"Enter the Dragon", Arnhem - 11 november 2007

Door: Ronald Eckringa

Als ik vandaag nou maar een beetje opschoot dan kon ik nog net naar "Enter the Dragon" om een fotoverslag te maken. Een krappe planning maar het lukte allemaal net. Om 16.00 uur zou het beginnen en om 15.50 was ik binnen. Eenmaal binnen zie ik echter dat ik me absoluut niet had hoeven haasten. Alle lampen hangen nog op ooghoogte. Schijnbaar is er een probleem met de belichting en de boel doet het niet. Da's balen. Het blijkt dat de stoppen er steeds uit knallen als de lichten aangaan en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Iets na 17.00 uur wordt er dan eindelijk begonnen, maar het probleem is nog lang niet opgelost. De lampen zijn wel aan maar ik moet met m'n zaklamp kijken of ze ook wel echt branden. De belichting blijft verder het hele gala huilen met de pet op. Voortdurend blijven er mensen mee aan het werk. Ook zeer regelmatig valt het licht gewoon helemaal uit. Daardoor moet vaak ook de normale zaalverlichting aan om nog wat te kunnen zien. Op een gegeven moment moet er zelfs een partij voor onderbroken worden.
Van andere aanwezigen hoor ik dat een soortgelijk probleem zich vorig jaar ook al voordeed. Echt balen voor de promotor. Tijd voor een grondige evaluatie om te kijken hoe je dat volgend jaar wel goed in orde krijgt. Een gala organiseren dat in het teken staat van de verlichting is ook niet echt bevredigend lijkt me.

Maar los van de hele entourage werd er natuurlijk ook gewoon geknokt. Er stonden 23 partijen op het programma, waarvan de meeste in de N- en C klasse. Daarnaast bestonden de hoofdpartijen uit 2 B- en 3 A klasse wedstrijden. Al met al goed dus voor een gevuld avondje kickboksen, en er zaten een aantal mooie partijen tussen!