MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 76 to 84 of 84

Thread: WK Judo

  1. #76
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Heerlen
    Posts
    158
    vCash
    126000

    Default

    Damn! Jammer van Grol!! Ik had het hem echt gegund.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    It always seems impossible until it's done

  2. #77
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    een dagje judo...

    vier jaar geleden ongeveer draaide ik mijn laatste judo tournooi, voor ik me helemaal ben gaan richten op het kickboksen en mma, heb het judo nog maar weinig gevolgd de laatste tijd, totdat ik vorige week een aanbod kreeg om mee te gaan naar het wk!

    eenmaal aangekomen na een rit van 3 uur begonnen de partijen al direct, het viel me op dat het judo veranderd was!!
    de regels waren veranderd, waar vroeger een koka werd gegeven werd nu een yuko gegeven, en je had geen shido's maar gele kaarten, een hele verandering waarvan ik niet op de hoogte was. het oorspronkelijke scorebord was er niet eens!! en de koka was kennelijk verdwenen!
    naar mijn mening word er tegenwoordig veel sneller een ipon, en er werden in mijn ogen ook al heel snel een gele kaart gegeven, de reden om een gele kaart te geven zijn me nog niet duidelijk!

    heb veel mooie partijen gezien, en vooral de oost europese landen vond ik erg sterk! ik heb veel mooie technieken gezien, en vond vooral de een na laatste partij een erg spannende pot!

    ik denk dat ik binnenkort ook mn gi maar weer eens uit de kast pak, en als ik de tijd heb af en toe een lesje judo mee te draaien!

    al met al heb ik een prachtige dag gehad!
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  3. #78
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.387
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTER View Post
    Die ene fout van Grol kwam echt niet door zijn blessure. Kwam weer (net als tijdens de semi in de OS) door Grol's gretigheid. Hij ging 1 seconde veel te open staan en daar maakte de Ukrainer mooi gebruik van. Maarten Arens was echt razend op hem... 'GVD nu verkloot je het gewoon WEER zelf!!!'

    Klinkt gek, maar de blessure was denk ik voor Grol zijn spelletje wel goed. Altijd maar aanvallen, altijd maar acties maken kon nu gewoon niet. Grol was afwachtend, probeerde zijn momentjes te pakken en deed dit echt subliem. Wel kneiterspannend voor het publiek overigens. En die fout in de finale had hij ook gemaakt als hij geen blessure had. Hij gaf later ook toe dat hij weer te gretig was. Jammer, maar wat een tijd kunnen we nog van hem genieten zeg. Grol gaat echt nog wel wat europese- en wereldtitels voor zich opeisen!
    Henk Grol is nog maar een jonge kerel hij zal vanzelf leren slimmer te judoen. Ik hoop dat hij toch zijn aanvallend judo behoudt, want daar kijken mensen graag naar.

  4. #79
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Henk Grol is nog maar een jonge kerel hij zal vanzelf leren slimmer te judoen. Ik hoop dat hij toch zijn aanvallend judo behoudt, want daar kijken mensen graag naar.
    klopt.... heb ook genoten van Ole Bischoff. Duitse -81 vechter. Altijd maar gaan als een gek. Al zn voorrondes voortijdig ippon, en in de halve finale maakt hij een onmogelijke inzet en wordt keihard overgenomen. Heeft wel iets dat alles of niets judo.

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  5. #80
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.387
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTER View Post
    klopt.... heb ook genoten van Ole Bischoff. Duitse -81 vechter. Altijd maar gaan als een gek. Al zn voorrondes voortijdig ippon, en in de halve finale maakt hij een onmogelijke inzet en wordt keihard overgenomen. Heeft wel iets dat alles of niets judo.
    Mark Huizinga had dat ook heel erg in het begin, die is na mate hij ouder werd ook een stuk slimmer geworden. Maar heb altijd met plezier naar hem gekeken. Ik vermoed dat Henk Grol ook zo iemand word, alhoewel hij technisch nog veel te leren heeft.

  6. #81
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    komen er nog beelden?>

  7. #82
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Den Haag, NL
    Posts
    85
    vCash
    126000

    Default

    Ook opvallend dat er relatief veel jonge finalisten waren tov voorgaande jaren. Ben benieuwd waar dat het resultaat van is?

  8. #83
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben altijd wel fan van Grim Vuijsters... Maar ik moet zeggen dat die Japanse dwerg (+100, maar echt een opdondertje) hem eraf gooide wel echt liet zien wat er zo mooi is aan judo! Muneta is trouwens 2voudig wereldkampioen.

  9. #84
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    Foto Telegraaf



    Foto van mij........



    Ze lijken wel erg op elkaar. alleen vanaf een andere plek genomen.
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •