Dag Allen,

Ik volgde dit forum nu al geruime tijd als niet ingeschreven lid vanaf de zijlijn maar heb inmiddels een vraag waardoor ik een account heb aangemaakt.

De reden van deze post is dat ik over 7 weken mn eerste officiele bokspartijtje heb. Nu is het bedoeling dat ik deze partij boks op 75KG maar momenteel ben ik nog 80KG.

Nu ben ik al voorbij de 35 jaar en daardoor gaat het afvallen lang niet meer zo snel en makkelijk als vroeger....helaas. Ik heb dus nog 7 weken om 5 kilo weg te werken en ik hoop dat jullie wellicht nog wat (gezonde) tips hebben want ik vermoed dat het spannend wordt...al heb ik wel de lichamelijk ruimte om 5 kg af te vallen. Uiteraard kan ik zelf het e.e.a. bedenken maar extra inzichten zijn van harte welkom.

Op het gebied van voeding heb ik hulp van een dietiste en samen hebben we een schema opgesteld welke tot de 5 kg verlies moet leiden. Dit natuurlijk in samenspraak met mijn sportieve activiteiten van 4x p/w 1 uur boks training, 2x p/w 1 uur kickbokstraining...alles in de avond, zondag rust.

Nu wil ik graag weten in hoeverre het verstandig is daarbij 3x p/w in de ochtend haard te lopen want ik merk dat deze 5 a 6 x per week trainen best voelbaar is in de fitheid.

Hoe zien jullie het, zou die 5 kg te halen moeten zijn met deze maatregelen en prima inzet? Of heeft er iemand nog tips, aanmerkingen etc? Ik verneem ze graag.


Daarnaast ben ik opzoek naar online lesmateriaal m.b.t. defensief voetenwerk en lichaamshouding. Dus eigenlijk ontwijk manouvres voor als je bijvoorbeeld in een hoek of tegen touwen klem gezet wordt. Ik kan daar zelf niet veel online over vinden en ik zou daar graag meer over zien omdat ik dat punt op mn huidige boksschool iets onderbelicht vind.