold - wit/blauw - herhaling van de technieken van Maandag)

    De huidige trainer op de donderdag gaat binnenkort naar Amerika emigreren en bij de Machado's trainen! maar no worries, hier wordt aan gewerkt om een blauwe bander onder Harold voor deze dag te regelen.

    Kom langs voor een introductie les, neem ook je vrienden mee.

    Adres
    Sportschool Bodystyle Venlo
    Tegelseweg 59 te Venlo

    Voor meer informatie aub per mail naar: [email protected]

    Take care!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    toe maar weer...

    Harold weer terug op de mat. Goed bezig!!!

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  3. #3
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Dacht dat er in deze regio wel een vraag zou zijn naar BJJ maar blijkbaar heb ik dat een beetje overschat

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Is er niemand op komen dagen dan?

  5. #5
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    O jawel hoor, maar niet na deze advertentie. Wij hadden namelijk gehoord dat dit DE vechtsport forum van NL is. Juist omdat er GEEN BJJ is in deze regio, en een bruine bander onder RICKSON GRACIE hier les geeft, dan zou je denken dat er wat mensen interesse zouden hebben. We shall see what happens, wij gaan gewoon door met trainen hoor. Show must go on.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    286
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat meeste mensen die regelmatig op dit forum zitten al bij een club trainen

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    thnx voor de tip


    op de vot dermit

  8. #8
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Het begint al op te schieten nu op de mail moet ik zeggen. Had ook niet anders verwacht. Keem 'em coming!

  9. #9
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    't blijft toch Venlo hè......

    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  10. #10
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    421
    vCash
    126000

    Default

    Nou,welcome to the club dan maar!
    Wie geeft er naast Harold les?
    Sir Chokealot

    The snake

  11. #11
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Ik dacht dat er in deze regio al een BJJ school zat van Willem Peters?
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  12. #12
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by FightingDutchman View Post
    Ik dacht dat er in deze regio al een BJJ school zat van Willem Peters?
    Yep. In panningen. Leskrijgen van 1 van de opkomende bjj toppers in europa.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    255
    vCash
    126000

    Default

    Willem is oke, ole ole.

    hahaha

  14. #14
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Willem is geen opkomende topper..
    Europees Kampioen 2009

    Maar Willem zit al meer dan een jaar in de regio.
    Hij was al begonnen in Venlo maar daar werd BJJ uiteindelijk niet op prijs gesteld. Dus terug naar de basis.

    Dus Venlo heeft geen scoop, helaas jongens

  15. #15
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Als ik in de buurt van Venlo woonde was ik zonder meer gekomen. Helaas ligt Enschede erg ver weg van de rest van Nederland

  16. #16
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    Yep. In panningen. Leskrijgen van 1 van de opkomende bjj toppers in europa.
    Ken hem niet persoonlijk maar heb wel positieve dingen over Willem gehoord. Namelijk dat hij een uitstekende leraar is en een super aardige gast die Jiu Jitsu geeft in Panningen. Je kan daar op de Zaterdag les krijgen in BJJ.

    Jordy Peuten geeft les in Maastricht. Deze jongen ken ik ook niet maar heb ook goeie dingen over hem gehoord.

    Wij zitten in Venlo, 22 min van Panningen, veel te ver van Maastricht. Wij trainen momenteel 2x per week en bij genoeg aanmeldingen gaan wij al snel naar de 3x. Wij zijn momenteel met een groep van 14 and counting. Een ding moeten mensen goed begrijpen - elke school heeft zijn eigen stijl en dat komt omdat ieders BJJ net iets anders is als de ander. Bij Rickson Gracie Nederland krijg je het Jiu Jitsu van Rickson Gracie (de beste BJJ die ooit op de wereld heeft rondgelopen - geen discussie mogelijk - alle kenners weten dit, mensen als Fabio Gurgel, Demian Maia en JJ Machado zullen je hetzelfde vertellen). Het is daarom erg gaaf vind ik zelf om te leren hoe Rickson wil dat je vecht. Om de zoveel tijd komt er ook een zwarte bander van Rickson Gracie naar Nederland toe voor een seminar. Er worden nu plannen gemaakt dat Rickson zelf misschien in de nabije toekomst weer naar Nederland komt maar dat is afwachten.

  17. #17
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Welke filosofie het beste is wordt meestal met toernooien bepaald.
    Rickson is een icoon voor de sport geweest. Dat gaat ook niemand ontkennen.

    Iedere club heeft zijn toppers en je moet gaan trainen waar jij je comfortabel mee voelt.
    Jordy vondt het samen met Willem de moeite waard om meer als een uur te reizen om te mogen trainen. Beide horen thuis in de top 4 van de wereld in hun klasse.

    Het zou leuk zijn als Rickson een seminar komt geven
    Hopelijk nu niet die onzin dat je eerst lid moet worden van de associatie en gewoon mee kan doen.

  18. #18
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    Rickson Gracie... Rickson Gracie... Heb ik vroeger nog mee geknikkerd geloof ik.
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  19. #19
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    073
    Posts
    422
    vCash
    126000

    Default

    Harold is een Topper..... daar komen maar weinig mensen bij in de buurt......

    Als je in venlo woont en je kan onder harold trainen..... Zou geen moment twijfelen!

    Harold is een gevestigde naam in de BJJ wereld!
    "If it's not street applicable, energy efficient, and based on natural body movements, it's not pure Gracie Jiu-Jitsu."

  20. #20
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    073
    Posts
    422
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Het zou leuk zijn als Rickson een seminar komt geven
    Hopelijk nu niet die onzin dat je eerst lid moet worden van de associatie en gewoon mee kan doen.

    Zou jij dan ook komen Remco?
    "If it's not street applicable, energy efficient, and based on natural body movements, it's not pure Gracie Jiu-Jitsu."

  21. #21
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    073
    Posts
    422
    vCash
    126000

    Default

    [quote=remco pardoel;760123]Welke filosofie het beste is wordt meestal met toernooien bepaald.
    quote]

    Wat bedoel je hiermee?
    "If it's not street applicable, energy efficient, and based on natural body movements, it's not pure Gracie Jiu-Jitsu."

  22. #22
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    [QUOTE=BJJrajawali;760177]
    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Welke filosofie het beste is wordt meestal met toernooien bepaald.
    quote]

    Wat bedoel je hiermee?
    Lijkt me duidelijk: als op toernooien één of twee teams steeds prijzen pakken dan kan je er, met wat kanttekeningen, van uitgaan dat hun jiu-jitsu-filosofie beter geschikt is voor wedstrijden.
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  23. #23
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default

    [quote=Cave;760187]
    Quote Originally Posted by BJJrajawali View Post

    Lijkt me duidelijk: als op toernooien één of twee teams steeds prijzen pakken dan kan je er, met wat kanttekeningen, van uitgaan dat hun jiu-jitsu-filosofie beter geschikt is voor wedstrijden.
    Misschien een beetje off topic maar welke verschillende braziliaanse jiu-jitsu-filosofieën zijn er dan te onderscheiden en op welke punten???
    MORAALRIDDER 1st klas - "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden"

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    nu ben ik niet zo thuis in de bjj wereldje, maar is het soms not done om bij beide te trainen (bij willem p en harold h?)


    op de vot dermit

  25. #25
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    [QUOTE=123trisweat;760192]
    Quote Originally Posted by Cave View Post

    Misschien een beetje off topic maar welke verschillende braziliaanse jiu-jitsu-filosofieën zijn er dan te onderscheiden en op welke punten???
    Zonder al te diep op de verschillen in te gaan, ik moet ook erkennen dat mijn kennis daarvoor ontoereikend is, moet je bij de verschillen in stijl denken aan bijvoorbeeld technieken die anders worden uitgevoerd, de waarde die wordt gehecht aan het realisme van je vechtstijl en/of de hoeveelheid aan technieken die je aanleert.

    Kijk je bijvoorbeeld naar Roger Gracie en zijn partijen op de laatste Mundials dan zie je hem heel anders vechten dan bijvoorbeeld Marcelo Garcia. Dit verschil wordt niet alleen verklaard door de lichamelijke verschillen tussen beide vechters maar ook door het belang dat gehecht wordt aan top of bottom, de soorten 'guard' die een vechter gebruikt, de sweeps en de submissions die worden ingezet.
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •