PDA

View Full Version : The Fourth Kind



Kim
07-03-2010, 09:09
Gister een vette film gezien! The Fourth Kind: zeker een aanrader voor iedereen die houdt van 'bovennatuurlijke' ! De film is opgenomen in een 'Ring' stijl qua artistiek-heid, het is een dramatisering van ware gebeurtenissen, ondersteund door echte opnamen.
Deze moet je zien, tenzij je natuurlijk peur bent voor aliens....

micha
07-03-2010, 09:36
ik heb hem gisteren ook gezien. weird shit vooral als je je bedenkt dat het echt gebeurt is. het wordt ondersteund met echt materiaal.

Kemal
07-03-2010, 09:45
lijkt me wel een mooie film:

http://www.youtube.com/watch?v=vVRHOhLP-aA

el bastardo
07-03-2010, 10:12
Hmm, ff checken!

Ronald
07-03-2010, 11:53
Ik heb 'm ook gezien maar ik vond 'm toch wat minder. Die "echte" beelden afgewisseld met de filmbeelden vond ik nogal vervelend. Maar ook qua spanning kon de film me niet echt vasthouden.

micha
07-03-2010, 12:02
vond je die echte beelden niet heftig?

Ronald
07-03-2010, 12:37
vond je die echte beelden niet heftig?
Omgekeerd eigenlijk: ik vond ze nogal saai. Er gebeurde op die "echte beelden" ook niets dat je thuis niet op een middagje zelf ook in elkaar kunt zetten. Daarnaast vond ik het ook nog eens vervelend gemonteerd. Ik vond die "echte beelden" ook totaal geen meerwaarde hebben. Het gaf me des te meer het idee dat de rest van de film een toneelstukje was.
Op zich keek ik naar de film uit maar al met al viel het me dus erg tegen.

micha
07-03-2010, 12:45
ik had al weleens eerder over deze zaak gehoord maar denk jij dat het nep is dan?

Ronald
07-03-2010, 13:01
ik had al weleens eerder over deze zaak gehoord maar denk jij dat het nep is dan?
De film kon me in ieder geval totaal niet overtuigen.

Even zomaar wat dingetjes die ik raar vond:

Als de dokter in haar slaapkamer ligt hoor ze de ene keer dingen op de gangen en komen er aliens binnen lopen. De andere keer komen ze met een lichtstraal dwars door het plafond heen naar binnen. Óf gebruik de deur, zoals wij mensen ook doen, óf gebruik een lichtstraal, maar allebei lijkt me een beetje vreemd.

Nog zo één: videobeelden verdwijnen steeds in een hoop sneeuw maar zo'n dictafoon die dan "per ongeluk" de hele nacht aanstaat levert wel heel goed bruikbaar geluid op. Vreemd...

Biiyen
07-03-2010, 13:56
Ik ga in deze mee met Ronald, vond het niet erg overtuigend en bovendien erg amateuristisch van opzet. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn trouwens, het zou best kunnen dat wij hier dienen als een soort van laboratorium voor aliens.

en dit dus:


De film kon me in ieder geval totaal niet overtuigen.

Even zomaar wat dingetjes die ik raar vond:

Als de dokter in haar slaapkamer ligt hoor ze de ene keer dingen op de gangen en komen er aliens binnen lopen. De andere keer komen ze met een lichtstraal dwars door het plafond heen naar binnen. Óf gebruik de deur, zoals wij mensen ook doen, óf gebruik een lichtstraal, maar allebei lijkt me een beetje vreemd.

Nog zo één: videobeelden verdwijnen steeds in een hoop sneeuw maar zo'n dictafoon die dan "per ongeluk" de hele nacht aanstaat levert wel heel goed bruikbaar geluid op. Vreemd...

Peter0711
07-03-2010, 14:02
Ik heb de trailer gezien net,maar ik vindt dit echt geen ene moer aan,wat een bullshit!!Iedereen praat over echte beelden,maar zomaar eve n vraagje : Denken jullie dan dat mensen echt ontvoerd zijn door Aliens? Of laten jullie je gewoon leiden door de sfeer in de film door je verstand op nul te zetten?

The_Rock
07-03-2010, 14:24
Je betaalt voor een film dus je doet je best om te genieten. Ik ga dan niet filosoferen maar mijn IQ met 10 verminderen dus ik kom dan uit op 50 haha. Veel mensen maken de fout om te serieus en te ver te denken ..en dat kan een film verpesten.

Biiyen
07-03-2010, 14:29
Ik heb de trailer gezien net,maar ik vindt dit echt geen ene moer aan,wat een bullshit!!Iedereen praat over echte beelden,maar zomaar eve n vraagje : Denken jullie dan dat mensen echt ontvoerd zijn door Aliens? Of laten jullie je gewoon leiden door de sfeer in de film door je verstand op nul te zetten?

Waarom zou dat niet kunnen dan?

Peter0711
07-03-2010, 14:51
Ja,hahah..Het lijkt me wijs dat ik hier maar niet op in ga :D

Met alle respect hoor! :D Ik kijk zelf ook graag films met Aliens,en er zal ongetwijfeld ergens anders op een planeet ver hier vandaan leven zijn,maar als ik dan lees "echte beelden" dan gaat het voor mij absoluut te ver! Maar goed,een discussie over waarom wel/waarom niet ga ik liever uit de weg,ik denk dat het zo ook duidelijk zat is! ;)

Kim
07-03-2010, 16:39
Ik vond de echte beelden heel indrukwekkend! En vergeet niet dat het een dramatisering is van ware gebeurtenissen. In mijn ogen moet je een film niet over-analyseren, dan gaat de lol er vanaf!

Ik vond het een vette film in ieder geval! Daarbij laat ik in het midden wat ervan waar is. Miljoenen mensen op de wereld hebben een encounter van 'any kind' dan ook meegemaakt, zijn al die mensen dan gek? Mensen die ontkennen dat er iets gaande is zijn in mijn ogen gewoon bang, en dat is heel normaal! Ik zou ook in mijn broek schijten als mij zoiets zou gebeuren!? Moet er niet aan denken. Any way, ik zeg altijd: Ik geloof niet in God, wel in Aliens haha!

Ronald
07-03-2010, 16:40
Veel mensen maken de fout om te serieus en te ver te denken ..en dat kan een film verpesten.
Bij sommige films kan ik het daarover wel met je eens zijn, maar bij deze wordt je door de makers daar toe aangemoedigd. Alleen al door het feit dat men beweert dat het echt gebeurd is, wat ze proberen te ondersteunen met "echte beelden". Tja... zorg dan ook dat je verhaal kloppend is...

Overigens wordt de mening van Kim wel ondersteund door IMDB en Moviemeter. Daar scoort de film een goeie voldoende. Hoeft voor veel mensen dus echt geen slechte film te zijn.

Mickey
07-03-2010, 17:09
Hahaha.. Leuke discussie.. Ik heb de film nog niet gezien, maar ga hem uiteraard wel even kijken. Wat ik in de trailer zag sprak me opzich aan..

Wat betreft de rest van de discussies:

Aliens: 100%
Het universum is groot! Echt enorm. De kans dat ergens in het universum leven bestaat kun je uitdrukken in de Drake formule (google maar voor details). De uitkomst is een schatting, maar komt uit op enkele miljoenen mogelijke intelligente beschavingen in onze melkweg (iets anders als het universum).

Waarom dan nog geen contact als het er zoveel zijn?
Miljoen klinkt als een boel.. Maar op de cosmische schaal is het peanuts. Op de micrologisch schaal ook overigens. Een miljoen van iets is bijzonder weinig eigenlijk.. en de afstanden tussen sterrenstelsels zijn nogmaals zo ondenkbaar enorm dat het maar de vraag is of we ooit contact krijgen met onze huidige technologie.

Aliens op aarde in de oudheid: 50%
Lastige. Er lijkt voldoende ondersteunend bewijs te vinden te zijn als je rondkijkt op aarde. Pyramiden, Nazca-lijnen, Technolische sprong bepaalde beschavingen (astronomie etc bij Aztecen, Mayas bijv.), Vreemde artefacten (waarbij de wazigste nog steeds een bijna 10.000 jaar oude aluminium gordel is) etc. etc. Maar het probleem is met al die bewijzen is dat het circumstancial is. Er is niets dat doorslaggevend vaststelt dat er hier aliens zijn geweest vroeger, maar het zou wel een boel zaken verklaren.

Alien op aarde nu: 25%
Alle echte bewijs hieromtrent is altijd sketchy at best geweest. Er zijn een boel interesante case studies geweest en projecten als Project Bluebook geven natuurlijk aan dat de overheid er ook aandacht aan heeft besteed. Hoewel UFOs vaak ten onrechte worden bestempeld als Aliens overigens. Overheden hebben protocollen hoe om te gaan met een ontdekking van buitenaards leven. Overheden steken veel geld (Seti) in het vinden van buitenaards leven. De kans bestaat dat ze hier zijn, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat we het dan al wel hadden geweten. (En uiteraard ben ik bekend met de meeste conspiracy theories, ik acht ze alleen wat te ver gezocht)

Alien Abductions: 15%
Wiskundig niet helemaal correct, maar gelet op de kans die ik Aliens op aarde nu toedicht kan het 2 kanten op. There is no way to tell.. Of ze zijn goedaardig, of ze zijn kwaadaardig (absolute begrippen, besef ik me, maar ik bedoel ten opzichte van ons). Zijn ze kwaadaardig zouden ze ons best kunnen ontvoeren. Vermoedelijk zijn we niet meer als mieren voor een beschaving die technologisch gezien zo ver is dat ze tussen de sterren kunnen reizen.

Shit wat een verhaal.. Maar ik vond het altijd al boeiende materie.

micha
07-03-2010, 17:23
Thanks Mickey! Jij zit erop denk ik.

@ Ronald dat vond ik ook wel vreemd ja. maar goed op zich is het wel vreeemd dat zoveel mensen in 1 dorp allemaal hetzelfde dromen. een soort van maassa hysterie

Peter0711
07-03-2010, 17:41
@ Kim...Ja je hebt helemaal gelijk :D Mijn mening komt voort uit enorme angst.Met name voor een gruwelijke Anal probe!! ;)

Ik moet er niet aan denken dat er een Alien me voordeur open doet,en zachtjes de trap oploopt,en me uit me slaap haalt en ontvoert naar zijn enorme vliegende schotel!!
Ik wist niet waar mijn ongeloof vandaan kwam,maar nu ik jou verhaal las,moet dat natuurlijk wel komen door enorme angst............................................



Anyway,Het is een beetje dezelfde discussie als geesten (Waar ik ook absoluut niet in geloof!) Heel veel mensen beweren dat ze geesten hebben gezien,maar het is nog nooit wetenschappelijk bewezen,net als Aliens op aarde! En als je mij zou vragen wat daar de reden van is,is het antwoordt vrij simpel bij beide speculaties : Omdat het niet gebeurt is!

Ik ben der zelfs zo van overtuigt,dat het niet uitmaakt met wat voor beelden of verhalen men komt,ik persoonlijk vindt het allemaal een beetje simpel!!

Begrijp me niet verkeerd,ik zou het te gek vinden als er leven na de dood is,dat zou toch eve helemaal grandioos zijn,mag je eerst hier op aarde je ding doen,ga je dood,en dan mag je vervolgens lekker als geest verder leven..Nee,ben der helaas van overtuigt dat dood zijn,net is als niet geboren/(gemaakt) zijn...Gewoon niks! (nogmaals "jammer genoeg" )

En wat Aliens betreft,ik zou het echt te gek vinden als we contact zouden vinden,maar net als hierboven staat omschreven is die kans vrij klein! En wat betreft Aliens die ons vinden....Laat ik er dan vanuit gaan dat ze super intelligent zijn,en hier zijn gekomen zonder dat wij er iets van gemerkt hebben,wat me op zich al erg naief lijkt,maar goed dat terzijde.Dan nog is het vreemd dat mensen alleen maar praten over ontvoeringen..keer op keer op keer op keer...Maar wie zegt dat DAT gebeurt?? Waar komt dat vandaan?? Precies,film en tv !!
Dus persoonlijk draai ik dat angst verhaal van Kim weer terug naar de mensen die daar wel in geloven,want de kans is in principe veeeeeeeel groter dat er een ander scenario zal plaats vinden,en niet de "ontvoeringen" waar iedereen zo "bang" voor is!!

Nou,ik kon het toch niet laten.. Hahaha...:D

Kim
07-03-2010, 18:59
@ Mickey: idd wat een verhaal :)

@ Peter: iedereen zijn eigen mening, het zou toch saai worden als iedereen er hetzelfde over dacht!

micha
07-03-2010, 19:52
het hoeven geen buitenaardse wezens te zijn . Ze kunnen ook uit een andere dimensie komen . Waar ze Sumerisch spreken een taal van 6000 jaar oud.

Kemal
07-03-2010, 20:06
het hoeven geen buitenaardse wezens te zijn . Ze kunnen ook uit een andere dimensie komen . Waar ze Sumerisch spreken een taal van 6000 jaar oud.


klopt ze hebben waarschijlijk Will Smith (i am legend) al gevraagd om één en ander in de gaten te houden:

http://willemzwijgtnietmeer.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/06/07/geertwilders3096.jpg

TheSkindo
08-03-2010, 00:03
Ik kan trouwens de docu "I know what I saw" erg aanraden....Daarin komen mensen aan het woord die maatschappelijk hoger op de lader staan en geloven in ufo's....Generaals. wetenschappers, piloten, etc....erg interresant...

Kim
08-03-2010, 11:04
@ Skindo: Kan je die meenemen voor Iwan en mij als je van de week op de training bent?
Triangle was trouwens ook best vet. Het eerste half uur dacht ik echt wtf!! Maar daarna werd het toch wel spannend.
Bedankt nog, groetjes

TheSkindo
08-03-2010, 11:49
Graag gedaan, Ik zal de docu meenemen, ben er dinsdag weer ;-)