MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 27 of 27
  1. #26
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    ok..er zal toch ook wel iets voor duurtraining te zeggen zijn??
    Ben er namelijk dol op..bouw tegenwoordig wel op de helft of aan het einde wat stevige intervallen in (en nog wat aparte intervaltraining)..maar toch, is zo lekker..verstand op oneindig en doorlopen

    QT girl, ik zou het maar eens rustig aan opbouwen. Het allerbelangrijkste is dat je er plezier in blijft houden en dan blijf je wel gaan en dan komt de rest "vanzelf". Meeste mensen houden er erg snel mee, ze willen te snel te veel kunnen en als dat niet lukt dan is de lol eraf
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by QTgirl View Post
    Hey allemaal,

    Een maand geleden ben ik begonnen met thaiboksen. Nu merk ik dat ik nogal een fanatieke sportgeest heb/ben en dat ik dus uiteindelijk ook wil toewerken naar wedstrijdvechten.
    MAAR..
    Ik ben voorlopig nog te zwaar ben om daadwerkelijk wedstrijden te kunnen doen. (Lang leve de vrouwelijke vetverdeling..) Ik mag niet ontevreden zijn over mijn figuur en lichaam, maar tis niet bepaald dat van een sporter. Van mijn trainer begreep ik dat ik naast de reguliere trainingen ook nog intervaltraining kan doen om me voor te bereiden op wedstrijden. Nu heb ik eigenlijk twee vragen:

    1. Hoe kan ik het beste beginnen met intervaltraining en hoe bouw ik dat op? Heeft iemand een schema?
    2. Wat kan ik het beste eten en niet eten om zo snel mogelijk zo strak mogelijk te zijn? Ik wil liever geen supplementen of andere chemische troep gebruiken.

    Remember, ik ben een NOOB, dus je zult me alles uitgebreid uit moeten leggen..
    Een goede interval training is een combinatie van hardlopen met sprinten (zo hard rennen als je kunt). Een beginners schema ziet er als volgt uit;

    Maandag, Woensdag en Vrijdag.

    Je begint met 5 min te joggen op je eigen tempo, na die 5 minuten ren je 1 minuut zo hard als je kunt. Hierna ren je weer 2 minuten op een langzamer tempo, na de 2 minuten ren je weer ongeveer 1 minuut zo hard als je kunt, waarna je voor de laatste keer 2 minuten gaat joggen, en daarna voor de 3e en laatste keer gaat rennen zo hard als je kunt voor ongeveer een minuut, hierna kun je joggen of in een stevig tempo huiswaarts lopen in ongv 5 minuten als cooling down.

    Je hoeft dus geen halfuur of langer te joggen, en het effect is vele malen hoger omdat je door het sprinten veel meer vraagt van je lichaam dan bij rustig joggen. Het houd je metabolisme hoog zodat je vetverbranding zelfs doorgaat tijdens je slaap, waar het normaal bij joggen na een uurtje uitgewerkt is.

    Succes!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •