MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 30

Thread: Proteine poeder

  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    116
    vCash
    126000

    Default Proteine poeder

    Beste sporters,

    Ik ben in het thaiboksen 2 gewichtsklassen hoger gegaan.
    Mede door een blessure en tussentijds veel krachttraining.
    Nu zit ik nog 4 kg onder de top van mijn gewichtsklasse.

    Ik wil hiertoe proteine poeder gebruiken.
    Ik ben nu bekend met de caseine, soja en whey proteine poeder varianten.

    Ik wil geen creatine gebruiken om te bulken, ik wil slechts in droge spiermassa bijkomen.

    Heeft een van jullie een bepaalde voorkeur gehad voor een hoogwaardige wheyproteine poeder?>

    Hoor graag van julie/

    sportieve groet..
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    PM voor een invitation van de welbekende vechtsport-torrent site...

  2. #2
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Didam
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb eerder ook veel finess gedaan en heb aardig wat soorten whey gebruikt.
    Mijn voorkeur gaat naar "power man". deze is betaalbaar en heeft ene laag vet perc. Ook lost hij goed op in de melk(geen gore klonten)

    Ik heb nog wel een goedkoop adresje. Ik ken die kerel en als je wat meer afneemt kun je meestal ook nog wel over korting praten. http://www.sportandmore.nl (check multi 9k protein)

    En waarom geen kreatine. Voor een bulk periode is mijn ervaring met crea net ff dat extra zetje wat je over je grens heen helpt. Om daarna weer droog te trainen.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Ik wil geen creatine gebruiken om te bulken, ik wil slechts in droge spiermassa bijkomen.

    want creatine is natte massa?

  4. #4
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Almere Buiten
    Posts
    192
    vCash
    126000

    Default

    Zo zou je het een beetje kunnen beschrijven. Soms door creatine kan je vocht vast houden. Maar als je stopt raak je dat ook kwijt. Voordeel van creatine is dat je net even wat meer herhalingen kunt maken in een set. Aan de andere kant verwen je het lichaam en zorg je er indirect voor dat je lichaam niet echt meer zelf moet zorgen voor extra aanmaak creatine(niet dat je lichaam stopt hoor). Ook handig is bv L-glutamine, HMB, aminozuren.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    bij de tuinen is het goedkoper. heb daar laatst tijdens een aanbiedeing voor 6 euro pet 450 gram gekocht
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  6. #6
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mario Witteman View Post
    Zo zou je het een beetje kunnen beschrijven. Soms door creatine kan je vocht vast houden. Maar als je stopt raak je dat ook kwijt. .
    mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, doelde idd op het bovenstaande

  7. #7
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Almere Buiten
    Posts
    192
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GerritTonijn View Post
    mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, doelde idd op het bovenstaande

    oh

  8. #8
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Arnhem!
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    voor en na het trainen whey (xxlnutrition is goed)
    caseine zijn langzame eiwitten die kan je nemen voordat je naar bed gaat, maar ik zou ipv caseine gewoon kwark nemen (daar zitten genoeg langzame eiwitten in)

    Daarbij kan je dextrose gebruiken direct na het trainen dan nemen de eiwitten wat beter op en heb je wat snelle suikers binnen.

    Verder gewoon heel goed op je eten lekken en misschien ff een voedselschema'tje in elkaar zetten.

  9. #9
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    whey alleen voor het trainen en sochtends, andere tijden is beetje verspilling.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    116
    vCash
    126000

    Default

    hey mensen,
    thanks vor de reacties.
    Op die bodybuilding sites, ja die fitnessboys lees je alleen maar shit over smaak.
    Ook is mij niet geheel duidelijk waarom ik als vechtsporter creatine zou willen gebruiken, het geeft idd net dat zetje meer, maar met hard trainen en proteine moet je toch ook in spiermassa bij kunnen komen?

    Mij is geadviseerd door xxlnutrition whey instant.
    Ik las hier zojuist dat iemand het voor de training neemt, waarom niet na de training wanneer de nood hoog is?
    PM voor een invitation van de welbekende vechtsport-torrent site...

  11. #11
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    spiermassa aankomen vereist gewoon goede voeding , of dat natuurlijke eiwitten zijn (vlees/melk etc) of eiwitpoeder maakt simpelgezegd niet bijzonder veel uit.

    Maar creatine kan idd ook verzuring tegen gaan (niet bij iedereen, ik ben zelf een van de gelukkige nonresponders). bij duur training. Dus je kan het ook vanuit een spierconditie POV bekijken.

    Over ej laatste vraag,

    Dan moet je even het verwerkingsproces van je lichaam snappen, whey heeft een vrij snelle en plotselinge amino afgifte, wat betekent dat ALS jij whey drinkt op het moment dat je amino poel in je lever nog helemaal vol is, de whey gewoon verbrand wordt als calorien/energy (zonde dus). Daarom kan je beter whey nemen als je amino poel zo goed als leeg is (sochtends/ na de nacht dus, en VOOR je training). Zelfs whey heeft nog een piektijd van 90-120 minuten geloof ik , dus wanneer je het voor je training neemt, zal die toevoer pieken NA je trainen. (als je het erna neemt ben je dus 2uur te laat). MAat let vooral even op die aminopoel, ik neem zelf altijd protein80 om zo wat een gespreidere afgifte te krijgen. Buiten dat whey wat kleine voordeeltjes heeft tov vetverlies, kan van protein80 hetzelf gezegd worden omdat er een kleinere kans is dat de aminopoel 'overspoeld' door de langzamere afgifte en beter aminiprofiel. (verschillende eiwitbronnen in 1 shake)

  12. #12
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Arnhem!
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    omdat dat niet klopt (of omdat Gerrittonijn 'erna' vergeten is bij te zetten). JUIST na het trainen. liefst eerst nog dextrojuice van xxl erbij nemen. Dan neemt het nog sneller op en kost geen drol. Dat van 's ochtends klopt wel. Het is goed om 's ochtends ook een shake te nemen.
    Ik heb zelf ook die instant (die na het trainen nog net iets sneller opneemt). Heel goed te mixen. Ik heb chocola en drink het met melk. Is lekkerder en als je wilt aankomen zeker niet verkeerd.
    Vergeet ook niet heel hoog in je kholydraten te zitten 's ochtends en dit gedurende de dag wat af te bouwen. Als je wilt aankomen zijn kholydraten ook heel belangrijk.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mikeymcd View Post
    omdat dat niet klopt (of omdat Gerrittonijn 'erna' vergeten is bij te zetten). JUIST na het trainen. liefst eerst nog dextrojuice van xxl erbij nemen. Dan neemt het nog sneller op en kost geen drol. Dat van 's ochtends klopt wel. Het is goed om 's ochtends ook een shake te nemen.
    Ik heb zelf ook die instant (die na het trainen nog net iets sneller opneemt). Heel goed te mixen. Ik heb chocola en drink het met melk. Is lekkerder en als je wilt aankomen zeker niet verkeerd.
    Vergeet ook niet heel hoog in je kholydraten te zitten 's ochtends en dit gedurende de dag wat af te bouwen. Als je wilt aankomen zijn kholydraten ook heel belangrijk.
    voooruit dan maar:

    TMUSCLE.com | Top 10 Post Workout Nutrition Myths

    nr.4 (en de rest) lezen.

    k kan nog tig andere (wetenschappelijke) onderzoekjes aan tonen trouwens. Maar meeste worden hier wel genoemd:

    allemaal het lezen waard trouwens!

    http://www.ergogenics.org/440.html > Wei-eiwitten na de training missen de boot
    http://www.ergogenics.org/32.html > Snelle koolhydraten na de training maken massiever maar ook droger
    http://www.ergogenics.org/wei.html > Snelle eiwitten voor de training: meer spier, minder vet
    http://www.ergogenics.org/28.html > crea + protein
    Last edited by GerritTonijn; 26-11-2009 at 23:25.

  14. #14
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    En nou wil ik wat reps trouwens omdat ik henry wat centjes bespaar, en Mickey misschien oko wel...als die het gelooft :P

  15. #15
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Arnhem!
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    snap wel wat je aan wil tonen, maar feit blijft dat je na je trainen ook snelle eiwitten en kholydraten binnen moet krijgen. Dan is whey instant daar ideaal voor. Ik zeg daarom ervoor en erna (en 's ochtends). Daarbij is Protein 80 is anders dan whey instant natuurlijk.
    Je kan ook wetenschappelijk onderbouwen dat als je goed eet je helemaal geen shake nodig hebt, maar als je het toch doet denk dat je het beter ook erna kan doen. Vooral met xxl instant.
    Maar kijk maar Henry, je hebt iig 2 adviezen. Maar als je alleen ervoor doet zal ik dan weer niet de instant halen.

    Wat is het verschil tussen Whey Protein Instant en Protein 80?
    Whey Protein Instant wordt sneller door het lichaam opgenomen dan Protein 80. Whey is daardoor ideaal voor bij het ontbijt en rond de training. Protein 80 kan op alle andere tijdstippen van de dag worden genomen, bijvoorbeeld voor het slapen gaan

  16. #16
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    maar feit blijft dat je na je trainen ook snelle eiwitten en kholydraten binnen moet krijgen.
    dat feit is er inderdaad en dat ondersteun ik ook, ik zeg alleen, dat met een piektijd van 90-120 minuten, de eiwitten die je dus na je training nodig hebt (zoals jij ook zegt), je ze voor je training moet nemen. Anders heb je alsnog een gap van 1.5-2 uur er tussen zitten.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    116
    vCash
    126000

    Default

    Ik geef je wel je reps.
    Advise me how to do it!

    Dank voor je uitleg.
    Ik zat zelf ook al te denken dat creatine en proteine samen ideaal is.
    Ga zo even je artikel lezen om te kijken of het klopt/

    Verders train ik slechts 45 minuten zonder pauze en enkel supersetjes van chinups dips bankdrukken squatten.

    Op een of andere manier heb ik een drempel om creatine te gebruiken omdat het me onbekend voorkomt daarom proteine.
    Doel is in gewoon sterker worden
    Dan moet je ook op die manier trainen, sterker in de zin van continue krachtleverantie dus supersetjes.

    Op de supplementen sites zie je nog veel capsules voor krachtdoeleinden, ben ook daarmee onbekend.

    anyways ga ff die artikelen lezen,
    thanksz
    PM voor een invitation van de welbekende vechtsport-torrent site...

  18. #18
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    116
    vCash
    126000

    Default

    wheyeiwttn voor de training wordt aangegeven niet even voor de training maar anderhalve uur voor echte opname
    dus als je een uur traint dan is een halve uur voor training ideaal, niet?
    Hangt ook een beetje van je stofwisseling af.

    De proefpersonen deden tien sets leg extensions, en namen of voor de training, of een uur daarna twintig gram wei.

    Een uur na de training is wel een belachelijke onderzoeksmethode en geen referentie. Natuurlijk kom je dan met minde raantrekkelijke cijfers.
    jammer dat de onderzoeker niet koos voor precies na de training
    PM voor een invitation van de welbekende vechtsport-torrent site...

  19. #19
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    ja gaf maar wat voorbeelden, zijn tig onderzoeken die wel wat mankeren, maar kzou gewoon wat researchen in het algemeen.

    een van de meest bekende fabeltjes is ook dat van meer maaltijden (5-6) je stofwisseling sneller gaat etc...

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    116
    vCash
    126000

    Default

    klopt swerelds beste kickboksers of zelfs andere sporters doen het nog steeds met 3 maaltijden.
    en dan vaak nog de traditionele stuff
    rijst bonen kip groenten

    of het nou een usain bolt is of een sem schilt
    allemaal eten ze bonen rijst kip groente.

    toch grappig dat de stereotype van ouderen over voeding enz vaak door dewetenschap hard wordt gemaakt of is het andersom?
    Men weet wat werkt voor hen dat resulteert in bepaalde data van het lichaam wat door wetenschappers weer wordt gemeten///
    PM voor een invitation van de welbekende vechtsport-torrent site...

  21. #21
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Arnhem!
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    rijst kip en groente is ook 1 van de beste maaltijd. Als je aan wilt komen zal ik toch wel 5-6 keer per dag eten. En daarbij je eiwit, kholydraten en vet opname goed op elkaar afstemmen (voor het slapen bijv geen kholydraten). Zo krijg je gelijdelijker je voedsel binnen.

    Wat betreft de 90-120 min van opname van eiwitten zegt iedereen hier iets anders over. Jou link (Gerrit) geeft dat ook aan en zegt niet dat het 90-120 min. is, maar zegt dat iedereen er wat anders over schrijft. De 1 zegt een half uur de ander zegt 2,3 of 4 uur. Je moet hier dus niet te hard aan trekken en kijken wat bij jezelf werkt. Het kan iig geen kwaad en merendeel van de bodybuilders neemt ook een post-workout shake (vooral de instant, die neemt wat sneller op). In mijn ogen wel een toevoeging.
    Last edited by mikeymcd; 27-11-2009 at 11:17.

  22. #22
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    achja, die discussies blijven idd bestaan, maar als je kiest tussen voor OF na, doe ik persoonlijk alleen voor. Erna dan idd gewoon carbs en vervolgens een meal.

  23. #23
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Arnhem!
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    Mooi zijn we het toch eens geworden. Al zeg ik ervoor EN erna, precies om het onderste gedeelte van punt 4 van jouw link (Strike one for the one hour post workout window).
    Ik duik ff de sportschool in. Heb me shakie al binnen dus aan mijn pre-shake kan het iig niet liggen.
    gr.

  24. #24
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    Nu de vraag of creatine ook voor detraining of na de training het best is.

    Ergogenics heeft verschillende artikelen die beide andere dingen zeggen.

    Gelet op de aminopoel en lever constructie zou je toch ook zeggen dat creatine vooraF MOETworden ingenomen zodat het via je bloedbaan in je spieren komt?

    Graag hier nog jullie zienswijze op.

    En oh ja: bovenstaande is uitgaande van 2 krachttrainings per dag
    sochtends en savonds.
    optie I
    dus dan 1 x in de ochtend op lege maag 30 tot 45 minuten voor de training een mix van whey proteine en creatine.

    in de avond geen supplementen slechts avondmaal voor het slapen gaan kwark als langzame eiwit bedoelt.

    optie II
    of: voor het slapen gaan kwark als langzame eiwit , wakker worden creatine trainen.
    Voortzetting van de dag.

    savonds voor training creatine en whey innemen.

    hoor graag jullie mening.

  25. #25
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    naar mijn weten moet je crea werking opbouwen, net als DNP, dus maakt niet zo heel veel uit wanneer je het neemt.

    maar daar zijn de meningen zoals altijd over verdeeld.

    When To Take Creatine

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •