Quote Originally Posted by NESEM View Post
Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd.

Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.
Dat was een goede post VRIEND