Quote Originally Posted by tyson19 View Post
Ik snap ook niet waarom men zo graag aan die doping wil zitten. Zeker bij de profs, je leeft ervoor, ga gewoon heel de dag lekker trainen, goed eten en slapen. Je weet al dat je lichaam behoorlijk letsel oploopt en dan ga je ook nog eens flink aan de shit. Niet echt wijs, geld is lekker, ok, maar is het waard om straks op jonge leeftijd met kapotte organen rond te lopen? Lijk mij niet verstandig.

Er zijn trouwens zat namen op te noemen die vele malen succesvoller zijn geweest zonder die shit. Ik denk bijv. dat Semmy Schilt, Ernesto Hoost, Fedor, Muhammed Ali, etc. niet aan die shit hebben gezeten en die hebben zeker heel wat in hun carriere bereikt.
In elke vorm van sport waar de (financiele) belangen groot zijn zijn mensen op zoek naar voordeeltjes.
Dat wereldje is een constant spel van kleine aanpassingen in formules waardoor stofjes niet in testen worden gesignaleerd.

Om zo maar een aantal een namen te noemen zonder bewijs dat ze daadwerkelijk clean waren... Hoost wordt daarna alweer ontkracht omdat hij het zelf zou hebben toegegeven.

Ik heb het altijd opvallend gevonden dat Zowel Fedor als Crocop in the States veel minder presteerden dan in Japan waar niet getest werd. Vooral Crocop was een schim van zich zelf.