PDA

View Full Version : Explosiviteits oefeningen..



m.g
20-03-2010, 11:51
Wie weet er verschillende goede, ik heb weer eens wat inspiratie nodig!

Thanks alvast.

ijsbier
20-03-2010, 14:53
wat bedoel je daarmee?

Sadix
20-03-2010, 15:01
goedemanier om explosiviteit te trainen is tijdens het joggen 100meter sprinten en dan 100 meter normaal, en dan weer 100 meter sprinten etc.

m.g
28-03-2010, 19:32
wat bedoel je daarmee?

Wlke Fitness oefeningen doen jullie om de explosieviteit van je stoten en trappen te vergroten?

Effective
28-03-2010, 20:03
Ik doe voornamelijk compounds, wordt je overall sterk van en met de juiste intentie, kun je er ook explosief van worden. Als de intentie hebt het een zwaar gewicht snel te verplaatsen (hoeft dus niet daadwerkelijk snel verplaatst te worden) wordt je explosief.

jerul
28-03-2010, 20:08
m.a.w. als je het gewicht zo snel mogelijk verplaatst

Nopain85
29-03-2010, 03:50
Hiit 30 seconden sprinten / 30 seconden joggen x 6-10.

Medicijn ball oefeningen bv , knee tuck jumps , push ups , slams ect.

Olympish liften bv, snatch , deadlift , squat , hang cleans , power cleans ect .

HUNEBED
23-04-2010, 13:49
checkerdecheck: Gayle Hatch Olympic Lifting :: Broadband Video Channel (http://www.aceathlete.com/hatch/video.htm)

Simsonkdodenhaag
24-04-2010, 21:45
een goede is:


de oefeningen die je explosiever wilt kunnen doen, de tijd voor nemen en explosiever doen!!!


een paar denkfouten die mensen maken:

prof x ziet er afgetraind uit en is explosief. Ik zie dat prof x krachttraining doet, dus ik ook. De meeste toppers hebben hun sport gewoon altijd gedaan, WAARDOOR ZE afgetraind eruit zien en explosief zijn.
de krachttraining doen ze erbij na hun reguliere training om alles op alles te zetten.


sterk bankdrukken heb je als voetballer weinig aan, of als worstelaar.
dus train de groepen die je ook echt nodig hebt/

train in balans, het menselijk lichaam is complex, ga hem niet uit balans trekken en trainen doordat je in sommige zaken sterk wordt en andere niet, dan kan countereffect geven.

dus wil je gigantisch explosieve lowkick geven, ga dan als buakaw als een gek beginnen te trappen.

de meeste sportscholen faciliteren niet elke dag hun sport/
Russen met worstelen bieden 2 maal daags worsteltraining in een stomme dorp. Sommige van hen doen geen eens krachttraning. probeer mogelijkheden te vinden om je sport meer te doen.

Train niet als een bodybuilder, maar ook niet als een strongmen..

MaartenJ
03-05-2010, 20:06
De faciliteiten zijn er natuurlijk niet altijd naar.

Ik vind trainen in de sportschool en vechtsport een prima combinatie, ik probeer veelal "power" training te doen. Wat minder herhalingen en wat zwaarder, laatste herhaling max. Ook in tempo qua wegdrukken/terug laten zakken. Snel(explosief) weg langzaam terug.

Bevorderd de explosiiviteit.