MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 45
  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default Welke (46"-50") Televisie kopen?

    Huisje gekocht met de vriendin. Half juni kan ik erin.
    Woonkamer is niet heel praktisch qua indeling om een grote tv kwijt te kunnen. Heb daarom een kleine 32"/81cm Sony bravia gekocht om toch op zaterdagavond Lotto Weekend miljonairs te kunnen kijken

    In de aanbouw wil ik een kleine "thuis bios" maken... dus lekker groot scherm.. bluray en een home cinema setje...

    Kijkafstand is ongeveer 4 meter.. dus ik wil een 46" (117cm) of een 50" (127cm) televisie.

    Twijfel nog steeds tussen plasma (Panasonic Viera G10 serie) of LCD (Samsung Series 7 ofzo)

    Eerst wilde ik perse LCD.. Maar Plasma heeft toch wel mooier en natuurlijker beeld. Nadelig is het hogere stroomverbruik en meer last van hinderlijke reflecties.

    Wat voor ervaringen hebben jullie?

    Panasonic Viera G10 Series


    Samsung Series 8
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    BEAMER!!!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  3. #3
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    en je vriendin vind dat prima??
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  4. #4
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    561
    vCash
    126000

    Default

    Samsung LCD op 100 punten voorsprong!
    Heb hier een 40" LCD van Samsung in de woonkamer welke nu, na 4 jaar dagelijks van 7 in de ochtend tot in de avond aan staan, nog net zo mooi beeld geeft als toen we hem kochten.
    Punt wat je al aanhaald is sowieso een reden om voor LCD te gaan, de reflecties.
    Al staat de zon hier vol naar binnen te schijnen je kunt gewoon TV kijken, dat hoef je met plasma niet te proberen.

    In ieder geval succes met je keuze!

  5. #5
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Nou.. was in eerste instantie haar idee om van de aanbouw een thuisbios te maken..

    ik kan er alleen maar akkoord mee gaan.

    *Ziet zichzelf al zitten met UFC 2009 Undisputed op de Playstation achter een 50" flatscreen

    Ach.. we houden allebei wel van een filmpje... en nu hebben we direct een goede invulling voor de aanbouw.. anders moet je er toch een serre of weet ik veel wat van maken.

    Hier zie je de woonkamer (is nog de inrichting van de huidige bewoners). Zoals je ziet... door die open haard krijg je er echt niet fatsoenlijk een tv weggewerkt.







    Dit is de aanbouw... De ramen rondom zijn voorzien van rolluiken.. dus kan gelukkig helemaal dimmen.



    Maak me alleen zorgen over het plafond.. Hier zit zo'n "lichtstraat" in. En naar het schijnt is Plasma TV gevoeliger dan LCD voor reflecties van licht.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Zag ik daar nou een Golden Retriever?

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    LOL... goed gezien niels! kan ook een labarador zijn!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  8. #8
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    ik heb ook een poes gezien!!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  9. #9
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    ik heb ook een poes gezien!!
    Ja, ja... We hebben allemaal wel eens een poes gezien. Hold your horses, boy...

  10. #10
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Lol.... Mixfight ontspoort.... er is een poes en een golden retriever te zien
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Leuk huisie Tony !

    Ben zelf erg te spreken over Samsung..(design is vaak ook top) Maar in een vorige topic van Ronald kwam de Panasonic wel erg goed uit de bus !

  12. #12
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    thanks hombre...

    Denk dat de keuze als volgt zal gaan:
    Indien LCD--> Samsung
    Indien Plasma --> Panasonic

    Ik ga morgen ff checken bij de media markt.. kan ik ze in real life zien.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  13. #13
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Kijk je naar de grootte van het scherm dan is Plasma mooi vanwege het rustige en warme beeld.
    Gezien de kijkafstand van 4m kan LCD ook prima.
    De beeld kwaliteit van de Panasonic Plasma's is over het algemeen erg goed.
    Hoe het zit met lichtinval en spiegeling weet ik niet, geen ervaring mee.

    Conclusie:
    Neem de goedkoopste van de twee en koop een Xbox 360 Elite. UFC op de PS3 is nog behoorlijk buggy.


  14. #14
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb zelf de vorige editie van de Viera (volgens mij 42PV70 ofzo)..
    Nog geen seconde spijt van gehad dat ik voor plasma (en Panasonic) gekozen heb.

    Vooral qua kleuren is plasma echt top!
    Elke keer weer als ik dan bij iemand anders LCD gezien heb ben ik toch weer heel blij met Plasma..Vind het persoonlijk allemaal net wat mooier..vloeiendere lijnen, heldere kleuren, snellere respons.

    Idem voor de nieuwe serie plasma's van Panasonic..Mijn vader heeft hier de 46" versie van en heeft ook nog geen seconde spijt gehad..

    Overigens is stroomgebruik van dat formaat voor plasma en LCD bijna gelijk..dat scheelt nagenoeg niks meer.
    Ook de kijkhoek en lichtinval is een stuk verbeterd. Ik heb er geen last van in ieder geval. Al kan ik me voorstellen dat die 'lichtstraat' lastig en storend zal zijn.
    Maar aan de andere kant, hoe vaak kijk je nou films als het buiten licht is..
    '' When i get sad, i stop being sad and be awesome instead , true story'' - Barney Stanson

  15. #15
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Plasma zou ik niet nemen...stroomvreters.

  16. #16
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by Spike_tm View Post
    Neem de goedkoopste van de twee en koop een Xbox 360 Elite. UFC op de PS3 is nog behoorlijk buggy.
    Helaas.. wil perse een PS3 (Bluray )
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  17. #17
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by BoysNoize View Post
    Ik heb zelf de vorige editie van de Viera (volgens mij 42PV70 ofzo)..
    Nog geen seconde spijt van gehad dat ik voor plasma (en Panasonic) gekozen heb.

    Vooral qua kleuren is plasma echt top!
    Elke keer weer als ik dan bij iemand anders LCD gezien heb ben ik toch weer heel blij met Plasma..Vind het persoonlijk allemaal net wat mooier..vloeiendere lijnen, heldere kleuren, snellere respons.

    Idem voor de nieuwe serie plasma's van Panasonic..Mijn vader heeft hier de 46" versie van en heeft ook nog geen seconde spijt gehad..

    Overigens is stroomgebruik van dat formaat voor plasma en LCD bijna gelijk..dat scheelt nagenoeg niks meer.
    Ook de kijkhoek en lichtinval is een stuk verbeterd. Ik heb er geen last van in ieder geval. Al kan ik me voorstellen dat die 'lichtstraat' lastig en storend zal zijn.
    Maar aan de andere kant, hoe vaak kijk je nou films als het buiten licht is..
    stroomverbruik is ook geen grote factor meer... Plasma "dimt" bij donkere stukken.. LCd backpanels branden continu.

    max Stroomverbruik bij plasma ligt vaak rond de 350w.. maar gemiddeld komen ze lager uit (rond de 265w)

    Dus is geen groot verschil met LCD inderdaad.

    Films kijken overdag? Dat zal dan een zondagmiddag zijn... idd kijk je vaker in de avonduren... dat is waar.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  18. #18
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    616
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb zelf een 50" plasma van Samsung A558. Heb het voor de aankoop nog vergeleken met andere merken en vond het beeld mooier dan bijv. de Panasonic. Wordt ook weleens nieuwe firmware voor beschikbaar stelt om eventuele problemen te verhelpen.
    Reflectie is inderdaad vervelend, maar een gordijn verhelpt dat probleem.

    Voor de rest kan ik het verhaal van BoysNoize bevestigen.
    Kortom: Geen moment spijt van gehad. Een eventuele volgende tv wordt weer een plasma.

  19. #19
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Helaas.. wil perse een PS3 (Bluray )
    Blijf je daar je blue ray films op kijken en dan neem je een echte console om op te gamen

    Stroomverbruik hoef je bij deze afmetingen niet mee te nemen. LCD en plasma gaan dan aardig gelijk op. Trouwens, als je zo'n tv koopt dan ga je voor het mooiste beeld, die €3 per jaar aan verbruik boeien dan ook niet.

    Succes met de aankoop.


  20. #20
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Ik wist niet dat het stroom verbruik zo omlaag gegaan was bij plasma. Ben wel erg tevreden over mijn lcd (Samsung).
    Me maat heeft plasma en dat beeld is idd ook erg mooi maar die glinstering is wel erg irritant.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    belgie
    Posts
    1.449
    vCash
    126155

    Default

    mooi huis!

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    stroomverbruik is ook geen grote factor meer... Plasma "dimt" bij donkere stukken.. LCd backpanels branden continu.

    max Stroomverbruik bij plasma ligt vaak rond de 350w.. maar gemiddeld komen ze lager uit (rond de 265w)

    Dus is geen groot verschil met LCD inderdaad.

    Films kijken overdag? Dat zal dan een zondagmiddag zijn... idd kijk je vaker in de avonduren... dat is waar.
    Tegenwoordig is er voor de LCD led verlichting in de backpanels, deze dimmen ook waar niet nodig.

    LED TV wint snel aan populariteit
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  23. #23
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    LED TV heb ik ook al overwogen.. Maar deze hebben een te grote input-lag om fatsoenlijk erop te kunnen gamen...

    Dus het is echt óf plasma (indien de schitteringen niet te erg zijn) en anders gewoon LCD-tv
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  24. #24
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    616
    vCash
    126000

    Default

    Check ook even dit forum. Staan altijd ervaringen van gebruikers op.

    Plasma Televisions - AVForums.com
    Last edited by Mack; 02-05-2009 at 11:26.

  25. #25
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    thanks man.. die kende ik nog niet
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •