MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 25 of 25

Thread: bjj vs sambo

  1. #1
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default bjj vs sambo

    zit het nu te kijken:
    Gezi.us - Sambo vs Jiu-Jitsu
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    MORAALRIDDER 1st klas - "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden"

  2. #2
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Tilburg
    Posts
    360
    vCash
    126000

    Default

    Hard vloertje volgens mij.........

  3. #3
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    mooi filmpje, in het begin veel gepraat, maar daarna mooie gevechten van niveau!

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    belgie
    Posts
    1.449
    vCash
    126155

    Default

    mooi

  5. #5
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    ziet er vet uit zeg! En lekker veel publiek...
    De regels zijn voor mij niet geheel duidelijk, maar tof is het wel. Alleen de vechters weten de regels ook niet altijd, getuige de slamms haha!

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    en wie heeft er gewonnen? (kan geen filmpjes zien op werk)

  7. #7
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    780
    vCash
    126000

    Default

    Volgens mij is het BJJ vs Sambo op Sambo-regels (weet ik niet zeker maar ik heb nog nooit BJJ wedstrijden gezien met een 30 seconden tijdslimiet voor de grond) Daarbij zijn de uitslagen op verschillende manieren te bekijken. Als je kijkt naar Takedowns winnen de Sambo vechters als je kijkt naar grondtechnieken winnen de BJJ'ers. De finale was in mijn ogen de enige echte conclusie van een gevecht.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Het bjj team wint, in dit filmpje worden echter niet alle gevechten getoond.

    Hier meer van de gevechten tijdens dit evenement.
    YouTube - BJJ vs. Sambo 2-21-08 New York City

  9. #9
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default

    MORAALRIDDER 1st klas - "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden"

  10. #10
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by a.s.c. View Post
    Volgens mij is het BJJ vs Sambo op Sambo-regels (weet ik niet zeker maar ik heb nog nooit BJJ wedstrijden gezien met een 30 seconden tijdslimiet voor de grond) Daarbij zijn de uitslagen op verschillende manieren te bekijken. Als je kijkt naar Takedowns winnen de Sambo vechters als je kijkt naar grondtechnieken winnen de BJJ'ers. De finale was in mijn ogen de enige echte conclusie van een gevecht.
    nou op sambo regels is het volgens mij niet, want daarbij mag men toch ook slaan??

  11. #11
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Dat is Combat sambo geloof ik.

  12. #12
    stenjiman Guest

    Default

    Tof, thanx for the posts

  13. #13
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    780
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    nou op sambo regels is het volgens mij niet, want daarbij mag men toch ook slaan??
    Dat is een andere variant. Deze variant lijkt iets meer op judo dacht ik.

  14. #14
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    elk jaar wordt er door Sambobond Nederland het open NK Sambo en Combat sambo (met bescherming)gehouden in Dalfsen (geloof altijd in april).

    Heb er 3 jaar geleden es aan meegedaan (3de geworden)en deelnemers uit Rusland, Mongolie, Polen, Italie, duitsland enzo (zo ver ik me nog kan herinneren),
    Hebben ook eigen site (google ff op sambo nederland)

  15. #15
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Quote Originally Posted by rene1970 View Post
    elk jaar wordt er door Sambobond Nederland het open NK Sambo en Combat sambo (met bescherming)gehouden in Dalfsen (geloof altijd in april).

    Heb er 3 jaar geleden es aan meegedaan (3de geworden)en deelnemers uit Rusland, Mongolie, Polen, Italie, duitsland enzo (zo ver ik me nog kan herinneren),
    Hebben ook eigen site (google ff op sambo nederland)
    Wat is verschil NK sambo en combat?
    Zelfde regels zonder bescherming?
    Wat zijn de correcte regels van sambo op wedstrijden?

    Merci

  16. #16
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Wat is verschil NK sambo en combat?
    Zelfde regels zonder bescherming?
    Wat zijn de correcte regels van sambo op wedstrijden?

    Merci
    in Nederland zit een redelijk klein clubje Sambo beoefenaars.
    http://www.sambo-nederland.nl/

    Ik heb wel eens contact gezocht met de organisatie, deze heren kunnen naar mijn mening best een positieve bijdrage leveren aan het MMA en het BJJ. Ik snap dan ook niet dat er nog geen samenwerking is tussen het Sambo in Nederland en de BJJ/ MMA/ grappeling gebeuren binnen NL. Ik denk dat we van elkaar veel kunnen leren. In het verleden heb ik ook een uitnodiging gedaan om eens deel te nemen aan het grappeling in Ede. Hier stonden ze wel voor open, helaas is het er nooit van gekomen. Maar wie weet iets voor in de toekomst. In Nederland is het niveau ook redelijk hoog want veel deelnemers kunnen internationaal goed meekomen.

    Bij Combat Sambo mag je ook slaan. Gewoon sambo is meer worstelen met leglocks en krijg je volgens mij ook punten voor de worpen zoals bij het judo.. dit weet ik niet 100% zeker trouwens.

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  17. #17
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rene1970 View Post
    elk jaar wordt er door Sambobond Nederland het open NK Sambo en Combat sambo (met bescherming)gehouden in Dalfsen (geloof altijd in april).

    Heb er 3 jaar geleden es aan meegedaan (3de geworden)en deelnemers uit Rusland, Mongolie, Polen, Italie, duitsland enzo (zo ver ik me nog kan herinneren),
    Hebben ook eigen site (google ff op sambo nederland)
    ik heb ook wel eens overwogen hier aan mee te doen... maar die kleding was nogal moeilijk te verkijgen! hoe heb jij dat geregeld?? Een gewone bjj/judo kimono is niet toegestaan...

  18. #18
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    ik heb ook wel eens overwogen hier aan mee te doen... maar die kleding was nogal moeilijk te verkijgen! hoe heb jij dat geregeld?? Een gewone bjj/judo kimono is niet toegestaan...
    raar, volgens mij mag dit namelijk wel, of kan je daar een kimono en de rest van de spullen lenen.. er zijn veel meer deelnemers die geen sambo beoefenen en toch mee doen aan Sambo wedstrijdjes, volgens mij deed Roy vd Wal een paar jaar geleden ook eens voor de lol mee en kwam hij nog redelijk ver..
    Last edited by 761217186; 23-07-2009 at 16:10.

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  19. #19
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Volgens mij zijn het hybride regels want bij Sambo mag je niet guardspringen of gaan zitten.

  20. #20
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    ik heb ook wel eens overwogen hier aan mee te doen... maar die kleding was nogal moeilijk te verkijgen! hoe heb jij dat geregeld?? Een gewone bjj/judo kimono is niet toegestaan...
    Kleding en schoentjes heb (en had) ik niet. Heb ik van de organisatie geleend. Zijn heel erg soepel daarmee
    Geloof dat het Sportcentrum Emsland in Ommen is (zitten ook in de organisatie van de bond en toernooi)
    Last edited by rene1970; 23-07-2009 at 20:09.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by 761217186 View Post
    raar, volgens mij mag dit namelijk wel, of kan je daar een kimono en de rest van de spullen lenen.. er zijn veel meer deelnemers die geen sambo beoefenen en toch mee doen aan Sambo wedstrijdjes, volgens mij deed Roy vd Wal een paar jaar geleden ook eens voor de lol mee en kwam hij nog redelijk ver..
    Scheenbeschermers/tok/mmahandschoenen zijn er niet echt (hou gewoon regels mma in NL aan)

    kimono (jasje) bij sambo is anders dan bjj/judo gi. Schoenen zijn een soort worstelschoenen (dun zooltje en hoge sluiting)

    Brian; volgens mij is guardspringen wel toegestaan (zover ik me nog kan herinneren)
    Last edited by rene1970; 23-07-2009 at 20:03.

  22. #22
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Ja maar het is wel een offerworp net als in Judo, als je in Sambo 30 seconden op je rug ligt heb je verloren.

  23. #23
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    thanks voor de info jongens... als ik er tijdig achter kom wanneer er weer een wedstrijdje is ga ik meedoen.

  24. #24
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Maart 2010 .

    Kunnen wel met een groepje aan meedoen

  25. #25
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rene1970 View Post
    Maart 2010 .
    Staat genoteerd!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •