MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 36
  1. #1
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default Creatine, voor of na de training?

    Om wat kilootjes aan te komen gebruik ik Mass20 creatine-infused muscle gainer van Scitec nutrition. Ik heb geen ervaring met creatine, vandaar dus mijn vraag, voor of na de training innemen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    eerst 1 week, 4 keer per dag 5 gram nemen om je creatinereservaten vol te krijgen. Vervolgens elke dag 5 gram. Ik zou die vijf gram verdelen tussen voor en na de training. Wil je perse alles in 1 keer dan erna.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Dank je wel voor je reactie hardcore Nick. Het is alleen geen puur creatine, het is een additief in de muscle gainer. Maar dan zou ik het na de training in moeten nemen?

  4. #4
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    yes, na je training zijn je creatinereservaten grotendeels leeg, dus kan je ze dan het best aanvullen voor een beter herstel en meer engergie voor je volgende training.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Ok super, bedankt

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    je creatinereservaten zijn helemaal niet leeg na een training
    voor of na de training creatine nemen maakt dus niet uit, zo werkt creatine namelijk niet....

    Wil je weten wat creatine voor je kan betekenen, hoe en wanneer je het moet nemen, enz, lees de FAQ:

    http://www.knkf.nl/media/files/KT_3.pdf

    vanuit het vakblad van de KNKF, misschien kan iemand er een sticky van maken of zo?

    Verder heb ik geen idee wat er in een 'muscle gainer' zou moeten zitten, maar ik ga ervan uit dat het eiwitten en koolhydraten zijn?
    Dan moet je er mee omgaan zoals je omgaat met een maaltijd... Een paar uur voor de training of binnen 30 minuten na de training en verdeeld over de dag....

    dat het
    "If you have to stop and think, it's too late"

  7. #7
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Hi Focus,

    Dank je wel voor je reply. Inderdaad het zijn voornamelijk eiwitten en koolhydraten, wat aminozuren, vitaminen, mineralen en zout.
    Ik zal je link even bekijken.

    Groeten Kim

  8. #8
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Interessant artikel, hier wat feitjes:

    Als je 100 kg weegt heb je aan 7 koppen koffie genoeg om de werking van creatine teniet te doen.

    Bij vrouwen werkt creatine anders, het bewerkstelligd geen toename in lichaamsgewicht of vetvrije massa, maar de lichaamskracht neemt wel toe.

    Geen creatine gebruiken bij hitte, je houdt vocht vast wat het lichaam niet kan gebruiken, daardoor registreer je niet dat je lichaam vocht nodig heeft bij hete temperaturen, waardoor je uitdroogt.

    Creatine innemen na het sporten met suiker

    Handige rekentabel voor je calorie inname.

  9. #9
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Goede link inderdaad! Ik heb dan vooral het laatste artikel gelezen over spiergroei enzo, heel informatief. Ik ben ook wel voor een sticky.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat je het wel begrijpt hoor, maar je zegt het net niet goed

    Als je 100 kg weegt heb je aan 7 koppen koffie genoeg om de werking van creatine teniet te doen.

    Ze bedoelen eigenlijk dat je gerust een aantal koppen koffie kan nemen voordat caffeine de werking van creatine ongedaan maakt. Sommige mensen vermijden namelijk koffie uit angst dat de creatine dan niet meer werkt, maar dat valt wel mee.
    Ik weeg zelf zo'm 80kg en drink ongeveer 6 koppen per dag en de creatine doet het nog altijd goed
    Ik heb ook een tijd caffeine en guarana capsules genomen voor de training en ook dat maakte bij mij ook niet uit voor de werking van creatine.


    Geen creatine gebruiken bij hitte, je houdt vocht vast wat het lichaam niet kan gebruiken, daardoor registreer je niet dat je lichaam vocht nodig heeft bij hete temperaturen, waardoor je uitdroogt.

    Ik weet niet of het er zo staat, maar je kunt ook gewoon de inname van je vocht en elektrolyten (natrium, kalium, magnesium) verhogen. Tijdens het trainen dus ook veel drinken. Gebruik van creatine zou de kans op kramp verhogen, met name tijdens inspanning in de hitte..
    Ik neem zelf echter altijd creatine (geen time off) en ik heb eigenlijk nooit last van oververhitting tijdens inspanning in de hitte. Ik drink wel veel altijd.

    Creatine innemen na het sporten met suiker
    Ja volgens de theorie zou dan je creatine makkelijker opgenomen moeten worden, dat geldt nog meer voor koolhydraten en eiwitten. Dus die muscle gainer die je gebruikt is bij uitstek geschikt om direct na je training te nemen . Dan zou ik alleen wel ff checken hoeveel creatine je dan binnen krijgt per glas (bidon), want als het te weinig is, dan zou je kunnen overwegen om pure creatinemonohydraat te kopen. Is niet duur.
    Last edited by FOCUS; 28-11-2011 at 22:03.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #11
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    je creatinereservaten zijn helemaal niet leeg na een training
    voor of na de training creatine nemen maakt dus niet uit, zo werkt creatine namelijk niet....

    Wil je weten wat creatine voor je kan betekenen, hoe en wanneer je het moet nemen, enz, lees de FAQ:

    http://www.knkf.nl/media/files/KT_3.pdf

    vanuit het vakblad van de KNKF, misschien kan iemand er een sticky van maken of zo?

    Verder heb ik geen idee wat er in een 'muscle gainer' zou moeten zitten, maar ik ga ervan uit dat het eiwitten en koolhydraten zijn?
    Dan moet je er mee omgaan zoals je omgaat met een maaltijd... Een paar uur voor de training of binnen 30 minuten na de training en verdeeld over de dag....

    dat het
    Wat zeg jij nou? je creatinereservaten spreek je aan als engergiebron. Verlaagt het creatinegehalte in je spieren, dan verlaagt je engergie. weliswaar op hele korte termijn maar toch.

  12. #12
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    wel een mooi stuk overigens

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Als mijn ADHD het toelaat dan kan ik wel een sticky over creatine maken, er zijn nog een aantal andere nuttige wetenswaardigheden mbt creatine die ik erin kan verwerken
    "If you have to stop and think, it's too late"

  14. #14
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Wat zeg jij nou? je creatinereservaten spreek je aan als engergiebron. Verlaagt het creatinegehalte in je spieren, dan verlaagt je engergie. weliswaar op hele korte termijn maar toch.
    ehm dat is niet helemaal waar.
    De energie die je lichaam gebruikt komt voor in de vorm van ATP (adenosinetrifosfaat). Zo ook de energie om je spieren te gebruiken.
    De ATP wordt door je lichaam afgebroken in daar komt dan energie bij vrij.
    in formule: ATP> ADP +P+ E(nergie).
    De hoeveelheid ATP in de aangesproken spieren is echter maar genoeg voor een paar seconden intensieve arbeid. Zodra je stopt met de arbeid wordt de ATP weer aangevuld.
    Dat gebeurt als volgt:
    Creatinefosfaat (CP) en ADP wordrn omgezet tot ATP en Creatine
    formule: CP +ADP> ATP + creatine

    Dus creatinefosgaat, wat in de spier ligt, kan het ADP (wat gevormd werd tijdens de inspanning) weer opladen tot ATP. Dat kan je dan weer gebruiken bij de volgende inspanning...

    Nou komt het: het creatinefosfaat (CP) wordt weer aangevuld dmv creatine!
    want creatine en P vormen samen CP!!!

    Dit is de snelste manier om je ATP voorraad aan te vullen itt wanneer je lichaam suikers of vetten moet gaan aanspreken....

    Nou, door creatine te suppleren, kan je spiercel ongeveer 20% meer creatine opnemen, welke dan gebruikt kan worden om CP te vormen.

    Nou is het niet zo, dat je na een training opeens helemaal door je creatine heen zit...
    Ga maar na, als je stopt met het gebruiken van creatine dan duurt het enkele weken voordat je creatine niveau weer afzakt naar wat het normaliter was...

    Dus het is niet zo dat je aan het einde van een training zonder creatine kan komen te zitten!
    Het is wel zo, dat je lichaam op een gegeven moment niet meer in staat is om het om te zetten tot CP, dit komt door processen die door vermoeidheid een steeds grotere rol gaan spelen en die laat ik hier even buiten beschouwing....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    oh en wat je teveel neemt, dat pis je weer uit;

    en nog iets. als ik het me goed herinner, dan kan inname van creatine icm suikers idd de opname vergemakkelijken, doordat de insulinepiek de suikers en het creatine de spiercel 'induwt', maar dan moet je geloof ik echt VEEL suiker nemen, echt iets van 500gram of zo. Dat is waanzin natuurlijk....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  16. #16
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    de creatinefosgaat verbruik je, de inname van creatine zorgt voor meer cp. Dus niet je creatine maar je cp raakt op. het is een stapje exta maar het principe blijft hetzelfde.

  17. #17
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Creatine innemen met Grapefruit sap....dan wordt het het beste opgenomen.....wel niet te zuipen maar toch...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  18. #18
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Gisteren werd me aangeraden om Kre Alkalyn (sic?) te nemen, omdat deze een aantal van de nadele van "gewone" creatine wegwerkt:
    - geen vochtophoping
    - geen oplaadfase
    - betere opname

    Wat denken jullie over dit product? Iemand ervaring mee?

  19. #19
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    nee het is niet hetzelfde, want als je CP niet meer aangevuld wordt en je creatinevooraad is nog op peil, dan is het zinloos om meer creatine te nemen.
    Dat helpt niet....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lodewijk View Post
    Gisteren werd me aangeraden om Kre Alkalyn (sic?) te nemen, omdat deze een aantal van de nadele van "gewone" creatine wegwerkt:
    - geen vochtophoping
    - geen oplaadfase
    - betere opname

    Wat denken jullie over dit product? Iemand ervaring mee?

    geen ervaring mee, maar het verhaal is wel weer mager onderbouwd; ze beweren dat door de hogere ph waarde van het creatine supp genaamd Kre... het minder snel wordt omgezet naar creatinine. Dat is het niet werkzame afvalprodukt, dat er met je urine uitkomt.
    ALS dat idd zo is, dan zal het MISSCHIEN beter worden opgenomen. Dan zou je idd de oplaadfase kunnen overslaan. hoera...

    MAAR het is me een raadsel waarom het dan minder vochtophoping zou geven.. bovendien, zo klinkt het net alsof je een sustanonhoofd krijgt van creatine, overdrijven is ook een vak...

    Sorry hoor, maar is waren creatine esthers de hype (vloeibaar was ook beter opneembaar, ook geen oplaadfase, ook geen vochtophoping).
    Dat blijkt helemaal niet te werken, omdat het instabiel goedje al verviel tot creatinine voordat het werd opgenomen.
    Nu is dit weer de hype..zucht gewoon bij de good old monohdrate blijven....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  21. #21
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    geen ervaring mee, maar het verhaal is wel weer mager onderbouwd; ze beweren dat door de hogere ph waarde van het creatine supp genaamd Kre... het minder snel wordt omgezet naar creatinine. Dat is het niet werkzame afvalprodukt, dat er met je urine uitkomt.
    ALS dat idd zo is, dan zal het MISSCHIEN beter worden opgenomen. Dan zou je idd de oplaadfase kunnen overslaan. hoera...

    MAAR het is me een raadsel waarom het dan minder vochtophoping zou geven.. bovendien, zo klinkt het net alsof je een sustanonhoofd krijgt van creatine, overdrijven is ook een vak...

    Sorry hoor, maar is waren creatine esthers de hype (vloeibaar was ook beter opneembaar, ook geen oplaadfase, ook geen vochtophoping).
    Dat blijkt helemaal niet te werken, omdat het instabiel goedje al verviel tot creatinine voordat het werd opgenomen.
    Nu is dit weer de hype..zucht gewoon bij de good old monohdrate blijven....
    Ok, bedankt voor je mening. Het is ondertussen al een jaar of 5 op de markt, dus zo'n nieuwe hype is het al niet meer. Sommigen zweren erbij, anderen zeggen dat ze er niets van merken. Ik zoek nog even verder ...

  22. #22
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Mocht je het proberen, dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring!

    er is natuurlijk altijd een héééle kleine kans dat ik het mis heb




    "If you have to stop and think, it's too late"

  23. #23
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Focus: voor vrouwen zou creatine inname geen verhoging in vetvrije massa betekenen, kun je mij uitleggen wat dan het voordeel voor mij is behalve krachttoename? Dat leidt indirect dan toch ook tot gewichtstoename, immers je spieren krijgen een beter uithoudingsvermogen. Toch?

  24. #24
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    nee het is niet hetzelfde, want als je CP niet meer aangevuld wordt en je creatinevooraad is nog op peil, dan is het zinloos om meer creatine te nemen.
    Dat helpt niet....
    Ja wat wil je daarmee zeggen dan? Wil je zeggen dat je creatinevoorraad voor een training hetzelfde is als erna???

  25. #25
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Ja wat wil je daarmee zeggen dan? Wil je zeggen dat je creatinevoorraad voor een training hetzelfde is als erna???
    nee, ik reageer op deze opmerking van jou:
    na je training zijn je creatinereservaten grotendeels leeg, dus kan je ze dan het best aanvullen voor een beter herstel en meer engergie voor je volgende training.

    Na je training zijn je cr.reservaten namelijk NIET grotendeels leeg. Dus het op peil houden van je creatinevoorraad kan (mits je de oplaadfase hebt gehad) gewoon doen op twee tot drie tijdstippen op de dag, die voor jou goed uitkomen. Het hoeft niet per se na de training.
    "If you have to stop and think, it's too late"

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •