PDA

View Full Version : Juridisch advies nodig



mossad
20-01-2010, 17:05
Heb een brief van een advocaat binnen. We hebben in 2008 een artikel op onze website geplaatst, weliswaar met bronvermelding, maar blijkbaar niet voldaan aan de wijze waarop dit moet. Het artikel heeft ongeveer een maand op onze site gestaan en we hebben er nooit een klacht over gekregen. Nu worden we gesommeerd om in één keer een bedrag van rond de 600€ op te hoesten.

Mijn vraag is, of dit intimidatie is van het advocatenkantoor en of iemand met kennis van zaken (wellicht Justinian) weet of het voor de rechter zo strikt gehanteerd wordt. Het is nooit onze intentie geweest auteursrecht te schenden(getuige de bronvermelding) en daarnaast is de zogenaamd geleden schade overdreven.

Alvast hartelijk dank!

Slome
20-01-2010, 18:20
Los dit binnensdeurs uit... niet openbaar...

ff langs het juridisch loket bij je in de buurt...

Justinian
20-01-2010, 18:39
Heb een brief van een advocaat binnen. We hebben in 2008 een artikel op onze website geplaatst, weliswaar met bronvermelding, maar blijkbaar niet voldaan aan de wijze waarop dit moet. Het artikel heeft ongeveer een maand op onze site gestaan en we hebben er nooit een klacht over gekregen. Nu worden we gesommeerd om in één keer een bedrag van rond de 600€ op te hoesten.

Mijn vraag is, of dit intimidatie is van het advocatenkantoor en of iemand met kennis van zaken (wellicht Justinian) weet of het voor de rechter zo strikt gehanteerd wordt. Het is nooit onze intentie geweest auteursrecht te schenden(getuige de bronvermelding) en daarnaast is de zogenaamd geleden schade overdreven.

Alvast hartelijk dank!
Als je me even een pm met de details stuurt wil ik er wel even naar kijken. Stuur me anders ook even een kopie van brief/mail die je hebt ontvangen. Ben erg benieuwd hoe ze de vordering onderbouwen ;)

mossad
21-01-2010, 10:39
Los dit binnensdeurs uit... niet openbaar...

ff langs het juridisch loket bij je in de buurt...

Ik zal het inderdaad binnensdeurs uitlossen

Slome
21-01-2010, 10:53
Ik zal het inderdaad binnensdeurs uitlossen

-uit +op

Tony
21-01-2010, 10:59
Heb een brief van een advocaat binnen. We hebben in 2008 een artikel op onze website geplaatst, weliswaar met bronvermelding, maar blijkbaar niet voldaan aan de wijze waarop dit moet. Het artikel heeft ongeveer een maand op onze site gestaan en we hebben er nooit een klacht over gekregen. Nu worden we gesommeerd om in één keer een bedrag van rond de 600€ op te hoesten.

Mijn vraag is, of dit intimidatie is van het advocatenkantoor en of iemand met kennis van zaken (wellicht Justinian) weet of het voor de rechter zo strikt gehanteerd wordt. Het is nooit onze intentie geweest auteursrecht te schenden(getuige de bronvermelding) en daarnaast is de zogenaamd geleden schade overdreven.

Alvast hartelijk dank!

Zou je mij ook enkele details kunnen sturen.... heb zelf een website fototest.nl
En ook daar komen wel eens artikelen op te staan etc... dus ben wel erg nieuwsgierig naar mogelijke problemen die zich voor kunnen doen.

PigDog
21-01-2010, 20:59
Los dit binnensdeurs uit... niet openbaar...



-uit +op

en -deurs + huis

:whistling:

Slome
21-01-2010, 22:17
en -deurs + huis

:whistling:


Los dit binnenshuis op... niet openbaar...

Mickey
22-01-2010, 09:26
Ik snap er niets meer van.