Afgelopen weken werd het volgende verkondigd:

De sportschool Mejiro Gym Friesland zal op zondag 31 oktober opnieuw kickboksgala organiseren in sporthal Kalverdijkje, waar lokale talenten centraal staan.

Of:

Op zondag 31 oktober vindt er weer een speciaal Kickboksgala plaats! Dit evenement wordt in het Kalverdijkje, te Leeuwarden georganiseerd! Veelbelovende en goeie lokale vechters van Mejiro Gym Friesland zullen de ring weer betreden!

Nu heb ik even de behoefte om dit te evalueren, aangezien niemand hier verder een topic over opent.

Een zeer leuk initiatief vanuit Mejiro Gym (Friesland) en de organisatie van Fight 058 die tevens hard zijn best doet om het openluchtgala, onder toeziend oog van "de Oldehoven", ieder jaar weer tot een succes te brengen.
Hoop wel dat hij (Fight 058) zich realiseert dat het in de vechtsportwereld, (dus de verschillende organisatoren, sportschooleigenaren en ook hun vechters) veel om 'gunnen' gaat. Uiteindelijk promoot je samen de vechtsportwereld en kan je groot worden door elkaars expertise te gebruiken en uit te lenen. Houdt een professionele houding tegenover iedereen en hou de eer aan jezelf, probeer dus niet een 'witvoetje' bij anderen te behalen om je concurrenten (die eigenlijk helemaal niet je concurrenten zijn) naar beneden te halen door jou mening ongevraagd te verkondigen.

Verder was het een vanuit de basis een goed opgezet gala met zo'n 15 á 16 partijen. Beginnend met 2 demo-partijtjes, helemaal geen probleem, hartstikke leuk dat de jeugd ook de kans krijgt om te laten zien wat ze in huis hebben. Verder werd de avond gevuld met verschillende N-partijen, een aantal C-partijen en een paar MMA-partijen. Ik heb zo het idee dat bij de volgende matchmaking de vechters tegen meer waardiger tegenstanders gematcht mogen worden, zodat we meer 'vuurwerk' te zien krijgen.

De hoofdpartij werd gevochten door de lokale en talentvolle Fernando Goodings, dit was tevens zijn debuut in de B-klasse. Hij kwam uit tegen een vechter van Acer Gym uit Zwolle. Wat een mooie afsluiter van deze matige avond (die maar liefst €20,- aan de deur kost) zou moeten zijn, liep uit op een regelrechte ramp. Waar in mijn ogen de scheids die die avond al een aantal verkeerde of juist helemaal geen ingrepen heeft gedaan (bijv. MMA-vechters die half uit de ring hangen), hier zich van zijn beste kant zien.
In de eerste ronde ging de vechter van Acer Gym neer naar de grond en verdiende hier zeker 8-tellen, die hij overigens niet kreeg. Maar wel zo'n 20 sec de tijd kreeg om op te staan en zijn bitje te spoelen. In de tweede ronde ging de vechter van Acer Gym weer naar de grond, maar ieder kon zien dat hij hier uitgleed en niet aangeslagen was. Hij kreeg hier wel 8-tellen voor. De vechter was het hier niet mee eens en protesteerde heftig. De scheids bleef hem uittellen en liet merken dat hij niet te intimideren was. Uiteindelijk stonden vechter en scheids 'neus aan neus' en vond de scheids dat de vechter te ver ging. Of de vechter de scheids beledigd heeft of hem geduwd heeft, omdat hij erg dicht op de vechter kwam te staan, weer hield de scheids er in ieder geval niet van de vechter een volle rechter hoek te geven!! Hierna vloog de halve zaal de ring in om iedereen uit elkaar te houden. Een complete chaos! De trainer van Acer Gym hield een woordje over het feit dat we allen zorgdragen voor het beeld naar buiten van de vechtsportwereld en gaf zijn pupil ook even het woord (wat hij in deze toestand beter niet had kunnen doen). Het enige wat hij te zeggen had was: Ik heb schijt!

De winst ging uiteindelijk naar Fernando door diskwalificatie van de vechter van Acer Gym. Heel erg jammer, want deze vechters waren zeker wel aan elkaar gewaagd en ik hoop dan voor beiden op een rematch.

Conclusie: Zooooow die mogen jullie trekken!