MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 17 of 17

Thread: tai chi in MMA

  1. #1
    chief108 Guest

    Default tai chi in MMA

    vond deze gast:
    Sami Berik

    en hij heeft een leuke trainingclip op z'n site:
    www.samiberik.com/trainreel.wmv

    Chief108
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Persoonlijk vind ik Tai Chi beter tot z'n recht komen in Shaolin Soccer.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default

    ik heb 1x tai chi gedaan maar vond er echt niets aan !

    verder wel leuk filmpje

  4. #4
    chief108 Guest

    Default

    vonnet wel tof om iemand te zien met een 'afwijkende achtergrong" die toch in MMA presteerd (nou ja... hij heeft wel eens gewonnen...)

    Chief108

  5. #5
    Join Date
    Jun 2005
    Posts
    51
    vCash
    126000

    Default

    Sami zal Tai chi gebruiken om een goede controlle te krijgen over zijn lichaam en brengt tijdens de oefeningen zijn geest en lichaam in balans.
    Hij heeft trouwens ooit Sanda gevochten hier in Nederland op ons gala Battle of the South.Hij verloor toen van Den Kers.

    Groeten,

    Danny
    www.dannyhoyer.com
    www.loehoyer.com

  6. #6
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Somewhere
    Posts
    196
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108
    vonnet wel tof om iemand te zien met een 'afwijkende achtergrong" die toch in MMA presteerd
    Ja, dat is idd wel leuk om te zien

  7. #7
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Deed zelf ook een tijdje taiji , maar vond het inderdaad saai worden. Maar ik vind zijn bewegingen prachtig. Wel apart combi van taiji en MMA.

  8. #8
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Utrecht
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Het is leuk om te zien, maar volgens mij heeft het niet zo veel nut in de wedstrijd.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Nee maar daar is het ook niet echt voor bedoeld!

  10. #10
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Utrecht
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Waarvoor dan?
    Ontspannen van je geest ofzoow?? :?

  11. #11
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    geleen
    Posts
    70
    vCash
    126000

    Default

    Tai chi kan uitstekend beoefend worden als aanvulling op de harde vechtsporten. Het zorgt voor betere ademhaling en je krijgt er een enorm goed evenwichts gevoel van. Heel veel pro vechters beoefenen tai chi als aanvulling op hun stijl, zelfs de gracies hebben het altijd als bijzaak beoefend. Je moet het niet zien als een complete vechtsport maar het kan je prestaties zeker verbeteren. Veel mensen denken dat tai chi een paar simpele bewegingen zijn die achter elkaar worden uitgevoerd maar probeer het maar eens en dan weet ik zeker dat je er anders over zult denken.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    We hadden op de sportschool vroeger een Tai Chi leraar die een paar keer in de week na de kickbokslessen met zijn eigen groepje aan de gang ging,ik heb een tijd lang meegedaan (met een training in de benen) en voelde me altijd weer erg vol energie na afloop.

    Tai Chi heeft dan misschien als vechtsport niet veel te bieden,het is een hele goeie aanvulling waarbij je inderdaad een zekere rust en balans vindt en het lijkt op de batterij weer wordt opgeladen!

  13. #13
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Oefenen van concentratie en spierbeheersing.

  14. #14
    chief108 Guest

    Default

    taichi is van oorsprong wel een vechtsport
    maar wat er tegenwoordig allemaal gegeven wordt onder die noemer stelt voor de vechtelarij natuurlijk geen fuck meer voor...

    de meeste taichi leraren hebben een kennis van noppes als het om de krijgkunst kant ervan gaat

    die jongens in engeland geven hardcore taichi...
    doe mooie bewegingen (waar iedereen het altijd overheeft) zijn dan maar zo'n 10% van de totale training

    Chief108

  15. #15
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Ik vond zijn "spreuk" aan het einde van het filmpje wel iets hebben:

    " A man isn't beaten when he's knocked down,
    he's beaten if he doesn't get back up"


    Verder wel mooie bewegingen! Niemand kan ontkennen dat ademhaling en evenwichtsgevoel een heel belangrijk deel uitmaken van elke (gevecht-) sport, en als je dat met Tai Chi kan verbeteren lijkt me dat zeker niet zinloos!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  16. #16
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    geleen
    Posts
    70
    vCash
    126000

    Default

    Vele mensen kennen inderdaad alleen maar de vormen, maar tai chi kent ook het zogenaamde pushing hands. Daarbij gaan 2 personen tegenover elkaar staan en moeten elkaar uit balans proberen te duwen. Je krijgt hier een heel goed evenwichtsgevoel bij. Maar ook die mooie bewegingen zijn vecht technieken. Een goede tai chi leraar weet de betekenis achter die bewegingen en legt die dan ook uit. Er lopen inderdaad veel leraren rond die helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn.

  17. #17
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by shaulin zjeke
    Vele mensen kennen inderdaad alleen maar de vormen, maar tai chi kent ook het zogenaamde pushing hands. Daarbij gaan 2 personen tegenover elkaar staan en moeten elkaar uit balans proberen te duwen. Je krijgt hier een heel goed evenwichtsgevoel bij. Maar ook die mooie bewegingen zijn vecht technieken. Een goede tai chi leraar weet de betekenis achter die bewegingen en legt die dan ook uit. Er lopen inderdaad veel leraren rond die helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn.
    zie ook:
    Push Hands 1 - Introduction
    Push Hands 2 - Front Attack
    Push Hands 3 - Right Side Attack
    Push Hands 4 - Left and Back Attacks
    Push Hands 5 - Continuous Attacks
    Push Hands 6 - Confusing Attacks
    Push Hands 7 - Instantaneous Encounters
    Push Hands 8 - Tactic of Interception

    Chief108

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •