MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default 'Van Gaal dwaalt krankjorum in eigen omniversum'

    weer een raak verhaal van ome nico...

    'Van Gaal dwaalt krankjorum in eigen omniversum'

    20/10/2009 13:45
    Met dank aan Louis van Gaal loop ik de hele dag om me heen te loeren of ik De Totale Mens zie. Dat is nogal vermoeiend. Een week geleden stond ik bij de slager nog gewoon geduldig te wachten totdat ik twee tartaartjes kon bestellen. Nu kijk ik naar de vrouw vóór mij. Is zij een Totaal Mens?

    Helaas is Van Gaal daar, in zijn zojuist verschenen leermethode, nogal vaag over. Kan een huisvrouw, die elke dag een bloemkooltje koopt, ook een Totaal Mens zijn? Of moet je dan voor zes miljoen per jaar een balletje hoog kunnen houden en keurig ja zeggen op alles wat Louis je uitlegt?

    Louis maakt nogal wat los bij mij. Zou hij het wasvrouwtje bij Bayern München ook langs de Totale Meetlat hebben gelegd? Ik heb me er nog niet erg in verdiept, maar ik hoop dat je voor dat Totale Mens zijn niet ook nog eens blond haar en blauwe ogen moet hebben. Dan ben ik al kansloos.

    De Totale Mens, hoe vind je die? Louis zegt dat hij het op gevoel doet, dat hij het eigenlijk meteen weet, of je Totaal bent of niet, maar ik sluit niet uit dat er over enkele jaren foto’s boven water komen waarop te zien is dat Louis met een rolmaatje van de Gamma alle schedels van zijn selectie aan het meten is.

    Franck Ribéry valt helaas af wegens een te Franse kop. Mark van Bommel komt met de schrik vrij. Het wat uitgestulpte, naar buiten gegroeide gedeelte van de hersenen, waar zijn zelfbewustzijn zit, redt hem.

    Rudolf Steiner, wiens geschriften de basis vormen voor alles wat je op de Vrije School leert, was een fervent schedelmeter. Het is een lerarenkwaaltje, dat rubriceren en het ook nog eens heel normaal vinden. Dat moet in je karakter zitten, mensen beoordelen. Naar iemand kijken en dan denken: Jij bent geen Totaal Mens.

    Dat vergt een bepaalde manier van kijken en veronderstelt in elk geval één ding: degene die beoordeelt – Louis van Gaal in dit geval – vindt zichzelf wél een Totaal Mens.

    Als Louis van Gaal er inderdaad één is, dan gaat het belazerd met De Totale Mens. Zelden heb ik zo veel zelfverheerlijking, aan krankzinnigheid grenzende arrogantie, stuitende hoogmoed en narcisme tot in de zesde graad in één mens verzameld gezien.

    Misschien wel het ergste pr-praatje had vorige week plaats bij Pauw & Witteman. Van Gaal had vrij spel. Als je Jeroen Pauw een voetbal in zijn handen geeft, gaat hij het ventiel staan vingeren. En Paul Witteman kijkt alleen als Mozart in de spits speelt. De andere, meesprekende tafelgast was Peter R. de Vries. Heeft verstand van voetbal, maar ook van slepend zaad, het weer, de politiek, kleding en cabaret, dus dat zegt niet veel.

    Aan tafel bij Pauw & Witteman werd pijnlijk duidelijk dat Louis inmiddels volkomen krankjorum door zijn eigen universum dwaalt. Op zoek naar De Totale Mens. Ik wil daar niet mijn schouders over ophalen, ik vind het weerzinwekkend.

    Louis van Gaal vertoont dezelfde kenmerken van een andere bekende narcist, gitarist Dick Dale. Die praat al jaren over zichzelf alsof hij het over een ander heeft: 'Ik vind Dick Dale een erg goede gitarist.'

    Louis van Gaal zelf vindt Louis van Gaal een uniek mens. De nieuwe Jezus op aarde die in één oogopslag ziet of de om hem heen scharrelende mensen Totaal zijn of niet. Pauw en Witteman noemden wat namen en vroegen of Louis wilde zeggen of die Totale Mensen waren of niet.

    Patrick Kluivert, hij zou onder de vleugels van Louis een Totaal Mens zijn geworden. Nu had hij helaas iemand doodgereden. Jari Litmanen, qua sociale vaardigheden een Totaal Mens. Qua techniek nog niet.

    Ieder weldenkend mens zou op die vraag van Pauw en Witteman hebben geantwoord: Daar begin ik niet aan. Wie ben ik om te beoordelen of iemand een Totaal Mens is? Louis ging er juist graag op in. Dat is het verschil. Louis is ervan overtuigd dat hij de enige ter wereld is die dat kan beoordelen.

    De interviews over zijn boek, wat waren ze allemaal voorzichtig en speels. Wat werd Louis keurig behandeld. Wat mocht hij gezellig aanschuiven en zijn verhaaltje vertellen. Er gebeurde iets heel vreemds met mij. Ik verlangde hevig naar Frits Barend, samen aan een tafeltje met Louis.

    En dan de enige juiste vraag: 'Meneer Van Gaal, de Totale Mens, is dat eigenlijk niet precies het omgekeerde van Untermensch?. Met die vraag zou ik Van Gaal graag hebben zien worstelen. Van Gaal kreeg alle ruimte in de interviews die hij gaf. Het leverde in elk geval een quote over Johan Cruijjf op.

    Louis is ervan overtuigd dat Johan zo narrig doet doordat Louis ooit vlak voor een kerstdiner naar huis reisde. Zijn zus was overleden. Een vernietigend beeld. Kerst met Van Gaal en Cruijff. Louis en Johan allebei drie uur lang ruziënd met hun neus vlak boven een pannetje gestoofde haas.

    'Kijk, een Totale Haas. Verkeerd klaargemaakt, want zijn oren staan naar buiten.' En dan Cruijff: 'Dit is dus een haas wie goed klaar is gemaakt, wie je juist kan zien aan zijn oren wie naar buiten staan.' De interviewer had na Louis’ theorietje over Cruijff uiteraard deze vraag moeten stellen: Zou het niet gewoon komen, meneer Van Gaal, doordat Johan Cruijff u, net als heel veel andere mensen, een vreselijke man vindt?

    Zo zit de wereld van Louis in elkaar. Als je hem niet aardig vindt, dan ligt dat aan jou. Dan is hij een Totaal Mens en jij niet. Van Gaal omringt zich met mensen die hem Totaal vinden en die, als ze goed hun best doen, eventueel zelf Totaal kunnen worden.

    Doordat Louis nog leeft, kunnen mensen die graag in de Totale Mens geloven, gewoon kijken hoe Louis dat doet. Dirk Scheringa, de man die tienduizenden wanhopige mensen op een genadeloze manier aan de rand van de afgrond heeft gebracht, is volgens Louis van Gaal toch een Totaal Mens. Anders zou Louis nooit dat miljoenensalaris van hem hebben aangepakt.

    Nico Dijkshoorn
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default

    hij haalt de kerst ook niet volgens mij.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Tja.... 't is een lul van een vent, maar toch had ik gedacht dat hij in de Bundes Liga hoge ogen zou gooien.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  4. #4
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    en de prijs voor de meest onbegrijpelijke post gaat naaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    en de prijs voor de meest onbegrijpelijke post gaat naaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Banned the mofo.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  6. #6
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Lol, erg goed!

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default

    zou hij dan toch de kerst halen ?

  8. #8
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marco View Post
    zou hij dan toch de kerst halen ?
    Denk het wel na gisteren

  9. #9
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    het was ook godverdomme goed te pruimen dat spel van die pruusen!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  10. #10
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    het was ook godverdomme goed te pruimen dat spel van die pruusen!

    x2
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default

    yep hij flikt het toch weer, respect voor die ouwe

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •