MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 51 to 75 of 123
  1. #51
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Maar als een schepper ongecreerd kan ontstaan...dan een multiversum / universum toch ook?? Dat zou nog simpeler zijn ook. Dan een opperwezen eerst en dan de rest..... Daarnaast dat zaken niet aansluiten bij menselijke verwachtingen is helemaal niet gek. Vroeger draaide de zo'n gewoon om de aarde.....maar goed hoef jou niet te overtuigen verder en je bent vast een goed mens ga ik vanuit.
    Het probleem van een multiverse is er zou geen eerste steentje van een domino zijn dat wordt omgeduwd, zie mijn appel voorbeeld. Daarom zeggen vele filosofen dat oneindigheid in de werkelijkheid niet bestaat omdat er geen punt is die te bereiken is om een oneindigheid te bereiken stel je hebt 2 stenen en telt er elke seconde 2 bij wanneer kom je bij een oneindigheid nooit omdat er altijd 2 stenen bij of af te tellen kunnen.
    Last edited by tarantula; 19-02-2015 at 15:29.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    In de wetenschap is men het niet altijd eens met elkaars ideeën. Dat is juist de grondslag van wetenschap. dus dat er verschillende ideeën zijn zal altijd zo zijn tenzij alles verklaard zou zijn. Mss begrijp ik je verkeerd maar je probeert darwin af te schrijven als een racist om zijn 200 jaar oude ontdekking af te zwakken. maar we zijn allemaal Afrikanen. de genen van Afrikanen zijn inderdaad ouder dan bv Aziaten. dat geeft verder geen enkel waarde oordeel over Afrikanen zelf. Jij zet darwin in de schaduw van Hitler. Ik vind dat een schande. Maar je mag het zeggen wat mij betreft....
    Dat ik ze beiden in een zin noemde wil niet zeggen dat ze gelijkwaardig vind helemaal niet dat was gericht aan 1 specifieke persoon om een specifieke boodschap over te brengen meer niet.

  3. #53
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    waarom is er dan wel een opperwezen, voor eeuwig. Maar bv een universum niet. Je ontkracht toch net zo hard je eigen verhaal met je redenaties?

  4. #54
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    waarom is er dan wel een opperwezen, voor eeuwig. Maar bv een universum niet. Je ontkracht toch net zo hard je eigen verhaal met je redenaties?
    Dan begrijp je de redenatie mischien verkeerd, de reden waarom omdat de schepper ongecreerd is die de eerste steen van de domino heeft veroorzaakt en daarom de beste verklaring weergeeft een multiversum dat altijd heeft bestaan veroorzaakt problemen omdat er geen eerste steen van de domino is en oneindigheid bestaat is filosofisch problematisch zie mijn voorbeeld van de 2 stenen die punt is namelijk nooit te bereiken, ook kan je bij een multiversum voor altijd door vragen wat heeft universum 123456 tot aan ik weet niet hoeveel geschapen dat is hetzelfde als door te zeggen er is geen universum zie voorbeeld appels plukken en toestemming vragen aan persoon 1 en hij aan persoon 2 en ga zo door zal er nooit een appel worden geplukt dat is de hele filosofie.

  5. #55
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    oneindig is trouwens niet te bevatten. Grahams number is een leuke. maar het feit dat je er altijd iets bij op kan tellen is juist de definitie van oneindig. On-eindig. Iets zonder eind. Hahaha

  6. #56
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    oneindig is trouwens niet te bevatten. Grahams number is een leuke. maar het feit dat je er altijd iets bij op kan tellen is juist de definitie van oneindig. On-eindig. Iets zonder eind. Hahaha
    hahaa

  7. #57
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Jij vind dat een goede verklaring. Ik vind dat echt tenenkrommende slechte verklaring. Eerst is er een ongelovelijk bizar schepsel die het geheel start en laat ontwikkelen tot wat wij nu ervaren. Dat is toch gewoon bizar? een schepsel dat alles al weet etc. Dat schepsel bestaat altijd al. Dan kan een multiversum er toch ook altijd al bestaan? maar nee dat is niet logisch. Bedankt voor dit onderhoud tarantula maar ik houd het voorgezin voor het moment.

  8. #58
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    In de wetenschap is men het niet altijd eens met elkaars ideeën. Dat is juist de grondslag van wetenschap. dus dat er verschillende ideeën zijn zal altijd zo zijn tenzij alles verklaard zou zijn. Mss begrijp ik je verkeerd maar je probeert darwin af te schrijven als een racist om zijn 200 jaar oude ontdekking af te zwakken. maar we zijn allemaal Afrikanen. de genen van Afrikanen zijn inderdaad ouder dan bv Aziaten. dat geeft verder geen enkel waarde oordeel over Afrikanen zelf. Jij zet darwin in de schaduw van Hitler. Ik vind dat een schande. Maar je mag het zeggen wat mij betreft....
    Kijk dit is nou een mooie 'wetenschappelijke' hoax; Afrikanen bestaan niet langer dan andere rassen en hun genen zijn dus ook niet ouder, we hebben ooit een groep gemeenschappelijke voorouders gehad die een tijd in afrika gebivakkeerd heeft( en daarvoor waarschijnlijk ergens in centraal azië, maar dat terzijde). Europeanen zijn vervolgens door geëvolueerd, maar Afrikanen en aziaten net zo goed; die gemeenschappelijke voorouder leek waarschijnlijk op geen van allen.

    @tarantula, prima wat je wilt geloven! als je verder niemand op grond van jouw geloof slecht behandeld zal ik dat respecteren.
    Last edited by ijsbier; 19-02-2015 at 15:55.

  9. #59
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Ben het niet helemaal eens met je. 200k jaar geleden zijn de eerste mensen in Afrika ontstaan. hun genen zitten natuurlijk ook in onze. Dat er een andere theorie is dat de migratie eerder dan 60k jaar geleden is en met andere homoniden gemixt is ontken ik niet. daar zijn ook aanwijzingen voor. Genen reeksen van Neanderthalers en de heidelberg mens....maar uit Afrika komen we toch echt met z'n allen.....

  10. #60
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Jij vind dat een goede verklaring. Ik vind dat echt tenenkrommende slechte verklaring. Eerst is er een ongelovelijk bizar schepsel die het geheel start en laat ontwikkelen tot wat wij nu ervaren. Dat is toch gewoon bizar? een schepsel dat alles al weet etc. Dat schepsel bestaat altijd al. Dan kan een multiversum er toch ook altijd al bestaan? maar nee dat is niet logisch. Bedankt voor dit onderhoud tarantula maar ik houd het voorgezin voor het moment.
    Ik kan hetzelfde argument gebruiken door te zeggen waarom niet en waarom de multiversum wel vooral omdat de multiversum meer problematisch is op vele vlakken, het feit dat jij het bizar vindt en niet kan bevatten wil niet zeggen dat het niet zo is, waarom accepteer je een willekeurige multiversum die niet te bevatten is wel.
    Last edited by tarantula; 19-02-2015 at 16:09.

  11. #61
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Ok ik kan het niet laten. Omdat er aanwijzingen zijn dat dit het geval is. Ookal kunnen wij het nu of mss nooit verifiëren. Maar dat is bv ookal gebeurd met ons zonnestelsel. Zwarte gaten. Higgs deeltje DNA en andere ontwikkelingen. Multiversum vind ik ook bizar en niet te begrijpen. Maar de theorie welke de grondslag is werkt in de wereld die we wel zien en proberen te begrijpen. Ik vind ook als jij je goed voelt bij welke religie dan ook dat je dat moet doen. Maar dat moet voor iedereen kunnen. Ik beschuldig jou er niet van dat je dat een ander niet gunt ofzo hoor. Het is gewoon zoals ijsbier het zegt.

  12. #62
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Jullie maken je veel te druk over wie wanneer wat heeft geschapen.

    De volgende stap in evolutie is hybride mens/computer waarbij waarschijnlijk de mensheid door de computer wordt uitgeroeid. Zodra computers vele malen slimmer worden dan mensen en ons de voor hun meest simpele dingen niet meer kunnen uitleggen worden wij voor hen een inferieure, ruzie makende, aarde vernietigende, domme diersoort.

    Bekijk de documentaire over Ray Kurzweil: Transcendent Man
    https://www.youtube.com/watch?v=ugDr2NnQu-Q

  13. #63
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Ja heb ik gezien.... Scary shit.

  14. #64
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Ben het niet helemaal eens met je. 200k jaar geleden zijn de eerste mensen in Afrika ontstaan. hun genen zitten natuurlijk ook in onze. Dat er een andere theorie is dat de migratie eerder dan 60k jaar geleden is en met andere homoniden gemixt is ontken ik niet. daar zijn ook aanwijzingen voor. Genen reeksen van Neanderthalers en de heidelberg mens....maar uit Afrika komen we toch echt met z'n allen.....
    Dus 200.000 jaar geleden liep er ineens een mens rond? ik dacht het niet. die 200.000 jaar is gewoon een grove schatting geweest van een groep wetenschappers vanaf waarneer zij vonden dat de mensachtigen zoveel op de huidige mensen begonnen te lijken dat ze mensen genoemd kunnen worden. ze hadden er ook 400.000 jaar van kunnen maken of een miljoen, ligt allemaal aan je interpretatie van wat je moet doen om op een men te lijken.

    Het punt wat ik probeer te maken is dat Europeanen en Afrikanen(negers) geen vader en zoon zijn maar neven; door te zeggen dat de een uit de andere voortkomt doe je alsof de tijd ondertussen heeft stilgestaan bij een van de twee; zo werkt het niet, beide groepen hebben genetische veranderingen doorgemaakt, en zijn ondertussen weer in sub-groepen gevolueerd.

    En dat Neanderthalers zich gemengd hebben met "moderne mensen" was volgensmij een paar jaar geleden aangetoond.
    Last edited by ijsbier; 19-02-2015 at 16:45.

  15. #65
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Jullie maken je veel te druk over wie wanneer wat heeft geschapen.

    De volgende stap in evolutie is hybride mens/computer waarbij waarschijnlijk de mensheid door de computer wordt uitgeroeid. Zodra computers vele malen slimmer worden dan mensen en ons de voor hun meest simpele dingen niet meer kunnen uitleggen worden wij voor hen een inferieure, ruzie makende, aarde vernietigende, domme diersoort.

    Bekijk de documentaire over Ray Kurzweil: Transcendent Man
    https://www.youtube.com/watch?v=ugDr2NnQu-Q
    Jep, mensen moeten zich ook maar eens gaan bedenken waar ze heen willen; wetenschap heeft veel antwoorden, maar niet alle.

  16. #66
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Dubbele post
    Last edited by Brainthief; 19-02-2015 at 16:45.

  17. #67
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Lijkt mij duidelijk dat afrikanen geen eerder soort is hahaha. We zijn ook geen neven maar gewoon dezelfde soort waarbij er enkel genen verschillen. Thats it. Maar de schatting is tussen de 200k en 60k is de moderne mens als in homo sapiens geëvolueerd. Dus nooit ineens. Maar men kan echtwel genetische mutaties aan tijd koppelen.

  18. #68
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Ja heb ik gezien.... Scary shit.
    Eens, die gasten zijn helemaal niet positief over onze toekomst en hetgeen zij schetsen is volgens mij een hele reële optie...

    Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem gezien heb, maar ik geloof dat ze een oorlog voorspellen tussen een groep mensen die door willen gaan met de technologische vooruitgang en een groep die wil stoppen daarmee. Zeer interessant iig..

  19. #69
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Transhumanisme en futurologie[bewerken]

    In 2001 schreef Kurzweil een essay, The law of accelerating returns waarin hij een veralgemening van de wet van Moorevoorstelde, Die wet vormt voor veel mensen de basis voor hun geloof in de 'technologische singulariteit'. De wet van Moore beschrijft een exponentieel groeipatroon in de complexiteit van de geïntegreerde schakeling (van het Engelse 'Integrated circuit' officiële Nederlandse naam voor computer chip). Kurzweil bracht ook technologieën van voor de jaren zestig in een grafiek onder. Hij gaat terug tot de eerste computers met ponskaarten en extrapoleert ook naar de toekomst. Volgens hem is de versnelling in rekenkracht van computers al een eeuw aan de gang en zal het in de toekomst verder blijven versnellen:
    "Een analyse van de geschiedenis van de technologie toont dat technologische verandering exponentieel is, tegengesteld aan de gebruikelijke ‘intuïtieve lineaire’ visie. We zullen dus geen 100 jaar van verandering ervaren gedurende de 21ste eeuw- het zullen er eerder 20.000 zijn (aan onze huidige ratio van verandering). De ‘opbrengsten’ zoals chipsnelheid en kosteffectiviteit vermeerderen ook exponentieel. Er is zelfs exponentiële groei in de exponentiële groei (dubbel exponentiële groei, S-curve). Binnen enkele tientallen jaren zal machine-intelligentie menselijke intelligentie overstijgen en leiden tot de singulariteit-technologische veranderingen die zo snel en allesomvattend zijn dat er sprake is van een breekpunt in de menselijke geschiedenis. De gevolgen zullen onder andere inhouden; het samengaan van biologische en non-biologische intelligentie, onsterfelijke op softwaregebaseerde menselijke wezens en ultrahoge niveaus van intelligentie die in het universum zich verspreiden met de snelheid van het licht.
    (....)
    "Als informatie niet sneller kan verspreid worden dan de snelheid van het licht en als die kosmische afstanden werkelijk onoverbrugbaar blijken (als er dus geen shortcuts via wormgaten mogelijk zijn) dan zal de verspreiding van informatie traag verlopen en gedirigeerd worden door de lichtsnelheid. Binnen 200 jaar zullen we ongeveer alle materie en energie in ons zonnestelsel voor computatie[1] gebruikt hebben, gebaseerd op ons huidig begrip van de beperkingen en eigenschappen van computatie binnen dit tijdsbestek.
    Ik veronderstel echter dat intelligentie zich sneller zal verspreiden gebruik makend van andere dimensies en meer van dergelijke shortcuts. Het lijkt misschien wel heel moeilijk maar we praten hier over buitengewone intelligente technologieën en wezens. Als er manieren zijn om in andere delen van het universum te geraken via shortcuts zoals wormgaten, dan zullen ze er gebruik van maken en zal informatie zich sneller verspreiden. Dan kunnen we misschien het hele universum bereiken, dat wil zeggen protonen, fotonen, en andere elementaire deeltjes, die volgens Seth Lloyd bits vertegenwoordigen, zonder beperkt te worden door de snelheid van het licht.
    (....)
    Als de snelheid van het licht geen probleem vormt, ik wijs erop dat dit op dit moment een speculatie blijft, dan zullen we binnen de 300 jaar het ganse universum verzadigen met intelligentie en het gehele universum zou dan ontwaken tot een extreme mate van intelligentie en totaal manipuleerbaar. We vermeerderen onze computatieve vermogens met een factor van per decennium. Dit is een conservatieve schatting gezien de mate van versnelling ook nog eens versnelt (dubbel exponentiële groei). Het is dus conservatief om te stellen dat binnen 30 decennia (300) jaar, we onze huidige computatieve vermogens met een factor van zouden vermeerderd hebben. Dan zouden we de schatting van Seth Lloyd - er zijn bits in dit universum - overtroffen hebben."
    Kurzweil on the edge - the intelligent universe 2002

    Zo en nu weer aan het werk stelletje werkmieren!!!

  20. #70
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Lijkt mij duidelijk dat afrikanen geen eerder soort is hahaha. We zijn ook geen neven maar gewoon dezelfde soort waarbij er enkel genen verschillen. Thats it. Maar de schatting is tussen de 200k en 60k is de moderne mens als in homo sapiens geëvolueerd. Dus nooit ineens. Maar men kan echtwel genetische mutaties aan tijd koppelen.
    klopt

  21. #71
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Ok ik kan het niet laten. Omdat er aanwijzingen zijn dat dit het geval is. Ookal kunnen wij het nu of mss nooit verifiëren. Maar dat is bv ookal gebeurd met ons zonnestelsel. Zwarte gaten. Higgs deeltje DNA en andere ontwikkelingen. Multiversum vind ik ook bizar en niet te begrijpen. Maar de theorie welke de grondslag is werkt in de wereld die we wel zien en proberen te begrijpen. Ik vind ook als jij je goed voelt bij welke religie dan ook dat je dat moet doen. Maar dat moet voor iedereen kunnen. Ik beschuldig jou er niet van dat je dat een ander niet gunt ofzo hoor. Het is gewoon zoals ijsbier het zegt.
    Daarom is er een vers in de koran die zegt er is geen dwang in religie, ik zelf weleens met joodse mensen meerdere malen gesproken waarin zelfs een keer een joodse man kwaad aan het praten over palestijnen terwijl ik hem gewoon zijn zegje liet doen zonder hem in de rede te vallen of te zeggen dat ik het oneens was met wat de joden daar doen omdat ik hem niet wou beledigen en het zinloos vond om een blik wormen te openen zonder resultaat, in plaats daarvan ging ik gewoon goed met hun om zonder over politiek te beginnen of in te gaan op wat hij zei.

    Bovendien is de oma van mijn kind een christen de zus van mijn vrouw eveneens haar man een atheist en zij zijn gewoon onderdeel van de familie wij komen bij elkaarthuis en gaan met elkaar om als familie.

  22. #72
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.149
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by tarantula View Post
    Dan begrijp je de redenatie mischien verkeerd, de reden waarom omdat de schepper ongecreerd is die de eerste steen van de domino heeft veroorzaakt en daarom de beste verklaring weergeeft een multiversum dat altijd heeft bestaan veroorzaakt problemen omdat er geen eerste steen van de domino is en oneindigheid bestaat is filosofisch problematisch zie mijn voorbeeld van de 2 stenen die punt is namelijk nooit te bereiken, ook kan je bij een multiversum voor altijd door vragen wat heeft universum 123456 tot aan ik weet niet hoeveel geschapen dat is hetzelfde als door te zeggen er is geen universum zie voorbeeld appels plukken en toestemming vragen aan persoon 1 en hij aan persoon 2 en ga zo door zal er nooit een appel worden geplukt dat is de hele filosofie.
    Aanpassing aan de Koran: Sjeik geeft les: 'de zon draait om de aarde' : http://www.telegraaf.nl/buitenland/2..._aarde___.html

  23. #73
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basboon View Post
    Aanpassing aan de Koran: Sjeik geeft les: 'de zon draait om de aarde' : http://www.telegraaf.nl/buitenland/2..._aarde___.html
    Als ik bij jou aankom dat zebras zwart wit zijn probeer je dat alsnog te verbuigen door andere theorieen, weet je hoeveel sheiks er zijn die hun eigen draai geven aan teksten dat wil je niet weten, een of andere sheikh die dit of dat roept is niet bindend.

  24. #74
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by tarantula View Post
    Als ik bij jou aankom dat zebras zwart wit zijn probeer je dat alsnog te verbuigen door andere theorieen, weet je hoeveel sheiks er zijn die hun eigen draai geven aan teksten dat wil je niet weten, een of andere sheikh die dit of dat roept is niet bindend.
    De beste man die dit roept geeft LES op de Universiteit.... Dus niet zomaar een of andere sjeik, maar iemand die iets op anderen moet overbrengen. Is nogal een verschil

  25. #75
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    De beste man die dit roept geeft LES op de Universiteit.... Dus niet zomaar een of andere sjeik, maar iemand die iets op anderen moet overbrengen. Is nogal een verschil
    Beste man er zijn zoveel universiteiten die verschillende opvattingen hebben de vraag rijst staat het letterlijk in de koran in duidelijke arabisch die niet voor meerdere uitleggen vatbaar is,want als student van de arabische taal kan ik je vertellen dat het een hele rijke taal is die een hele diepe studie vergt niet alle dingen zijn eenduidig daarbij komt ook erbij welke exegese je erbij pakt. Iemand die geen moeite wil doen en tijd erin wil steken en de hit en run taktiek gebruikt is niet serieus te nemen, de correcte houding zou moeten zijn het verzamelen van bewijs objectief en emoties achterwege laten en daaruit concusies vormen en niet andersom een emotionele conclusie klaar hebben liggen en dan de pick and choose methode hanteren.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •