MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 51 to 75 of 133
  1. #51
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    x2
    Ik zie hier niemand over Daan Schaafsberg jammeren. Dat was de tegenstander van Million die "TKO" ging. Of over Gradus Kraus. Die inmiddels ook al een partij of 4 heeft gedaan. Of over Andy Souwer die ook al sinds zijn 8ste vecht. Blijkbaar heeft die ondanks dat ie vroeg is begonnen toch alle cognitieve dingen op een rijtje.
    Kinderen kiezen hier voor zelf?

    Je weet niet wat je zegt, een kind is een kind. Daarvoor zijn wij ouders om de juiste beslissingen voor ze te nemen.
    Als nederland zo graag kickboxgalas wil verbieden, dan zou ik ze aanraden om dit te gaan bestuderen of het wel goed is voor een kind, en laat de volwassenen kikckboxsport maar lekker met rust!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hottest fights View Post
    Ik snap niet dat hierover zo een ophef word gemaakt, omdat het de zoon van is?
    .......Ik denk dat mensen hier te snel oordelen....
    Nee, wat mij betreft (en de meeste posters hier) heeft het geen drol met Melvin te maken. Het gaat erom of het verantwoord is kinderen bloot te stellen aan de 'impacts' lichamelijk & psychisch.
    Ik heb een kleine van bijna 4 , dus ja,.logisch dat ik snel oordeel....ik heb er al over nagedacht.

  3. #53
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Nee, wat mij betreft (en de meeste posters hier) heeft het geen drol met Melvin te maken.
    Er zijn regelmatig fotoverslagen van galas hiero. En daar zijn ook altijd jeugdpartijen bij. Tot nog toe heeft daar niemand van jullie ooit over lopen klagen. Maar post een video van Manhoefs zoon en ineens wordt er geroepen dat het verboden moet worden voor jeugd tot 16 of zelfs 21!!! Toen Hans Vos vorig jaar een gala voor de jeugd organiseerde wond men zich alleen erover op dat sommige trainers en hun pupillen zich niet wisten te gedragen en verder werd er weinig aandacht aan geschonken.

  4. #54
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    ...er is zelfs vorige maand een topic over geweest....

    Vanaf welke leeftijd mogen kinderen een vecht/verdedigings sport beoefenen?

  5. #55
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    En niemand roept daar om verboden. Laat staan tot 21. Zelfs jij niet. En deze thread is nu al langer dan die.

  6. #56
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    En deze thread is nu al langer dan die.
    Dus..?
    En ook hier roep ik niet "verbieden".
    Wat zou het uitmaken als er nu pas een discussie loskomt, is toch alleen maar ok ?
    Meer van dit ! Daar zijn fora voor.

  7. #57
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Dus..?
    Blijkbaar interesseert het niet zoveel wanneer het niet om de zoon van een bekende vechter gaat.

  8. #58
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Misschien zit het verschil er ook wel in dat je (zoals je al zei) er wel fotoverslagen gepost worden, maar dat er nu een film van een jeugdpartij gepost wordt....
    Dat komt net iets harder binnen denk ik. (incl. TKO)
    En een topic over Manhoef zal zeker meer viewers hebben.
    Dus...een langere thread

  9. #59
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Misschien zit het verschil er ook wel in dat je (zoals je al zei) er wel fotoverslagen gepost worden, maar dat er nu een film van een jeugdpartij gepost wordt....
    Nou. Er staan genoeg jeugdpartijen op fightstar of Youtube. Maar tot nog toe voelde niemand zich niemand moreel verplicht om die te posten en er dan over te bitchen. Oh. Behalve wat patijen van Sylvana Pruymboom. Alleen vond niemand dat zij te jong is om te vechten. Iedereen loopt met haar weg.

  10. #60
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Iedereen weet dat klappen op het hoofd krijgen slecht voor je is. Maar wat nu als die ouders van die kinderen hun stimuleren om alcohol of sigaretten te consumeren? Dan sta je natuurlijk (terecht) op de kop en roep je brand. Als een kind van 16 rookt of alcohol drinkt is dit al weer totaal anders.

    Zo zie ik het met kickboxen ook, het is schadelijk voor de gezondheid (feit). En daarbij is het heel twijfelachtig om te zeggen dat het hun eigen keuze is, ik heb kinderen jankend in de ring zien staan en pappie maar aanmoedigen.

  11. #61
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Voor een moderne, welvarend en progessieve land als Nederland vind ik het erg discutabbel en vraag me af of Nederland daadwerkelijk het beste met het kinderrecht voor heeft.
    Als ouders kinderen slaan heb je de kinderhulplijn, en krijgen ouders straf of waarschuwing.
    Maar kinderen mogen elkaar wel in een ring verrot schoppen en slaan?
    Wat is logica.

  12. #62
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post

    Zo zie ik het met kickboxen ook, het is schadelijk voor de gezondheid (feit). En daarbij is het heel twijfelachtig om te zeggen dat het hun eigen keuze is, ik heb kinderen jankend in de ring zien staan en pappie maar aanmoedigen.
    Geldt dus ook voor voetbal. Dit is de sport met de meeste blessures (feit) en dat is de grootste jeugdsport die er is. daarnaast heb ik ook bij Judo kinderen jankend zien staan. Zolang je als volwassene het 'goede' voorbeeld geeft, zullen kinderen dit altijd willen nadoen.

    Op zich denk ik ook dat als dit soort jongetjes dagelijks op elkaar in staan te beuken tijdens de training en wedstrijden, dat dit wel nadelige gevolgen moet hebben. Ik heb echter geen enkel voorbeeld hiervan en ik loop al 30 jaar in de vechtsporten rond. Aan de andere kant ken ik tientallen jongetjes die al moesten stoppen met sporten als gevolg van het voetballen. Vaak had ik ze in mijn judolessen rondlopen.

    Ik vind het voorbeeld van jongens zoals Andy Souwer toch wel sterk, ik heb van hem niet het idee dat hij nou zo veel last heeft gehad van het sporten in zijn jeugd. Ik denk dat de impact van een klap van een jongetje van een jaar of 8 echt wel wordt gedempt door de handschoen en de hoofdbeschermer. Als je het filmpje ook ziet dan is het eerder een kwestie van het verliezen van je balans dan dat er een klap landt waar je niet van kan herstellen. Dus ik denk dat ik toch mijn eerste gedachte moet bijstellen.

  13. #63
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    De discussie is wel al eens een beetje geweest, maar ben blij dat ie nu echt goed op gang is gekomen. Kinderarbeid vonden we vroeger ook normaal en nu niet meer. dingen kunnen veranderen.

  14. #64
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    Zwaar onverantwoordelijk idd, gaat een kind van 8 met een trotse fanatieke vader zeggen: Pappa ik wil niet? 9 van de 10 x niet.....Kinderen kunnen op die leeftijd nog geen goede keuzes maken. Er word ook bepaalde agressie opgewekt bij zo'n kind.....alleen al de termen van slopen etc....Laat die kids lekker buiten spelen. Of alleen stukje techniek aan leren zonder sparren en wedstrijden tot ze idd minimaal 12 zijn.....Of het nu de zoon van Melvin is of Jan Klaassen...Dit filmpje wekt gewoon reacties op.....Als ik op gala's alleen al kids rond zie lopen denk ik al, wat doen die hier, laat ze lekker thuis! En natuurlijk is het heel knap van zo'n kleine dat die al die techniek en combi's heeft!

  15. #65
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by El Bambino View Post
    Voor een moderne, welvarend en progessieve land als Nederland vind ik het erg discutabbel en vraag me af of Nederland daadwerkelijk het beste met het kinderrecht voor heeft.
    Ja. Laten we lekker progressief een algemeen verbod uitroepen. Beter nog. Laten we gelijk de hele sport verbieden!!! Hoeven we ons ook niet meer druk te maken wanneer er weer eens over het criminele kickboksvolk wordt geschreven.
    "Japie!!! Waar is je tennis racket? Je moet naar de les. Mijn kleine Federer II."
    "Maar moeder. U had mij toch belooft dat ik met mijn vrienden naar de bioscoop mocht."
    "Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan films Japie. Als je later een wereldberoemde tennis speler bent heb je nog genoeg tijd om naar de film te gaan. Of vrienden te maken. En maak nu voort. Ik heb je ingeschreven voor een toernooi volgende maand. En daarvoor moet je goed voorbereid zijn."
    "Maar...maar..."
    *SLAP*
    "EN NU SNEL!!!"
    "me me me me"

  16. #66
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    DAmn, blackadder is helemaal geinspireerd !
    Doe ns niet zoveel koffie drinken joh

  17. #67
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    mwah, ik wil die jongens nog wel eens horen praten als ze 30 zijn. Dat soort dingen zijn niet goed.

    Natuurlijk wil die jongen dit graag, hij wil graag indruk maken op zijn vader. Maar zijn vader zou hem lekker op judo of voetbal moeten doen.

    Bij voetbal spelen ze niet voor niks met pupillen balletjes van nog geen 300 gram, bij judo roepen ze al mate als er eentje hard valt op die leeftijd.

    Sorry liefhebbers, maar ik vind het niks.

  18. #68
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    mwah, ik wil die jongens nog wel eens horen praten als ze 30 zijn. Dat soort dingen zijn niet goed.
    Misschien een slecht voorbeeld omdat ie nog maar 28 is. Maar wie weet. Misschien takelt ie nog wel af tot z'n 30ste.
    http://www.youtube.com/watch?v=jFkthV8Z9bc

  19. #69
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Misschien een slecht voorbeeld omdat ie toch al 45 is...
    Hoe is het nu met Goodridge?

  20. #70
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Maar idd, Souwer is er goed uitgekomen, verder wordt het een beetje welles-nietes hiero.

  21. #71
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Misschien een slecht voorbeeld omdat ie toch al 45 is...
    Hoe is het nu met Goodridge?
    Hij is wel 24 x KO gegaan he?

  22. #72
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Hij is wel 24 x KO gegaan he?
    My point exactly blackadder !
    Dat is dus wat er gebeurd bij teveel impact op het hoofd...en als ik me niet vergis is Goodridge pas op latere leeftijd gaan knokken,
    laat staan dat ie dit als kind was gaan doen, dan was het echt een retard geworden..

  23. #73
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    My point exactly blackadder !
    Dat is dus wat er gebeurd bij teveel impact op het hoofd...en als ik me niet vergis is Goodridge pas op latere leeftijd gaan knokken,
    laat staan dat ie dit als kind was gaan doen, dan was het echt een retard geworden..
    Kom op zeg. Je wilt toch niet Goodridge z'n KO's gaan vergelijken met die "tko" in de video?

  24. #74
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    *zucht*
    Ik geef het op voor vandaag.

  25. #75
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik ga Luther kijken.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •