MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 13 of 26 FirstFirst ... 39101112131415161723 ... LastLast
Results 301 to 325 of 638
  1. #301
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Iwan Leeuwin...die is echt rijp voor de gesloten afdeling van een gezellige psychiatrische kliniek! Nu ben je,in mijn ogen,zoiezo al niet helemaal lekker wanneer je Groen Links stemt maar je zal op dit figuur je stem hebbem uitgebracht....dan heb je nu ook hulp nodig volgens mij...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  2. #302
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Klopt maar zou je dat ook moeten willen zeggen? Wat levert het je op? Niet alles wat je mag zeggen/doen…moet je ook zeggen/doen..
    Hoef ik ook niet te doen. Echter alleen omdat mensen zp als kwetsend ervaren zegt niks of dat legitiem genoeg is om het af te schaffen en per decreet uit te maken als racisme. Als dat nu met wat meer dialoog was benaderd zouden zp lovers niet zo op hun pik getrapt voelen. Nu zijn uit het zp kamp ook tranentrekkende reacties terug gegeven en worden er stellingen genomen met bijna religieuze vormen. Door de schaamteloze reacties van zp fundamentalisten mag zp wat mij betreft op de schop. Echter heb ik zp in mijn omgeving nooit als racistisch ervaren. Helaas bij anderen niet. Ik denk dat social media nu niet echt helpt met alle onderbuik reacties die als diarree over het web zwerft en denken mss daarna pas na.

  3. #303
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Ilest, ik ben serieus benieuwd wat jij vindt van het gedrag en de uitspraken van leewin...

  4. #304
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Vroeger zag ik altijd uit naar Sinterklaas. Als de pepernoten in de winkel lagen, meestal zo rond augustus, ging mijn hart vol verwachting sneller kloppen en neuriede ik Sinterklaasliedjes op de fiets als ik naar mijn werk moest.

    Das war einmal. Die tijden komen nooit meer terug. Sinds vorig jaar heb ik ontzettend de behoefte om te gaan overwinteren in Spanje, zodat ik het Zwarte Pietendebat niet hoef mee te maken. Ik vind het verschrikkelijk stompzinnig gezeik. Een kleine minderheid, zwarte activisten en blanke meelopers (onder andere Asha ten Broeke, Sunny Bergman, Francisco van Jole, Peter Breedveld en last but not least Zihni Özdil, die als Turkse Nederlander natuurlijk hartstikke blank is), roepen dat Zwarte Piet racisme is, dat Nederland institutioneel racistisch is, dat blanken onbewust racistisch zijn, dat kortom alle ellende in de wereld, uiteraard ook ISIS, de schuld van de blanken is. Het is een orgie van haat en ressentiment, in naam van de tolerantie uitgekreten.

    Nieuw dieptepunt is het verhaal van Marjan Boelsma, adviseur en activist, uiteraard gepubliceerd op het zelfbenoemde antiracismeblog Joop. Het is een bewerking van het verhaal dat zij op 23 oktober op ‘Het grote antiracismedebat’ hield, een debat dat werd georganiseerd door de Erasmus Universiteit Rotterdam en een debat waar de conclusie natuurlijk allang van te voren bekend was, namelijk dat Nederland door en door racistisch is. Volgens Boelsma is ‘de witte’ het probleem.

    Zij stelt:

    ‘Racisme is de combinatie van raciale vooroordelen en systematische institutionele witte macht (onderwijs, arbeidsmarkt, zorg en welzijn, de Wet, de pers). Witte suprematie is gebouwd op een koloniale geschiedenis en wordt in stand gehouden door de huidige neoliberale, neokoloniale westerse politiek. Het is een apartheidssysteem op wereldschaal.

    Wit privilege is alleen onzichtbaar voor witte mensen. Ze willen of kunnen het niet zien.‘

    Gelukkig kan Marjan Boelsma het wel zien. Aan haar is de goddelijke zwarte waarheid geopenbaard dat alle blanken, ik bedoel witten, allemaal vieze vuile racisten zijn die de zwarten expres in de Bijlmer laten wonen in die foeilelijke flatgebouwen, een politiek talent als John Leerdam als een baksteen hebben laten vallen, Quinsy Gario telkens maar lastig vallen met zijn uitspraak over de MH17, Zwarte Piet hebben verzonnen om de zwarten elk jaar keihard bewust te kwetsen en als neoliberalen (vuile leugenaars zijn dat, het hebben van gelijke kansen is gemeen, feministen en zwarte activisten worden hierdoor gediscrimineerd, vandaar dat we genderstudies en black studies hebben die het witte privilege via een poststructuralistische discoursanalyse moeten ontmaskeren, echte onbevoordeelde wetenschap is dat) op wereldschaal een neokolonialistische westerse apartheidspolitiek (jawel, daar is geen woord Frans bij) in stand houden. Trouwens ook de reclameslogan ‘Melk: de witte motor’ is institutioneel racistisch, want melk is niet per definitie wit en chocolademelk is veel lekkerder.

    Het witte complot heeft zionistische proporties aangenomen. Het allerergste is dat zelfs de witte kinderen onbewust racistisch zijn. Zij zijn niet onschuldig maar als witten in zonde ontvangen en geboren. De witten zijn per definitie racistisch. Het zit in hun genen. Witte kinderen geloven niet in alleen Zwarte Piet, maar als ze een pop van Nelson Mandela maken lijkt die ook op Zwarte Piet. Ergo: witte kinderen zijn geen haar beter dan de 42 kinderen te Bethel die de profeet Elisa hadden beledigd en daarom door twee beren uit het bos levend werden verscheurd. Best jammer eigenlijk dat Artis zo ver weg is van het Museumplein.

    Ik ben erg benieuwd of Boelsma ook een oplossing, misschien wel de eindoplossing, heeft voor het wittenvraagstuk.

    Ten slotte staat er in het hele weg-met-ons-betoog van Boelsma maar één zinnige zin:

    ‘Treed niet op als woordvoerder voor zwarte mensen en mensen van kleur, omdat witte mensen dat perspectief nooit echt kunnen verwoorden.’

    Blijkbaar hangt er in Casa Boelsma geen spiegel. Of zou ze stiekem toch een blackface hebben?

    Bron; DDS

  5. #305
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    @my2cents:

    Persoonlijk vond ik het een afschuwelijke pop. Een pop die niet paste bij iemand als Mandela, maar het is door kids gemaakt en Madiba had 'm waarschijnlijk prachtig gevonden.

    Die Leeuwin slaat uiteraard helemaal door met zijn zwarte piet vergelijking. Maar dat mensen aan het doorslaan zijn, verbaast me niet. Het gaat allang niet meer over een kinderfeest.

  6. #306
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Vroeger zag ik altijd uit naar Sinterklaas. Als de pepernoten in de winkel lagen, meestal zo rond augustus, ging mijn hart vol verwachting sneller kloppen en neuriede ik Sinterklaasliedjes op de fiets als ik naar mijn werk moest.

    Das war einmal. Die tijden komen nooit meer terug. Sinds vorig jaar heb ik ontzettend de behoefte om te gaan overwinteren in Spanje, zodat ik het Zwarte Pietendebat niet hoef mee te maken. Ik vind het verschrikkelijk stompzinnig gezeik. Een kleine minderheid, zwarte activisten en blanke meelopers (onder andere Asha ten Broeke, Sunny Bergman, Francisco van Jole, Peter Breedveld en last but not least Zihni Özdil, die als Turkse Nederlander natuurlijk hartstikke blank is), roepen dat Zwarte Piet racisme is, dat Nederland institutioneel racistisch is, dat blanken onbewust racistisch zijn, dat kortom alle ellende in de wereld, uiteraard ook ISIS, de schuld van de blanken is. Het is een orgie van haat en ressentiment, in naam van de tolerantie uitgekreten.

    Nieuw dieptepunt is het verhaal van Marjan Boelsma, adviseur en activist, uiteraard gepubliceerd op het zelfbenoemde antiracismeblog Joop. Het is een bewerking van het verhaal dat zij op 23 oktober op ‘Het grote antiracismedebat’ hield, een debat dat werd georganiseerd door de Erasmus Universiteit Rotterdam en een debat waar de conclusie natuurlijk allang van te voren bekend was, namelijk dat Nederland door en door racistisch is. Volgens Boelsma is ‘de witte’ het probleem.

    Zij stelt:

    ‘Racisme is de combinatie van raciale vooroordelen en systematische institutionele witte macht (onderwijs, arbeidsmarkt, zorg en welzijn, de Wet, de pers). Witte suprematie is gebouwd op een koloniale geschiedenis en wordt in stand gehouden door de huidige neoliberale, neokoloniale westerse politiek. Het is een apartheidssysteem op wereldschaal.

    Wit privilege is alleen onzichtbaar voor witte mensen. Ze willen of kunnen het niet zien.‘

    Gelukkig kan Marjan Boelsma het wel zien. Aan haar is de goddelijke zwarte waarheid geopenbaard dat alle blanken, ik bedoel witten, allemaal vieze vuile racisten zijn die de zwarten expres in de Bijlmer laten wonen in die foeilelijke flatgebouwen, een politiek talent als John Leerdam als een baksteen hebben laten vallen, Quinsy Gario telkens maar lastig vallen met zijn uitspraak over de MH17, Zwarte Piet hebben verzonnen om de zwarten elk jaar keihard bewust te kwetsen en als neoliberalen (vuile leugenaars zijn dat, het hebben van gelijke kansen is gemeen, feministen en zwarte activisten worden hierdoor gediscrimineerd, vandaar dat we genderstudies en black studies hebben die het witte privilege via een poststructuralistische discoursanalyse moeten ontmaskeren, echte onbevoordeelde wetenschap is dat) op wereldschaal een neokolonialistische westerse apartheidspolitiek (jawel, daar is geen woord Frans bij) in stand houden. Trouwens ook de reclameslogan ‘Melk: de witte motor’ is institutioneel racistisch, want melk is niet per definitie wit en chocolademelk is veel lekkerder.

    Het witte complot heeft zionistische proporties aangenomen. Het allerergste is dat zelfs de witte kinderen onbewust racistisch zijn. Zij zijn niet onschuldig maar als witten in zonde ontvangen en geboren. De witten zijn per definitie racistisch. Het zit in hun genen. Witte kinderen geloven niet in alleen Zwarte Piet, maar als ze een pop van Nelson Mandela maken lijkt die ook op Zwarte Piet. Ergo: witte kinderen zijn geen haar beter dan de 42 kinderen te Bethel die de profeet Elisa hadden beledigd en daarom door twee beren uit het bos levend werden verscheurd. Best jammer eigenlijk dat Artis zo ver weg is van het Museumplein.

    Ik ben erg benieuwd of Boelsma ook een oplossing, misschien wel de eindoplossing, heeft voor het wittenvraagstuk.

    Ten slotte staat er in het hele weg-met-ons-betoog van Boelsma maar één zinnige zin:

    ‘Treed niet op als woordvoerder voor zwarte mensen en mensen van kleur, omdat witte mensen dat perspectief nooit echt kunnen verwoorden.’

    Blijkbaar hangt er in Casa Boelsma geen spiegel. Of zou ze stiekem toch een blackface hebben?

    Bron; DDS
    'Ik vind het verschrikkelijk stompzinnig gezeik. Een kleine minderheid...'

    Vanaf dat punt heb ik niet eens meer verder gelezen. Je hebt m.i. dan niet door dat dit een serieus probleem is geworden. Ik denk ook dat niks je zal overtuigen dat het feest voor iedereen leuk zou moeten zijn.

  7. #307
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    'Ik vind het verschrikkelijk stompzinnig gezeik. Een kleine minderheid...'

    Vanaf dat punt heb ik niet eens meer verder gelezen. Je hebt m.i. dan niet door dat dit een serieus probleem is geworden. Ik denk ook dat niks je zal overtuigen dat het feest voor iedereen leuk zou moeten zijn.
    Alleen dingen lezen die in jouw straatje passen... goed zo!

  8. #308
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Ik denk ook dat niks je zal overtuigen dat het feest voor iedereen leuk zou moeten zijn.
    Een beetje moeilijk als het zo wordt aangepast zodat alleen jij en die zeurpieten het nog leuk vinden.

  9. #309
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Alleen dingen lezen die in jouw straatje passen... goed zo!
    De strekking is dat het niet racistisch is maar stompzinnig gelul, institutioneel racisme en onbewust racisme bestaat in deze niet, het is een aanval op de witte mens die natuurlijk helemaal niet (onbedoeld) racistisch is of kan zijn..'alles is de schuld van de blanken'...'een orgie van haat'...het riekt bijna naar een slachtofferrolmanouvre...wat ik ook best wel weer grappig vind...daarna wordt er een stuk gequote waarin cynisch wordt gedaan de uitlatingen van Marjan Boelsma...want 'Hoe durft ze!?!'

    Ik proef veel frustratie van iemand die vanaf het begin heeft geroepen dat de 'racisme kaart' wordt gespeeld maar nu geconfronteerd wordt met het feit dat steeds meer mensen in Nederland (en ook op het forum) voor een aanpassing zijn van zp.
    Last edited by Illest; 02-11-2014 at 13:04.

  10. #310
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    De strekking is dat het niet racistisch is maar stompzinnig gelul, institutioneel racisme en onbewust racisme bestaat in deze niet, het is een aanval op de witte mens die natuurlijk helemaal niet (onbedoeld) racistisch is of kan zijn..'alles is de schuld van de blanken'...'een orgie van haat'...het riekt bijna naar een slachtofferrolmanouvre...wat ik ook best wel weer grappig vind...daarna wordt er een stuk gequote waarin cynisch wordt gedaan de uitlatingen van Marjan Boelsma...want 'Hoe durft ze!?!'

    Ik proef veel frustratie van iemand die vanaf het begin heeft geroepen dat de 'racisme kaart' wordt gespeeld maar nu geconfronteerd wordt met het feit dat steeds meer mensen in Nederland (en ook op het forum) voor een aanpassing zijn van zp.

    Ik ben ook opgehouden met lezen

  11. #311
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Een beetje moeilijk als het zo wordt aangepast zodat alleen jij en die zeurpieten het nog leuk vinden.
    Vergeet de kinderen niet. Die vinden het misschien ook wel prima, zolang er niet aan de traditie van de kados gemorreld wordt.

  12. #312
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Jurgen Rayman zij het mooi zondag op radio 1. Hij kwam ook met verhalen uit zijn omgeving. Dus niet van die jank verhalen over hoe men onderdrukt wordt maar vaak gewoon echt slechte grappen. Zoals tegen een suri welke als dakdekker werkt zeggen dat hij te vroeg is. Donkere kinderen waar de juf zegt "die hoeft niet geschminkt te worden die is al zwart" als je dat vaak meemaakt kan dat voor mensen vervelend zijn. De context waarin deze zaken worden uitgesproken is niet gelijk. Rayman zelf heeft geen probleem met zp.

  13. #313
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

  14. #314
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Geflopte subsidieslurper

  15. #315
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Hij wordt enorm gehaat. Het verbaast me ook niet dat de politie zo happig is om Gario aan te pakken. Zijn arrestatie een paar jaar geleden had nooit mogen plaats vinden en Gario kan daar werk van maken. De politie moet getergd zijn. Ik zie een pro pieter deze man trouwens nog neerschieten zo erg als dat hij gehaat wordt.

  16. #316
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Hij wordt enorm gehaat. Het verbaast me ook niet.
    Mij verbaast dat ook niet.

  17. #317
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Hij wordt enorm gehaat. Het verbaast me ook niet dat de politie zo happig is om Gario aan te pakken. Zijn arrestatie een paar jaar geleden had nooit mogen plaats vinden en Gario kan daar werk van maken. De politie moet getergd zijn. Ik zie een pro pieter deze man trouwens nog neerschieten zo erg als dat hij gehaat wordt.
    Het lijkt wel of je wilt dat er een aanslag komt...

  18. #318
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Het lijkt wel of je wilt dat er een aanslag komt...
    Nee maar ik schrik van wat ik lees...hoop het zeker niet!

  19. #319
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    'Dieuwertje, er is hier werk aan de winkel, we varen recht op een regenboog af. Ik spreek je later.' Met deze uitspraak in een 'uitgelekt' promotiefilmpje voor het Sinterklaasjournaal zorgde Sinterklaas vandaag voor beroering op internet. Want de vermelding van het woord regenboog, dat kan natuurlijk maar één ding betekenen: ook het Sinterklaasjournaal 'capituleert'.

    bron:


    http://www.volkskrant.nl/binnenland/...ten~a3784420/#


    boeit de kids geen ruk als de schoentjes maar gezet worden...prachtig dit!

  20. #320
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    De NPO,waar wij allen belasting voor betalen,veranderd eigenzinnig het Sinterklaasverhaal,de Nederlandse Staat maakt uit wat de kinderen (en volwassenen) te zien krijgen en aangezien de Nederlandse Staat (in de vorm van Rutte en zijn rovers) geen ballen heeft om het op te nemen voor de Nederlandse cultuur en traditie...beginnend stukje staatsindoctrinatie wat je zou verwachten in Rusland,China of Noord Korea maar het is hier blijkbaar niet veel anders....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  21. #321
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    'Voor veel basisscholen die worstelen met hun eigen viering is het Sinterklaasjournaal een ijkpunt'.

    Goede zaak, hierdoor wordt ervoor gezorgd dat de kids van nu en dus de volwassenen van later, niet beter weten...einde gezeik...

  22. #322
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    indoctrinatie,hersenspoelen.geschiedvervalsing...

    Rusland,China,Noord Korea,Nederland.....

    en dat allemaal vanwege een paar zielige zeurpieten...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  23. #323
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    indoctrinatie,hersenspoelen.geschiedvervalsing...

    Beschaving ArjenV, beschaving heet dat..

  24. #324
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Ja het barst van de beschaving in eerder genoemde landen....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  25. #325
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Ja het barst van de beschaving in eerder genoemde landen....
    daar doelde ik niet op...ik bedoel....aah fakkit

    tis goed met je goos

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •