Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 53

Default Eten na training 's avonds?

Ik probeer lichter te worden en m'n vet percentage omlaag te dringen (183 @ 79kg) en ik vraag me af of het goed of slecht is om te eten na je training? (mijn training is van 19-21, soms nog wat na-trainen, om 17 heb ik gewoon avondmaal) Na de training drink sowieso altijd meer dan 1 liter water, ik ben meestal toch wel wat uitgedroogd en die liter gaat er makkelijk in, wat zijn jullie ideeën daarover?
    Last edited by Ovid; 26-08-2009 at 11:30.
    Advertentie door Mixfight.nl

eten als je honger hebt.... maar dan geen chips ofzo

2 liter mag ook, als je flink zweet wat niet ondenkbaar is, heb je dat wel nodig.
    een banaantje of een boterham met kaas, kipfilet kan ook echt geen kwaad.
    ik zou niet met honger gaan slapen is echt niet goed.

Als je je vetpercentage omlaag wil hebben, zou ik na de training geen koolhydraten tot me nemen, dus gewoon water drinken en dan:

Stukje mager vlees of wat vis met wat groente.
    Of neem enkel een bak magere kwark van 500 gram.

Ik zou iig niet met honger naar bed gaan, want slaap na de training is zeer belangrijk. Maar ook niet te veel eten. Ik eet na de training vaak een paar stukken fruit en drink idd flink wat water 1.5-2 liter (afhankelijk van hoeveel vocht ik verloren ben)

Niet te veel eten in ieder geval, maar zeker nog wel wat dingen naar binnen werken. Qua water mag nog best wel wat meer!!

binnen 30min tot 45min na de training goed en evenwichtig eten: JUIST koolhydraten -en natuurlijk voldoende eiwitrijk voedsel- Het laadt je glycogeenvoorraden op en bevordert oa daarmee je herstel.
    "If you have to stop and think, it's too late"

en drinken TIJDENS je training EN daarna

na het trainen een lichte salade met gegrilde kip erdoorheen, zodat het niet zwaar valt.

Na de training juist snelle kh en eiw. Dit is juist goed voor je herstel. Dit kan in de vorm van een whey shake zijn met druivensuiker toegevoegd.
    De kh die je na de training neemt worden in je lichaam omgezet naar glycogeen. Dit word in je spieren en lever opgeslagen als brandstof. Dus na de training snelle kh, geen fructose want dat vult alleen de voorraad aan in de lever. En geen gewone suiker, dit ontrekt zink aan je lichaaam om omgezet te worden naar glycogeen.

Voor het slapen gaan geen kh maar eiwitten nemen. Dit moeten wel caseine eiwitten zijn. Waarom? Deze eiwitten worden traag opgenomen en zorgen dus constantere aanvoer van amino's. Caseine kan je vinden in de vorm van kwark.

Grtz.

Whey dus voor je training ja.

Quote Originally Posted by harold1408 View Post
    Caseine kan je vinden in de vorm van kwark.
    Eindelijk iemand die het beestje bij de naam durft te noemen. Het is lang geleden, maar KWARK FTW!!!

edit: oh niet toevallig dat KWARK in mijn 14000e post wordt genoemd natuurlijk

oh ja ik was het vergeten, we leven in de proteine-hype
    over een jaartje mag je weer gewoon je -na een intensieve training uitgeputte- glycogeenvoorraden (ofwel suikers die zijn opgeslagen in je spiercellen en in je lever) aanvullen dmv het eten van....tatatatata...koolhydraten (ofwel meervoudige suikers)!!!

als de brandstoftank van mn auto leeg is ga ik toch echt brandstof tanken en liefst zo snel mogelijk.

Wanneer je de volgende dag pas een koolhydraatrijke maaltijd nuttigt wordt daar veel minder effectief gebruik van gemaakt.
    Binnen 45min na je training koolhydraten eten, met een beetje mazzel bewerkstelligt dit het BETER en SNELLER opnemen van brandstof, de insulinepiek is gewenst!!!!!!!
    De supercompensatietijd is dus korter als je koolhydraatrijk eet na een intensieve training waarbij je je glycogeen uitput.

Tijdens het trainen een drankje nuttigen met -jawel- suikers vermindert trouwens al de spierschade.

En zoveel eiwitten neem je per maaltijd echt niet op. Per dag trouwens al niet, tenzij je in een kuurtje zit.
    allemaal fabeltjes van de -eiwitverkopende- voedingsindustrie.
    Last edited by FOCUS; 06-09-2009 at 11:11.

Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    oh ja ik was het vergeten, we leven in de proteine-hype

Tijdens het trainen een drankje nuttigen met -jawel- suikers vermindert trouwens al de spierschade.

En zoveel eiwitten neem je per maaltijd echt niet op. Per dag trouwens al niet, tenzij je in een kuurtje zit.
    allemaal fabeltjes van de -eiwitverkopende- voedingsindustrie.
    Tijdens trainen suikers? dat moet toch eerst in de lever worden omgezet ,neem dan gewoon dextrose/druivensuiker met water tijdens de training.

Hoeveel eiwit adviseer je een vechtsporter aan , ipv de gebruikelijke 2gr/kg lichaamsgewicht.Ik weet dat als je met gewichten traint je eiwit opname hoger moet zijn.

Na het trainen gewoon snelle suikers.
    Trainen geeft als reactie een stijgende hormonale respons. Met name voor insuline gevoeligheid. Dit kan gebruikt worden door na de training te zorgen voor een inname van kh die hoog in de GI-index staan.
    Nog meer voordelen van een hoog insuline peil, is dat het na de training zorgt voor een verminderde afbraak van proteine. Dus minder spierafbraak.

Drinken tijdens de training is alleen maar goed, dit heeft een positieve invloed op de prestatie's, zeker als er nog snelle suikers worden toegevoegd aan het water.

GRtz..

2gr/kg lichaamsgewicht is voldoende als je aan een vecht-of krachtsport doet. Als je naturel traint natuurlijk.

leuk artikel en eye-opener in dat opzicht is te vinden op de webstite van KNKF
    http://www.knkf.nl/media/files/KT_2.pdf

tweede artikel.

Quote Originally Posted by peper View Post
    Tijdens trainen suikers? dat moet toch eerst in de lever worden omgezet ,neem dan gewoon dextrose/druivensuiker met water tijdens de training.

dextrose is toch suiker?> we zeggen hetzelfde

juist ja.

Quote Originally Posted by GerritTonijn View Post
    Whey dus voor je training ja.
    Te kort voor de training heeft geen zin en ga je stinken naar ammoniak. Volgens mij.

Quote Originally Posted by dietrik View Post
    Te kort voor de training heeft geen zin en ga je stinken naar ammoniak. Volgens mij.
    Dat je stinkt heeft weinig met de inname van je whey te maken...

Ok super goede info allemaal maar hebben jullie ook voorbeelden van de snelle suikers?! Aquarius na het trainen?!
    En als ik nog een paar kilo's er op een verantwoorde manier wil afhebben (181cm, 73.5kilo) Gelden deze adviezen dan ook?!

Aquarius zitten nou niet echt veel suikers in...meer AA ofzo lijkt me dan.

chief108 Guest

gewoon tijdens en na de training een drankje met snelle suikers (dextrose)

en dan een half uur na je training gewoon goed eten
    met aardig wat proteine

chief108 Guest

Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Water met druivensuiker will do?
    ja hoor
    ik heb zelf dit:
    XXL no nonsense nutrition
    (nou ja, de vorige versie hiervan... grote witte emmer)

is goed te doseren en lost goed op in water

Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Shake will do?
    nahhh.....
    alleen een shake is geen maaltijd natuurlijk

maar het is beter als niets
    dat dan weer wel

niets eten = zonde van je training

Tags for this Thread

Bookmarks