MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11

Thread: Sparren

  1. #1
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    073
    Posts
    422
    vCash
    126000

    Default Sparren

    Draai nu een paar weekjes mee met MMA. Heb hiervoor 1,5 BJJ gedaan.

    Nu heb ik met het staand sparren dus de hele tijd dat als ik een stoot krijg ik automatisch wegkijk/naar beneden kijk.....

    Nu is dit dus niet de bedoeling aangezien ik daarna een paar seconden helemaal uit mijn spelletje ben. en los daarvan zit het er ook niet uit !

    Herkennen jullie dit ook en heeft iemand tips om dit af te leren.


    En graag serieus aub.....
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "If it's not street applicable, energy efficient, and based on natural body movements, it's not pure Gracie Jiu-Jitsu."

  2. #2
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    heel licht gaan sparren, zodat je niet bang bent op iets tegen je gezicht te krijgen. desnoods alleen stoten op lichaam a la kyokushin
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  3. #3
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    073
    Posts
    422
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thrillseekah View Post
    heel licht gaan sparren, zodat je niet bang bent op iets tegen je gezicht te krijgen. desnoods alleen stoten op lichaam a la kyokushin

    Dus langzaam opbouwen zodat ik er aan ga wennen, dat bedoel je toch?
    Het is niet dat ik bewust wegkwijt ofzo het gaat gewoon vanzelf. Probeer er dan wel op te letten maar het blijft 8 van de 10 keer gebeuren.
    "If it's not street applicable, energy efficient, and based on natural body movements, it's not pure Gracie Jiu-Jitsu."

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Naar je kop laten stoten, niet alleen op het lichaam en handen bij je hoofd houden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze je kop eraf stompen dus vraag gewoon of ze er rekening mee houden. Het heeft 0 effect als je meer gefrustreerd van de training afkomt dan dat je heen ging.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    liverpool & leeuwarden
    Posts
    1.982
    vCash
    126000

    Default

    gewoon een keer vragen of iemand je 20x slaat met je dekking laag, en hem proberen aan te kijken de gehele tijd. Als je 1x wegkijkt begint hij overnieuw, etc tot je 20x bereikt hebt zonder weg te kijken. bruut maar wel heel effectief =)
    Blaas die vuur en doe mij branden , whoop whoop!!

  6. #6
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    is een hele normale reflex als je niet vaak gespard heb.

    idd veel oefenen met ontwijken (langzaam beginnen). je kan moeilijk goed ontwijken zonder te blijven kijken naar je tegenstander. plus dat je meer vertrouwen in je verdedigingsvermogen krijgt. maargoed dit komt gewoon met de tijd.

    je kan hiernaast ook zekerder worden van je dekking door met je rug tegen de muur te gaan staan met je dekking hoog, en iemand te laten stoten (ook hier rustig beginnen natuurlijk).

    ik zou persoonlijk eerst deze dingen onder de knie krijgen, en dan pas de ring in om te gaan sparren. in sparren test je de technieken die je geleerd heb, maar het is niet de beste plaats om deze technieken te gaan leren (wel om ze in de praktijk bij te scherpen natuurlijk).

  7. #7
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Partneroefeningen met stootcombo's naar het hoofd.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheHagueBoxer View Post
    je kan hiernaast ook zekerder worden van je dekking door met je rug tegen de muur te gaan staan met je dekking hoog, en iemand te laten stoten (ook hier rustig beginnen natuurlijk).
    Deze wilde ik voorstellen, heeft mij ook veel geholpen..

    ben nog steeds geen held in klappen vangen... deel ze liever uit maar ja..
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Heel natuurlijke reactie hoor. Je sparring partner moet hier gewoon rekening mee houden en je een reden geven om vooral niet meer te schrikken. lees -> hij moet tikken niet stoten.

    Sommige mensen leer je dit echter niet af, hoe graag je ook wellicht wilt.

    Het beste voorbeeld wat ik kan verzinnen blijft altijd nog Semmy Schilt.....wat blijft dat een angst haas. Kost hem ook nog eens zn partijen.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    073
    Posts
    422
    vCash
    126000

    Default

    OK thanks guys !

    Ga zeker met jullie adviezen aan de gang!!!!!

    "If it's not street applicable, energy efficient, and based on natural body movements, it's not pure Gracie Jiu-Jitsu."

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    succes ermee....
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •