PDA

View Full Version : Pijn knokkel na trainen



arne046
05-01-2010, 22:57
ik heb voor de vakantie heel veel last van mijn linker middelvingerknokkel na de kickbokstraining, ik heb nog een training meegepakt maar het ging gewoon niet meer.. ik heb hierna een weekje rust gepakt en twee weken kerstvakantie en had er helemaal geen last meer van. Ik vandaag dus volle moed weer gaan gaan trainen maar het was weer mis. Ik heb hiervoor nooit last van mijn knokkel gehad, ben wel wat meer staand gaan trainen. Ik heb normaal bandages van 4.60 meter om. Heeft iemand hier ervaring mee of tips om er van af te komen?
ik zat zelf te denken om nog een extra bandage erom te doen. Ik heb zelf net ook nog even gezocht en zag iets van een onderhandschoen om de knokkels te beschermen.. iemand hier ervaring mee?
zou zoiets als dit helpen? The Mighty Fit Review: Everlast EverGel Glove wraps (http://mightyreview.blogspot.com/2006/12/everlast-evergel-glove-wraps.html)

Als iemand kan helpen zou ik dit zeer op prijs stellen:thup:

ondiep
06-01-2010, 11:41
Klinkt naar ikzelf heb deze blessure gelukkig nog nooit gehad maar ik zou voor de zekerheid tog even langs de dokter gaan of even een foto laten maken voordat je weer gaat trainen je weet het maar nooit het klink in ieder geval niet goed.

Succes man!

goro
06-01-2010, 11:42
Geen idee of dat zou beschermen, maar als je goed inwikkeld in je handdschoen zou het geen probleem mogen zijn. Als je bij de inpakt dan nog eens je vuiste spant zou het ook helpen voorkomen. Op je eerste 2 knokels pompen maakt ook sterker.

Blessure zelf... rusten idd. En wat voltarengel. Ik had ook last en heb laten rusten. Mijn knokels zijn beide misvormt geraakt. (Te groot) Dit was meer door breek technieken met een demo... zwaar af te raden!!) En zeker als je er niet door geraakt! :)

mado
06-01-2010, 12:08
Waarschijnlijk een waardeloze tip, maar voor mij helpt het ;-)

Ik gebruik hier een zakdoek voor. Ik vouw deze op tot een mooi vierkantig pakketje en leg dit op mijn vuist, en wikkel daar dan de bandage omheen.

761217186
06-01-2010, 13:16
eerst even langs de dokter, het kan een een scheurtje in het kraakbeen zijn of iets dergelijks, dan loop je alleen maar meer schade op als je hier mee door gaat trainen.

bartbrutus
06-01-2010, 14:48
heb hetzelfde gehad, kijk ook is of je handschoenen nog wel stevig genoeg zijn... een paar nieuwe en ik was er vanaf!

arne046
06-01-2010, 17:35
Hmm thanks voor de tips:D ik stel het op prijs! heb morgen een afspraak bij de dokter en ga nieuwe handschoenen halen

@bartbrutus hoelang heb jij nog last van je knokkel gehad? meteen na de nieuwe handschoenen over?

mijn knokkel is nog best gevoelig nu dus probeer volgende week weer rustig te trainen..
Ik probeer ook eens een extra bandage erom heen te doen... Dubbeltapen kan toch geen kwaad?

SjorsWilms
25-01-2010, 20:39
http://www.youtube.com/watch?v=zFGCZf2kPeg

Misshien je knokkels beter inpakken. Ik had dit ook vaak.