PDA

View Full Version : Steengoeie serie.



phranq
07-03-2010, 09:24
Ben deze week begonnen aan een Deense serie, moest heel even door de taal heen maar kan nu niet meer stoppen met kijken. De serie heet The Killing en krijgt een 7.7 op IMDB: (2007) (http://www.imdb.com/title/tt0826760/)

Voor degenen met nieuwsgroepen heb ik de nzbeetjes even geupload, have fun!

http://www.megaupload.com/?d=4G63NO07

micha
07-03-2010, 09:34
Thanks gozer

Fyodor
07-03-2010, 10:38
De Deense tv-serie “Forbrydelsen” is hier niet uitgezonden op tv. De dvd-box is niet in de winkel verkrijgbaar en ook op internetsites zul je tevergeefs zoeken. Alleen in de zogenaamde webwinkel van de Volkskrant is deze serie onder de naam “The Killing” te bemachtigen.Dat is vreemd.Waarom? Omdat dit een geweldige thrillerserie is die alle andere tv-bagger ruimschoots overtreft in kwaliteit. Superieure kwaliteit, mag ik wel zeggen, op meerdere gebieden.
Zo is daar het waterdichte scenario dat waanzinnig spannend is geschreven, maar waar de nodige oplettendheid van de kijker wel een vereiste is. (Ikzelf heb mijn waarde forumgenoot Ronald nog even moeten consulteren om een paar puntjes op de i te krijgen. Waarvoor dank.) Het camerawerk is soms adembenemend mooi en soms relatief eenvoudig als het verhaal daar om vraagt. Kortom: perfect in balans.Vrijwel alle acteurs en actrices spelen zeer geloofwaardig. Geen overdadige toneelbewegingen of tenenkrommende soaptoestanden, maar gedoseerde emotie en overtuigende karakteropbouw.
De muziek verdient ook aandacht. Tegen het einde van elke aflevering bereikt deze een opzwepend hoogtepunt die de cliffhanger virtuoos ondersteunt. (De volumeknop ging op dat moment regelmatig iets verder open.)
De serie stamt uit 2007 en telt 20 afleveringen van elk een uur. Geen losstaande verhalen, maar één grote perfect gedoseerde whodunit. Er is overigens veel meer aan de hand dan alleen het oplossen van een moord. Tijdens het onderzoek worden karakters uitgediept, wordt de politieke moraliteit op de korrel genomen en blijft geen enkele menselijke eigenschap die de maatschappij tegenwoordig vorm geeft onbesproken.
Een absolute aanrader die gegarandeerd leidt tot een aantal heerlijke tv-avonden.

Klinkt wel goed, denk dat ik van de zomer probeer deze serie te bekijken! :)

phranq
07-03-2010, 10:58
lol, dus dat!

phranq
08-03-2010, 07:14
ttt