PDA

View Full Version : Cutting Weight



cafejolanda.nl
15-03-2010, 16:23
Dag mensen, ik ben nu een tijdje aan het trainen en werk een beetje naar grappling matches toe. Nu ben ik 1,78 en veels te zwaar. Eerlijk gezegt ben ik gewoon een vetzak :P:P .. Ik weeg nu 94kg, ik train nu ongeveer 3X per week en heb geen tijd om meer te trainen. Maar nou wil ik terug komen op mijn oude gewicht van 4 jaar geleden toen was ik 79kg, iemand een suggestie voor dieet die ik het beste kan combineren met mijn shooto training?? Ik wil dus snel 15 kg verliezen..

Ik heb al verschillende dieeten geprobeert, maar bij die dieeten wat dus vrij streng is (1000 Kalorieen per dag) ga ik me zwak voelen bij training.. Iemand een idee over hoe ik dit het beste kan aanpakken?? Ik zou graag bij het volgende toernooi in ede mee willen doen in de -83kg klasse.

En werken die fatburners enzo? want ik las al een aantal dingen over creatine enzo of Alka iets? Heeft iemand suggesties voor me??

Thanks guys!

Joe

DannyvK
15-03-2010, 17:42
Geen dieet, gewoon gezond gaan eten, dat het meer een gewoonte dan een dieet is. Tussendoortjes etc zo min mogelijk. Als je gewoon goed gezond eet met 3x per week hard trainen en je bent nu te zwaar, dan val je sowieso af.. Bier uitsluiten wil ook nog wel 'ns helpen ;-)

Briant
15-03-2010, 18:11
een man heeft gemiddeld 2500 calorien per dag nodig en een half uur beweging. Ik denk dat je wel aan je half uur beweging komt (als je gewoon traint paar keer per week dan komt dat wel goed). Daarom moet je dus kijken naar wat je eet.
Een tip van mij aan jou en deze is gratis, is schrijf eens op wat je allemaal eet op zo'n dag. Hou een dagboek bij, doe dit heel gedetailleerd tot het aantal schepjes suiker in de koffie toe. Kijk na een week wat je gegeten hebt en kijk waar je eventueel dingen kan vervangen (vervang chocola eens met een appel of een ander stuk fruit) of zelfs weglaten. Je hoeft dit niet alleen te doen, er zijn boeken over en ook mensen met verstand hiervan (huisarts, dietist).
Heel veel van ons eetpatroon is niet vastgelegd door behoefte maar door gewoonte. Pas je je gewoonte aan, dan zal je behoefte vanzelf verdwijnen.

Briant
15-03-2010, 18:14
Het kan zijn dat je niet zo snel afvalt als je wilt, dit kan komen omdat je bijvoorbeeld spieren aanmaakt. Ik geloof zelf niet zo in de snelle dieeten omdat ze inderdaad er wel voor zorgen dat je afvalt, maar ze pakken het probleem niet bij de wortels aan (en dat is je gewoontes aanpassen). En ze geven vaak geen lange termijnsplan.

RNLMC
15-03-2010, 18:46
pas je eetgewoontes aan, probeer er nog wat cardio bij te doen,hardlopen in je weekend bijvoorbeeld, als is het maar een half uurtje op hoog tempo (zoek op H.I.I.T). Geen tijd is onzin, iedereen heeft wel een half uurtje of 2 over per week, je moet het gewoon had genoeg winnen. Zorg dat je genoeg slaap, en zuip heel veel water. Eet minstens 6 kleine maaltijden per dag, en het merendeel van je koolydraten net vóór en na je training. Als je bij de laatste kilotjes (2 a 3)bent kun je ervoor kiezen een fatburner te gebruiken ja,maar dat heeft nu nog niet zoveel zin, maar doe daar maar ff wat research naar want als je denkt dat creatine een fatburner is snaai je het hele voedingssupplementen gebeuren niet echt. tip: wordt lid van dutchbodybuilding, staat een hoop info op.

Mario Witteman
15-03-2010, 18:48
Eet geen loze calorieen..(snoep, frisdrank alcohol)
Eet nuttig.. Fruit, zuivel, vlees, groente, genoeg water, brood

cafejolanda.nl
16-03-2010, 08:24
Thanks voor alle info,

Het probleem is juist dat ik helemaal niet zo slecht eet. Ik vreet geen frituur, drink misschien 1X in de 2 maanden alcohol en chips en snoep of chocolade eet ik ook niet of zeeer zelden.

Dit is wat ik nu doe,::

Ochtend:
- 1 snee bruin brood met licht beleg

Middag:
2 sneeen bruin brood met beleg

'S avonds:
Normaal avond eten

Drinken:
Thee met zoetjes
Water
2 Glazen halfvolle melk..


Ik denk dat ik hier niet te veel eet.. Ik heb me laten vertellen dat ik hier te weinig tussendoortjes eet om mijn metabolisme op gang te brengen. En ik zo op de " spaarstand " afval en dit niet goed is.

Ook was er een tip over om 2 dagen in de week te vasten voor 24 uur? Wat denken jullie?

@ RNLMC Ik weet inderdaad helemaal niets van voedingssupplementen daarom ook mijn vraag. Maar geloof me ik heb echt geen tijd om cardio te doen naast mijn trainen. Moet ook een cafe runnende houden 7 dagen in week en een dochter van 1 die aandacht wil ;) Maar je punt is duidelijk. thx

RNLMC
16-03-2010, 12:47
oke,met cafe ben je inderdaad een behoorlijk druk baasje ja,point taken ;). Je eet gewoon veels te weinig om je metabolisme om gang te houden. Probeer hoger in de eiwitten en lagen in de koolhydraten te gaan zitten. Probeer nog 3 a 4 maaltijden toe te voegen, een appel bijv telt ook gewoon. Gekookte eieren, sla etc.
En water, heel veel water. Zal erg irritant voor je worden om zo vaak te gaan pissen haha, maar is echt belangrijk. Vasten is een mogelijkheid, ben ik geen fan van alleen, zoek maar op intermittent fasting.

cafejolanda.nl
16-03-2010, 14:43
thx for the info, bro!

Slome
19-03-2010, 10:22
http://mmaggregate.files.wordpress.com/2010/03/poster59342796fd1.jpg?w=450&h=562