MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default DSB kapot gemaakt

    Scheringa: We zijn kapotgemaakt

    Uitgegeven: 19 oktober 2009 11:34 Laatst gewijzigd: 19 oktober 2009 14:19
    WOGNUM - "We zijn helemaal niet failliet, we zijn kapotgemaakt." Dat zei Dirk Scheringa tijdens een persconferentie maandag op het hoofdkantoor van zijn DSB Bank in Wognum. Om 9.00 uur verklaarde de rechtbank DSB Bank failliet.


    DSB failliet
    slideshow

    Volgens Scheringa kost het faillissement van de bank de Nederlandse samenleving 1,5 miljard euro.
    ''Aan het eind van de week heb ik alleen mijn huis nog'', zei Scheringa over zijn eigen financiële positie. Hij ziet wel mogelijkheden op andere manieren geld te verdienen. Zo wil hij een boek schrijven, een film maken en lezingen gaan houden. Ook sluit hij politieke ambities niet uit.


    Kredietcrisis

    Scheringa weerlegde de bewering van Wouter Bos (Financiën) dat zijn bank geen last zou hebben gehad van de kredietcrisis. ''We moesten hogere rente betalen. Op een normale markt hadden we met gemak 100 miljoen euro kunnen aantrekken'', aldus Scheringa.
    Als Bos zelf dat bedrag had voorgeschoten, had DSB daarmee ook gered kunnen zijn, volhardde Scheringa.
    ''Het is krankzinnig dat dit in een normaal land kan gebeuren.'' (video)

    Schade

    Scheringa stelde dat Bos de afweging moest maken tussen 1,5 miljard euro schade voor de Nederlandse staat en de werkgelegenheid van tweeduizend mensen en 100 miljoen euro steun die Bos zou terugkrijgen. ''Was dat nou zo moeilijk geweest?''
    Op de vraag of hij in hoger beroep gaat, zei Scheringa: ''Je weet het maar nooit met ons.''

    Parlementaire enquête

    Scheringa zegt voorstander te zijn van een parlementaire enquête naar de gang van zaken rond zijn bank. Hij liet weten dat er dingen niet goed zijn gegaan bij zijn bank. "Maar daar hebben we excuses voor aangeboden en onze producten veranderd."
    Hij zei dat de bank in overleg is gegaan met de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken en de financiële ombudsman. "We hebben toen tientallen klanten geholpen."
    "Daarna zijn we in een horrorscenario beland dat zijn weerga niet kent."

    Opvolging

    Scheringa zei verder dat was afgesproken dat hij nog een week de baas zou zijn bij DSB.''Ik zou opgevolgd worden door Joost Kuiper en mijn aandelen verkopen'', zei Scheringa. Kuiper was tot maandag een van de bewindvoerders bij DSB, nu curator. Scheringa noemde het ''heel speciaal'' dat Kuiper hem zou opvolgen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    ik wil hem wel als ringtone; "we zijn niet failliet, we zijn kapot gemaakt"

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    en bij een sms, "daar heb ik sorry voor gezegd"



    over 2 jaar ga ik weer lekker naar Telstar - AZ
    Retteketet Telstar - AZ retteketet

  4. #4
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    561
    vCash
    126000

    Default

    Ben gelukkig helemaal dsb vrij hier, maar die vent heb zovel misbruik gemaakt van mensen die net ff geen inzicht hadden in hun doen dat ik hoop dat ie zijn huis en het beetje wat hij nog heeft ook nog kwijt raakt.

  5. #5
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Postkrediet, Frisia etc...

    die zijn toch ook allemaal van hem?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •