Hey mense

Ik doe nu al 4 jaar aan karate ( twee x per week ) en ga denk ik overstappen of naar muay thai, Of naar MMA. Verschillende vragen heb ik nu.

A) Waar kan ik MMA beoefenen?

B) Zoals de titel zegt, ik kan wel wat hulp gebruiken met mijn persoonlijke training. Vooral wat betreft spiergroei.

Ik ben een Ectomorph. Voor wie niet weet wat dat betekent, in het kort gezegt : Ik ben lang ( 1.96 ), dun en val snel af ( weeg ongeveer 75kg nu ), maak ontzettend moeilijk spieren aan. Ik ben nu 18 jaar dus wat dat betreft kan ik volgens mij wel hard aan het trainen beginnen.

Alleen het probleem is dat ik vrij weinig weet over bijvoorbeeld, goede voeding voor iemand met mijn lichaamsbouw, goeie trainings methodes/technieken voor weer iemand met mijn lichaamsbouw. Ik kan natuurlijk wel gewoon gaan fitnessen, opdrukken, squats en situps gaan doen maar dat doe ik al 4 jaar en behalve een light-six packje heb ik er niets aan overgehouden. ( ik heb het nu niet over kracht maar over spier )

Ik weet van mezelf dat ik een uur intensief trainen vol kan houden, mits het een mix is van conditie en kracht. Ik heb een ontzettend goede conditie en ben van mezelf ook vrij sterk. Als je het wil meten in pushups, ik haal de 80 met redelijke gemak.

Als iemand advies heeft hoe ik toch die spiermassa groter kan maken en op wat voor manier dat mogelijk is zou top zijn!

Thanx in Advance.

Will