PDA

View Full Version : Advies over rust nemen



Choukri
09-03-2010, 01:31
Hallo iedereen,

ik zit nu een week in Thailand en heb er nu 6 trainingen opzitten bij True-bee gym. In Nederland train ik 2-3 keer per week (ma, wo, vr) dus 6x per week 2x per dag is toch hele andere koek. Op dit moment voelt het alsof de tank echt even leeg is, nou is mijn vraag aan jullie; toch pushen of vandaag maar 1 vd 2 trainingen doen? Hoe doen jullie dat als je in Thailand traint (of als je opeens veel meer gaat trainen in NL?)

Groetjes uit Pai!

Choukri

mikeymcd
09-03-2010, 13:52
Als je moe begint te worden gewoon lekker een middag training pakken en 's ochtends een beetje hardlopen of een private nemen. Of je pakt 's ochtends de training en ga je 's middags in het water liggen.
Ik deed ook in het begin dubbele, maar op begeven moment heb ik dat afgewisseld. Ene keer dubbele, andere keer enkele. Ik had wel heel veel aan privates. Weet niet of je daar het geld of de beschikking tot hebt.

edit: Fuck, ik wil daar ook zijn!!

Lennie
09-03-2010, 14:13
kijk even of je ergens goedkoop een massage kan krijgen.. die doen wonderen.

muay kpn
09-03-2010, 14:29
Drink ook veel water en vergeet niet electrolyte in je water te doen, je zweet veel meer als in Nederland.
Bouw de training ook langzaam op, zie nogal eens mensen die heel fanatiek van start gaan 2 keer per dag trainen 6 dagen in de week, en dan overtraind raken of geblesseerd.
Als ik 2 keer per dag train train ik 2 dagen en daarna een dag rust.

Veel plezier in Pai en doe Bee de groeten uit Koh Pha Ngan ben er 2 maanden geleden geweest, prima bevallen.

Choukri
09-03-2010, 17:18
Halle heren, bedankt voor de reacties. Ik heb vanmorgen een tocht gemaakt met de mountainbike en de middagtraining meegepikt. Ook die massage zal ik zeker eens uitproberen! Ik zal de groeten doen aan Bee, al zal hij er morgen niet zijn omdat er morgenavond iemand met vechten in Chiang Mai!

Ook zijn de privates zeker een mogelijkheid, wel moet ik zeggen dat ik al erg tevreden ben over de persoonlijke aandacht bij True bee gym, gister waren we zowel in de ochtend als middag met 7 mensen, 4 trainers. Dus je Pad workout krijg je sowieso!

muay kpn
10-03-2010, 15:24
Klopt Bij Bee krijg je inderdaad persoonlijke aandacht, ook word er veel op een goede techniek gelet. De nieuwe trainer een wat oudere man die is echt goed met de pads, ben zijn naam ff kwijt.

Choukri
11-03-2010, 06:23
(Phi) Kot! Ja die heeft me de eerste training apart genomen en heeft echt zoveel verbeteringspunten laten zien! Ik dacht dat m'n basis wel goed zat, nou niet dus :D

Ik Kickboks nu ongeveer 1.5 jaar maar merk dat het echte Muay Thai toch wel veel verschilt. En natuurlijk de ellebogen he, dat is helemaal nieuw voor me maar die vind ik echt fantastisch :D

Ik ben hier nog 3.5 weken dus ik ga het zo opbouwen dat ik de laatste week wel gewoon 12x train. Nu doe ik idd om de dag 1 en dan 2 en ipv die 1e training rennen/fietsen of zwemmen. Bee zal er zo wel zijn, dan doe ik hem de groetjes van je!

Djani
16-03-2010, 14:59
(Phi) Kot! Ja die heeft me de eerste training apart genomen en heeft echt zoveel verbeteringspunten laten zien! Ik dacht dat m'n basis wel goed zat, nou niet dus :D

Ik Kickboks nu ongeveer 1.5 jaar maar merk dat het echte Muay Thai toch wel veel verschilt. En natuurlijk de ellebogen he, dat is helemaal nieuw voor me maar die vind ik echt fantastisch :D

Ik ben hier nog 3.5 weken dus ik ga het zo opbouwen dat ik de laatste week wel gewoon 12x train. Nu doe ik idd om de dag 1 en dan 2 en ipv die 1e training rennen/fietsen of zwemmen. Bee zal er zo wel zijn, dan doe ik hem de groetjes van je!

Kun je me vertellen wat er zo anders is los van de ellebogen en clinchtraining? Dat we in Nederland niet met ellebogen trainen vind ik geen probleem, maar het clinchen mis ik wel. Dat geeft een hele extra dimensie aan het spelletje.