MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 37
  1. #1

    Default Spierverlies lijden?

    Ik zit nu in een periode waarin ik aan de ramadan doe nou heb ik van veel mensen gehoord dat wanneer ik ga trainen in de ramandan (kickbox) dat ik spierverlies lijd ?

    graag wil ik van jullie weten wat jullie hier op te zeggen hebben
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MorrocanBoy View Post
    Ik zit nu in een periode waarin ik aan de ramadan doe nou heb ik van veel mensen gehoord dat wanneer ik ga trainen in de ramandan (kickbox) dat ik spierverlies lijd ?

    graag wil ik van jullie weten wat jullie hier op te zeggen hebben
    Beste Morrocanboy.. Ik verwacht echter wel dat je dat zal hebben. dit vanwege.. eiwiten en etc tekort komt.. mischien als je het met kracht training zou mixxe.. dat het geen negatieve invloed heeft.. Ik weet zelf ook niet veel hoor ..

    maarjah succes

  3. #3
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    eet je niet meer dan?

  4. #4
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Nijmegen
    Posts
    337
    vCash
    126000

    Default

    je kan toch voor en na zonsopgang eten? zou geen probleem moeten zijn lijkt me. en anders zul je de zwangere vrouwen, zieken en reizigersregel ook moeten toepassen op kickboxers :P als je echt merkt dat je te snel achteruit gaat tijdens de ramadan moet je er mischien eens met je imam over praten. osu.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Zeer waarschijnlijk ga je spierverlies lijden ja...

    Bij een training heb je brandstof nodig...die heb je niet/onvoldoende...dus dan gaat je lichaam je eigen spieren opvreten als het ware....dat klinkt erg dramatisch,is ook niet echt goed natuurlijk maar je moet dan niet gaan denken dat je ineens 10kg spiermassa zou verliezen....zo rap gaat dat nu ook weer niet..

    Naast je kickboksen krachttraining er bij doen om spierverlies op te vangen kan niet omdat je voor spieropbouw ook meer dan voldoende brandstof in je lichaam moet hebben...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by schurem View Post
    je kan toch voor en na zonsopgang eten? zou geen probleem moeten zijn lijkt me. en anders zul je de zwangere vrouwen, zieken en reizigersregel ook moeten toepassen op kickboxers :P als je echt merkt dat je te snel achteruit gaat tijdens de ramadan moet je er mischien eens met je imam over praten. osu.
    Misschien dat de imam de regels voor je aanpast?

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    theoretisch zou het al voldoende moeten zijn om je eigen lichaamsgewicht in grammen eiwitten per dag te nemen..

    dus 80 kilo is 80 gram eiwitten per dag..

    een goeie shake kan al zo'n 30-40gr eitwitten bevatten... neem deze hiervan 2 per dag.. 1 voor zonsopkomst en 1 na zonsondergang. Dan heb je in elk geval voldoende eiwitten in je lijf om enigzins neutraal te blijven.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  8. #8
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post

    een goeie shake kan al zo'n 30-40gr eitwitten bevatten... neem deze hiervan 2 per dag.. 1 voor zonsopkomst en 1 na zonsondergang. Dan heb je in elk geval voldoende eiwitten in je lijf om enigzins neutraal te blijven.
    Dat is precies waar ik aan dacht...

  9. #9
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Da's niet genoeg...normaal gesproken begin je met vetten en koolhydraten te verbranden daarna pas eiwitten...en dat zijn de bouwstenen....

    Bovendien...1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht lijkt mij wel heel erg weinig....wordt zoiezo meestal aangegeven per VVM (Vet Vrije Massa). Ik zeg niet direct dat het niet klopt maar als je krachtsport zou beoefenen zit je absoluut veel te laag....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  10. #10
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    nee nee.. daar heb je een punt..

    Ik ga er vanuit dat naast de shakes een gewone doordachte voeding zit.. dus met voldoende koolhydraten en vetten...

    En natuurlijk is 80 gr niet voldoende bij krachtsport (mag best wel het dubbele zijn)...

    Maar het is puur een makkelijk hulpje om niet te ver terug te vallen.. Je kan niet gaan verwachten dat je midden in de ramadan nog gaat bulken... je kan hoogstens voorkomen dat je te veel achteruit gaat.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    zowieso een beetje vreemd om niet overdag te eten, vind je ook niet?

  12. #12
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    zowieso een beetje vreemd om niet overdag te eten, vind je ook niet?

  13. #13
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    zowieso een beetje vreemd om niet overdag te eten, vind je ook niet?
    DAT is nog een van de minst vreemde dingen aan geloof...

  14. #14
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NielsN View Post
    Ben je het nou met me eens?

  15. #15
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Kom op joh.. beetje begrip/ respect is wel toegestaan hoor...
    Ramadan is ook voor de arme mensen.. Zodat wij met ze mee kunnen voelen.. Dusjah ramadan is niet echt raar als je een beetje respect hebt voor arme mensen..

  16. #16
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Jij noemt het respect voor de armen, ik noem het zo hypocriet als de tering, maargoed, back on topic !

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ramadan is mentaal doorzetten
    niet druk maken om dat verlies van spiermassa dus
    "If you have to stop and think, it's too late"

  18. #18
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ramadan is mentaal doorzetten
    niet druk maken om dat verlies van spiermassa dus

  19. #19
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    wat een bs hier allemaal.
    allemaal bodybuilderstaal.

    Je moet je gewoon niet druk maken, voor zonsopgang goed eten en in de avond weer goed eten, dan hoef je geen problemen te hebben.

    Als aissati gewoon kan voetballen kan jij ook kickboksen, lol

    Ik zou me meer druk maken om je metabolisme en je suikerspiegel die door de hele ramadangebeuren ontregelt raakt en omhoog schiet, dat is niet echt goed.

    tenzij je vast zoals het hoort, dus in de avond ook een kleine maaltijd ipv dat schanzzzzen..

  20. #20
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Weet je wat het probleem is....

    Aissati kan niet gewoon voetballen.....net als Afellay enz enz...je ziet aan hun spel dat ze in de Ramadan zitten,helemaal als het bijna aan het eind van de Ramadan is! En dat zeg ik absoluut niet om iemands godsdienst naar beneden te halen maar het is gewoon zo....waarom liet Jol Aissati thuis voor de EL? Waarom speelt Afellay geen hele wedstrijden meer voor P.S.V.? Omdat ze roofbouw plegen op hun lichaam,simpel zat!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  21. #21
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Als je zo als normaal eet, dan heb je altijd wel een voorraadje Koolhydraten beschikbaar die je verbrandt tijdens de training. Als je zwaar traint tijdens normale tijd, komt het ook wel eens voor dat je spieren afbreekt (je merkt dat door dat je zweet naar ammoniak ruikt). Eet je daarna weer voldoende eiwitten en slaap je genoeg, dan herstelt je lichaam zich weer gewoon.

    Mijn tip voor het trainen tijdens de ramadam is dat je rustig aan traint, en na de training een flinke eiwit shake drinkt (savonds trainen is daarom een aanrader). Veel slapen voor het herstel is ook een aanrader.

    Consequentie van de ramadam is inderdaad dat je wat beter met je energie om moet gaan. Een periode licht trainen is trouwens altijd wel een goed idee, je geeft je lichaam in deze periode even wat rust en je kan lekker aan je techniek werken. Na deze periode ga je gewoon weer lekker knallen.

  22. #22
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Ramadan? lol..

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Muay Thai Elite View Post
    Ramadan? lol..
    Het gaat hier over de ramadan en jij gaat een beetje met je prammen lopen slingeren... Geef beetje respect ouwe

  24. #24
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    dat noemen ze een sig judas..

    anyway... kan je helaas niet reppen MTE.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  25. #25
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    dat noemen ze een sig judas..

    anyway... kan je helaas niet reppen MTE.
    En ze noemem het ook wel es sarcasme, Tony.

    Is ook een beetje jaloezie, aangezien ik mijntering sig niet aan de praat krijg...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •