MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 26 to 50 of 133
  1. #26
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    719
    vCash
    123944

    Default

    Goed gevochten van die kleine Manhoef, al lekker wegdraaien etc.

    Dat gezegd hebbende, vind ik ze ook veel te jong. Sommige mensen hier onderschatten hoe kwetsbaar de nog in ontwikkeling zijnde brein van kinderen is.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MenKat View Post
    Nee natuurlijk niet, een bal van een paar kilo vol op een kinder hoofdje is vrij normaal!
    Paar kilo.......
    "De omtrek van de bal mag niet groter zijn dan 71 centimeter en niet kleiner dan 68 centimeter. Bij het begin van de wedstrijd mag het gewicht van de bal niet meer dan 453 gram bedragen en niet minder dan 396 gram. De druk moet 0,6-1,1 atmosfeer bedragen, hetgeen overeenkomt met 600-1100 gram/centimeter2 op zeepeil."
    (bron digisport.nl)

    Omdat jij een buiteling hebt gemaakt is karting onverantwoord ? Zeg jij het maar, jij hebt er verstand van..

  3. #28
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    21
    vCash
    126000

    Default

    Talent heeft die zeker. Goed gevochten zeker. Wel jammer dat die zo jong in de ring staat. Het is te zien dat Melvin een vinger in de pap heeft. Toch vraag ik mij af of ouders van deze kinderen net zo veel tijd besteden aan het stimuleren van belangrijkere vaardigheden en cognitieve ontwikkeling. 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur buiten school om lezen, schrijven rekenen of toch Naturalis? Waar kies je voor? Doe mij het laatste maar, vechten en winnen kan altijd nog. Vanaf 12 jaar vechten kan wel, dan is een eigen keus vaak de motivatie.

  4. #29
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Hoorn
    Posts
    132
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Paar kilo.......
    "De omtrek van de bal mag niet groter zijn dan 71 centimeter en niet kleiner dan 68 centimeter. Bij het begin van de wedstrijd mag het gewicht van de bal niet meer dan 453 gram bedragen en niet minder dan 396 gram. De druk moet 0,6-1,1 atmosfeer bedragen, hetgeen overeenkomt met 600-1100 gram/centimeter2 op zeepeil."
    (bron digisport.nl)

    Omdat jij een buiteling hebt gemaakt is karting onverantwoord ? Zeg jij het maar, jij hebt er verstand van..
    Laat maar zitten joh.. wat moet ik hier nou mee?

  5. #30
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Een aantal mensen hebben het over bescherming van het hoofd. De kappen beschermen tegen huidschade en ook wel tegen breuken, denk ik. De impact op de hersenen maakt geen verschil met en zonder kap. Dat gaven wat mensen ook al aan die kinderen KO hebben zien gaan. Dat is toch bizart in een z.g. ontwikkeld land. De blessurekans t.o.v. voetbal is misschien minder maar de schade aan de hersens is moeilijk te meten maar onherstelbaar.

    De vergelijking met het koppen bij voetbal klopt al helemaal niet. De meeste spelers koppen geen bal per wedstrijd. Als ze 'm wel koppen kan er idd. behoorlijk veel kracht op de schedel komen. Maar hoe vaak gebeurt dat per wedstrijd. Heel weing denk ik. moet je kijken hoeveel klappen hier vallen op het hoofd. En die van Million zijn niet zachtjes.

    Ik vind het verder ook niet juist zulke jongen kinderen te leren los te gaan op een ander kind.

    Dat het in Thailand nog veel erger is, ellebogen en knieen, betekent niet dat we dit goed moeten vinden. Het is daar het beroep van kinderen om te vechten. Ze worden gescheiden van hun familie om hun geld in een vechtkamp te verdienen. Erg triest.
    Last edited by marcelt; 15-06-2011 at 14:27.

  6. #31
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Onzin! Kracht is relatief! En incasserings vermogen ook.
    Tijd ook.

  7. #32
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    De vergelijking met voetbal klopt al helemaal niet. De meeste spelers koppen geen bal per wedstrijd.
    In de training koppen ze er anders genoeg.

  8. #33
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    In de training koppen ze er anders genoeg.
    Dat zou best wel kunnen idd. Maar dat betekent eigenlijk alleen dat daar ook eens goed over nagedacht zou moeten worden qua spelregels. En niet dat we het goed moeten vinden dat kinderen series boer'nhoeken op elkaars hoofd moeten loslaten.

  9. #34
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    In de ring wek je toch ook wel een bepaalde agressie op lijkt me. Ik weet niet in hoeverre het bij kinderen verstandig is dit al op zo'n jonge leeftijd te stimuleren. Wat voor gevolgen heeft dit op de verdere ontwikkeling van het kind? Los van de fysieke gevolgen lijken me er dus ook wel bezwaren op psychosociaal gebied.

    Je ziet dat zelfs volwassenen moeite hebben het onderscheid te maken tussen een 'echt' gevecht en een partij in de ring. Er is een behoorlijk stukje mentale weerbaarheid nodig om in de ring te stappen en klappen te incasseren, weerbaarheid die je naar mijn mening niet kan verwachten van een kind.

    Het argument van dat als de ouders en het kind het willen het dan wel ok is, vind ik ook niet echt op z'n plaats. Ik denk dat kinderen namelijk toch gauw doen wat de ouders willen.

  10. #35
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    1.141
    vCash
    126000

    Default

    mooi baasje is het.....

  11. #36
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    42
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NESEM View Post
    Talent heeft die zeker. Goed gevochten zeker. Wel jammer dat die zo jong in de ring staat. Het is te zien dat Melvin een vinger in de pap heeft. Toch vraag ik mij af of ouders van deze kinderen net zo veel tijd besteden aan het stimuleren van belangrijkere vaardigheden en cognitieve ontwikkeling. 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur buiten school om lezen, schrijven rekenen of toch Naturalis? Waar kies je voor? Doe mij het laatste maar, vechten en winnen kan altijd nog. Vanaf 12 jaar vechten kan wel, dan is een eigen keus vaak de motivatie.
    Vriend zijn ouders stimuleren hem in genoeg dingen, mensen zitten hier over een jongen te praten die ze nog niet eens kennen. Die jongen traint gewoon voor de lol en na jaren te hebben gekickbokst wou hij een partijtje draaien en daar is niks mis mee. Iemand die op voetbal zit kan je ook niet gaan verbieden voetbalwedstrijdjes te doen iemand op judo hetzelfde ja het klopt het is een flinke sport.
    Het is aan de ouders en niet aan jullie om te bepalen wat de jongen doet

  12. #37
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GGino View Post
    Vriend zijn ouders stimuleren hem in genoeg dingen, mensen zitten hier over een jongen te praten die ze nog niet eens kennen. Die jongen traint gewoon voor de lol en na jaren te hebben gekickbokst wou hij een partijtje draaien en daar is niks mis mee. Iemand die op voetbal zit kan je ook niet gaan verbieden voetbalwedstrijdjes te doen iemand op judo hetzelfde ja het klopt het is een flinke sport.
    Het is aan de ouders en niet aan jullie om te bepalen wat de jongen doet
    Nee maar dit is een forum en niet de huiskamer van de familie Manhoef.

    Dus hebben hebben het recht... nee sterker nog: de plicht om hierover te bitchen en azijn te zeiken...

    that's what we do

    ps, leuke combinaties van beide jongens, kunnen sommige UFC vechters nog van leren.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  13. #38
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Ik vind ook de leeftijd te jong.

    Ik heb een grote jeugd groep waar zeker 10 jongens van onder de 12 al klaar zijn voor hun 1e wedstrijden.
    Maar bij mij mogen ze pas vechten als ze 12 zijn en naar de 1e gaan en geen basisschool meer. En ook dan kijk ik per individu of ze wel onderscheid kunnen maken tussen een ring gevecht en een echt gevecht. En natuurlijk moeten ze een partij echt verdienen.

    Maar voor 12 jaar vind ik echt te jong en ook voor sommige 12 jarigen is het te jong.
    Home mtk-gym.nl


  14. #39
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    @MenKat;

    Sommige mensen moet je niet proberen te overtuigen, hier ben jij er 1 van. Er is hier geen discussie over het koppen van een bal, dat hoort in het off topic gedeelte thuis. Het gaat er hierom dat het onverantwoordelijk is om kinderen, zeker van deze extreem jonge leeftijd, bloot te stellen aan dergelijk geweld! Dáár gaat het om!

    Als een scheids moet ingrijpen kan het allang te laat zijn omdat de klap al is gevallen. Dat het hier nou toevallig het zoontje betreft van Manhoef maakt echt geen flaus aus..............

    of......juist wel.....Manhoef kent de klappen van zweep en is zelf ook een aantal keren KO gegaan. Dat hij zijn zoontje aan dit gevaar bloot stelt zegt genoeg over hem dan?

  15. #40
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Ben er totaal niet mee eens dat nederland dit toelaat.
    Een kind, een geest van een kind moet een kind blijven, lekker spelen en lekker creatieve dingen doen.
    Vechtsport is iets voor volwassenen en een volwassen mag zelf weten wat ie doet met zijn lichaam. En ouders die dit stimuleren vind ik stellete egoisten die puur aan zichzelf denken, en niet aan wat het beste is van een kind en een kind zijn geest!

  16. #41
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Ik vind ook de leeftijd te jong.

    Ik heb een grote jeugd groep waar zeker 10 jongens van onder de 12 al klaar zijn voor hun 1e wedstrijden.
    Maar bij mij mogen ze pas vechten als ze 12 zijn en naar de 1e gaan en geen basisschool meer. En ook dan kijk ik per individu of ze wel onderscheid kunnen maken tussen een ring gevecht en een echt gevecht. En natuurlijk moeten ze een partij echt verdienen.

    Maar voor 12 jaar vind ik echt te jong en ook voor sommige 12 jarigen is het te jong.
    x2 Jij belicht hier met name de sociale ontwikkeling van het kind.

    Kijken we naar de cognitieve ontwikkeling van het kind zou de grens nog hoger moeten liggen, 16 jaar op zn minst.

  17. #42
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Kijken we naar de cognitieve ontwikkeling van het kind zou de grens nog hoger moeten liggen, 16 jaar op zn minst.
    Moet dat alleen voor kickboksen gelden of ook voor alle andere sporten?

  18. #43
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    719
    vCash
    123944

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    x2 Jij belicht hier met name de sociale ontwikkeling van het kind.

    Kijken we naar de cognitieve ontwikkeling van het kind zou de grens nog hoger moeten liggen, 16 jaar op zn minst.
    Vooral de adolescentie is nog een belangrijke periode voor de ontwikkeling van het brein idd. 16 zou het minimum moeten zijn en dan nog met mate, het brein is nog tot 21 jaar in ontwikkeling. Maar goed, 21 wordt wel erg oud om te beginnen.

  19. #44
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    719
    vCash
    123944

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Moet dat alleen voor kickboksen gelden of ook voor alle andere sporten?
    Nee, ook voor badminton en dammen...

  20. #45
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Ik zou ook 16 een goede leeftijd vinden om te beginnen. Daaronder alleen zonder impact op het hoofd.

  21. #46
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Ik zou ook 16 een goede leeftijd vinden om te beginnen. Daaronder alleen zonder impact op het hoofd.
    Dat dus !
    Genoeg opties in NL om je kind aan een vechtsport te laten doen Zonder die impact op het hoofd.
    Kan hij/zij later zelf beslissen om die ring/kooi in te gaan voor het harde werk.

  22. #47
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Moet dat alleen voor kickboksen gelden of ook voor alle andere sporten?
    Alle sporten waarmee op het hoofd veelvuldig geslagen/geschopt wordt. Je kan zelf wel invullen welke dat zijn.

  23. #48
    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    zie mijn kinderen van 12 liever niet in de ring

  24. #49

    Default

    Ik snap niet dat hierover zo een ophef word gemaakt, omdat het de zoon van is?
    Ik zie al jaren kinderen wekelijks op kickboxgala's wedstrijdjes doen en vooral op jeugdgala's zie je kinderen vanaf 7,8 jaar een partijtje draaien.
    Zoals al eerder gezegd is ze dragen bescherming en de scheids grijpt bij jonge kinderen al gauw in.

    De kinderen in kwestie hebben hier zelf voor gekozen en hebben hier beiden keihard voor getraind en waren beiden 9 jaar oud en stapten beiden voor het eerst de ring in. Wat een onzin om te zeggen dat de ouders onverantwoordelijk zijn!!! Manhoef heeft dit zijn zoon niet aangepraat, maar Million zelf wilde dit graag een keer doen, en ook Daan leefde hier naartoe met zijn ouders. Waarom als een kind aan kickboxen doet zou school hieronder lijden? Dus als je een sport beoefend dan doe je niks op school. En wat heeft agressie ermee te maken, Daan en Million weten beiden dat dit een sport is en op straat niet gebruikt mag worden omdat ze heel goed begeleid worden op hun sportscholen. Na de wedstrijd waren ze ook meteen weer vrienden en nog steeds is dat zo.

    Ik denk dat mensen hier te snel oordelen....

  25. #50
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hottest fights View Post
    Ik snap niet dat hierover zo een ophef word gemaakt, omdat het de zoon van is?
    Ik zie al jaren kinderen wekelijks op kickboxgala's wedstrijdjes doen en vooral op jeugdgala's zie je kinderen vanaf 7,8 jaar een partijtje draaien.
    Zoals al eerder gezegd is ze dragen bescherming en de scheids grijpt bij jonge kinderen al gauw in.

    De kinderen in kwestie hebben hier zelf voor gekozen en hebben hier beiden keihard voor getraind en waren beiden 9 jaar oud en stapten beiden voor het eerst de ring in. Wat een onzin om te zeggen dat de ouders onverantwoordelijk zijn!!! Manhoef heeft dit zijn zoon niet aangepraat, maar Million zelf wilde dit graag een keer doen, en ook Daan leefde hier naartoe met zijn ouders. Waarom als een kind aan kickboxen doet zou school hieronder lijden? Dus als je een sport beoefend dan doe je niks op school. En wat heeft agressie ermee te maken, Daan en Million weten beiden dat dit een sport is en op straat niet gebruikt mag worden omdat ze heel goed begeleid worden op hun sportscholen. Na de wedstrijd waren ze ook meteen weer vrienden en nog steeds is dat zo.

    Ik denk dat mensen hier te snel oordelen....
    x2
    Ik zie hier niemand over Daan Schaafsberg jammeren. Dat was de tegenstander van Million die "TKO" ging. Of over Gradus Kraus. Die inmiddels ook al een partij of 4 heeft gedaan. Of over Andy Souwer die ook al sinds zijn 8ste vecht. Blijkbaar heeft die ondanks dat ie vroeg is begonnen toch alle cognitieve dingen op een rijtje.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •