MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Zeeland
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default Vraag mbt ondersteunende krachttraining voor MMA.

    Ben eigenlijk van 'oudsher' gewend om een standaard splitschema te trainen in de sportschool.Vooral toen ik nog wat fanatieker was in het krachtsport wereldje was het zware gewichten, nooit meer dan 5 reps en alleen de zware basisoefeningen (bench, squats, deads, overhead presses, voorslaan etc.).

    Aangezien ik mijn krachtroutine in de sportschool zie als een ondersteuning voor mijn MMA trainingen ben ik opzoek naar een beter schema/routine voor in de sportschool.

    Graag hoor ik eigen ervaringen, meningen en trainingstips van iedereen? Leuke oefeningen, sets, reps etc zijn allemaal welkom!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Wellicht is de tabata methode iets voor jou?

    Is minder gericht op spiermassa/kracht en meer op (spier)conditioning.

    The Tabata Method oftwel 240 seconds of pain... - MixFight.nl
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  3. #3
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Lunteren/Goes
    Posts
    346
    vCash
    126000

    Default

    Omdat het MMA met een beetje krachttraining moet zijn en niet krachttraining met een beetje MMA zou ik gewoon 1 dag in de week fullbody trainen.. En dan wel lekker zwaar, ligt er ook een beetje aan hoe 'n MMA les er uit ziet bij waar je traint, als je daar al veel explosieve oefeningen doet, en spierconditioning, is het misschien verstandig om zelf nog een dagje maxkrachttraining in de sportschool te doen.. Zo niet, afwisselen met oefeningen voor explosiviteit etc!

    Ook zou ik niet zwaar gaan squatten als je de dag d'r na gaat kickboksen o.i.d. Trappen komen dan nog minder fijn aan.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Belgium
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb hier een boek dat echt wel de moeite is, vol met oefeningen gegroepeerd per lichaamsdeel (benen, armen, nek, rug,..) dat speciaal op mma vechters gericht is

    " training for warriors, the ultimate mixed martial arts workout" door martin rooney

    aanrader

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •