MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14

Thread: speedbal

  1. #1
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default speedbal

    Als ik kijk naar die filmpjes van professioneel boksers zie ik ze vaak op een speedbal slaan. Waar is dat eigenlijk precies goed voor, want je slaat bij boksen toch niet op die manier? Is het de moeite waard om er een aan te schaffen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    snelheid en precisie en reflexen, je moet hem recht in het midden raken en in een bepaalde ritme slaan om hem gaande te houden
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  3. #3
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Ik dacht dat snelheid, precisie en reflexen nou net de 3 dingen waren die je niet kunt trainen, waar je mee geboren moet zijn. Maar als ik er sneller van ga slaan lijkt het me wel de moeite waard :P

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    280
    vCash
    126000

    Default

    ik zou zeggen zoek een gym en ga trainen. er zullen vast wel wat gyms zijn die zo n speedball hebben

  5. #5
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Bij de thaiboks een budo gym hebben ze geen speedbal. Er is ook een boksschooltje in de buurt, en die hebben het ook niet.

  6. #6
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Maar niet de moeite om aan te schaffen.
    Tenminste vind ik niet persoonlijk
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  7. #7
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Ik dacht dat snelheid, precisie en reflexen nou net de 3 dingen waren die je niet kunt trainen, waar je mee geboren moet zijn. Maar als ik er sneller van ga slaan lijkt het me wel de moeite waard :P
    Natuurlijk kan je leren om snel te slaan snel te reageren en iemand ergens precies te raken en je motoriek trainen
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  8. #8
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Ik heb zo een speedball voor de gym gekocht. Eerlijk gezegd eigenlijk voor de sier gekocht omdat het een bepaalde sfeer mee brengt in de kale ruimte waar ik zit. Ik vind het erg moeilijk om hem echt in mijn eigen willekeurige ritme te raken en blijven te raken.

    En snelheid en reflexen kan je natuurlijk wel trainen.
    Home mtk-gym.nl


  9. #9
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Als ik een fimpje van Muhammed Ali kijk. Dan doet hij dat ook, en Muhammed ali was een van de beste boksers. Zo denk ik dan, maarja misschien deed hij het ook voor de show.

  10. #10
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    het is alles behalve voor de show.

    Los van snelheid en reflex leer je hand/oog coordinatie, wat nog belangrijker is als de andere.
    Home mtk-gym.nl


  11. #11
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Als ik kijk naar die filmpjes van professioneel boksers zie ik ze vaak op een speedbal slaan. Waar is dat eigenlijk precies goed voor, want je slaat bij boksen toch niet op die manier? Is het de moeite waard om er een aan te schaffen?
    Natuurlijk kan je deze dingen wel trainen, al hebben sommige mensen er meer aanleg voor dan andere .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  12. #12
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Ik dacht dat snelheid, precisie en reflexen nou net de 3 dingen waren die je niet kunt trainen, waar je mee geboren moet zijn. Maar als ik er sneller van ga slaan lijkt het me wel de moeite waard :P
    Waar haal je dat vandaan? Waarom zou je anders trainen?

  13. #13
    Join Date
    May 2011
    Posts
    45
    vCash
    126000

    Default

    ik heb er een en de 2 dingen waarmee het je het meeste helpt zijn ritme en precisie, vooral ritme.

  14. #14
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Volgens mij halen jullie twee dingen door elkaar, een speedball is een bal aan twee elastieken die vast zitten aan het plafond en aan de grond! Heb er nog nooit op getraind maar schijnt heel moeilijk te zijn en wat ik zo op youtube zie lijkt het me heel nuttig. Ze worden ook werl double end ball genoemd.

    Een speedbag is zo'n peertje waar jullie het over hebben, je traint een je hand-oog coordinatie maar vooral je spieren. Je schouders verzuren echt als een malle!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •