PDA

View Full Version : IP adres vraagje



Fr3ddy
12-03-2010, 15:45
Wie kan mij een adres in Eindhoven bezorgen aan de hand van alleen een IP adres?

Ik ben namelijk voor enkele honderden Euro's opgelicht..

:twak:

GerritTonijn
12-03-2010, 15:50
volgens mij wordt je in NL niet geholpen als je (kleinschalig)bent oplicht...althans niet door overheidsinstellingen. Dus als je het zelf wilt gaan 'terughalen' kom je misschien nog met een groter probleem thuis dan de huidige paar 100.

XanaduNL
12-03-2010, 15:54
Ik kan wellicht helpen, maar misschien moet je ook even toelichten wat er is gebeurd, misschien zijn er andere opties.

Fr3ddy
12-03-2010, 16:03
Grafische kaart via speurders.nl besteld.

Onder rembours verzonden.. zat dus geen kaart in.. maar een pak melk (ok, op zich een goede grap :pimp:)

TNT geeft geen gevens vrij ivm privacywet en houdt de betaling ook niet tegen.

Heb een naam en afzendergegevens.. zijn fake.

Heb dus alleen een IP-adres.

Maandag ga ik aangifte doen.

Guillermo
12-03-2010, 16:07
Broer...1 tip: elektronica moet je nooit maar dan ook nooit via via kopen, gewoon de Mycom binnenstappen en nieuwe halen! Rembours en online betalen doe je alleen maar bij gerenommeerde bedrijven die je kent, bijv. Dixons, Dynabyte of whatever. Succes verder met deze zaak.

NTT-FX
12-03-2010, 16:17
Een exact adresje scoren word lastig maar als je een goed IP hebt kom je iig meer te weten.
Wellicht dat je via z'n isp wél verder komt...

Slome
12-03-2010, 16:17
Wie kan mij een adres in Eindhoven bezorgen aan de hand van alleen een IP adres?

Ik ben namelijk voor enkele honderden Euro's opgelicht..

:twak:

ip check kan ik niet. maar wil best met je mee die pannekoek ff op ze kop zetten,,, dit is zo min...

Fr3ddy
12-03-2010, 16:23
Een exact adresje scoren word lastig maar als je een goed IP hebt kom je iig meer te weten.
Wellicht dat je via z'n isp wél verder komt...

De ISP is Telfort.. maar die geven ook niet zomaar gegevens vrij neem ik aan?

Tony
12-03-2010, 16:27
sorry Freddy.. Wist niet dat jij de koper was.

Stuur me het pak melk maar terug, dan geef ik je je geld terug.

Fr3ddy
12-03-2010, 16:29
Ghehe ;)

Tony
12-03-2010, 16:47
lach maar

Guillermo
12-03-2010, 17:59
sorry Freddy.. Wist niet dat jij de koper was.

Stuur me het pak melk maar terug, dan geef ik je je geld terug.

Lol:lol:

Marchant
12-03-2010, 18:39
Grafische kaart via speurders.nl besteld.

Onder rembours verzonden.. zat dus geen kaart in.. maar een pak melk (ok, op zich een goede grap :pimp:)


http://blogs.skokielibrary.info/radar/files/2009/12/wealthy-affiliate-scam.jpg

JeMalleMoer
12-03-2010, 19:41
Achter de adresgegevens van een ip adres kom je niet zomaar.

De enige die die informatie kan geven is de internet provider en geeft alleen klantgegevens in opdracht van de rechter. Zelfs de politie mag die gegevens niet opvragen.

Het verstandigste is om aangifte te doen voor oplichting bij de Politie, speurders en TNT. Zoals gerrit als zei doen ze niet veel aan dit soort kleinschalige oplichtingen. Het gebeurt namelijk ook op grote schaal.

Het beste is om je verlies te nemen en er iets van te leren. Er zijn ook minder legale manieren maargoed.

MB667
12-03-2010, 20:02
kun je niet aan de hand van zijn rekeningnummer niet achterhalen van wie het is?

Peter0711
12-03-2010, 20:14
Dit filmpie verklaart een heleboel :D

NOS Nieuws - Máxima noemt de uitspraak van Willem-Alexander 'een beetje dom' (http://nos.nl/video/9086-maxima-noemt-de-uitspraak-van-willemalexander-een-beetje-dom.html)

JeMalleMoer
12-03-2010, 20:35
kun je niet aan de hand van zijn rekeningnummer niet achterhalen van wie het is?

Het is onder rembours verzonden

Ronald
13-03-2010, 09:58
Balen man :(

Eric468
13-03-2010, 10:12
Is kut, maar het geld is weg.

Volgens mij had Peter R de Vries er nog een uitzending over. Oplichter doet proefrit met motor en brengt deze niet terug. Ze vinden de oplichter en de motor maar de politieagent wil niet eens de aangifte opnemen:
"stuur eerst maar een brief met het verzoek de motor terug te komen brengen".

Dus ook al heb je bewijs, het adres van de dader, en een taxi klaar staan om bromsnor naar de dader te brengen, ze doen er niets mee.

GerritTonijn
13-03-2010, 10:39
Is kut, maar het geld is weg.

Volgens mij had Peter R de Vries er nog een uitzending over. Oplichter doet proefrit met motor en brengt deze niet terug. Ze vinden de oplichter en de motor maar de politieagent wil niet eens de aangifte opnemen:
"stuur eerst maar een brief met het verzoek de motor terug te komen brengen".

Dus ook al heb je bewijs, het adres van de dader, en een taxi klaar staan om bromsnor naar de dader te brengen, ze doen er niets mee.

haha had die gezien ja, zien ze die motor gewoon in zo een schuur op het kamp staan, mogen ze niks doen, tegen de tijd dat die 'brief' verstuurd was was die motor natuurlijk weg daar en die kamper deed alsof die van niks wist :P Diep triest die onzin