PDA

View Full Version : vraagje over een choke



ozzy90
22-03-2010, 13:34
ik heb een vraag ik was met mijn partner aan het trainen we probeerde eerst de guiltine choke daarna de rear naked choke met je pols onder de keel,
maar daarna deden we een choke waarbij je je elleboog onder keel houdt en de bicep van je andere andere arm moet pakken bij hem lukte deze wel maar bij niet kan iemand mij uitleggen hoe hij moet of weet iemand hoe het heet of heeft iemand een filmje

Ik bedoel deze choke fedor doet hem hierin en het blijkt dat fedor's choke 12 keer sterker is dan die van chokeslang.
http://www.youtube.com/watch?v=xEXjdipWsQ8

ondiep
22-03-2010, 13:55
Deze heet ook gewoon RNC, ik weet niet precies wat je verkeerd doet maar als hij eenmaal zit is het meestal wel over..
Waar je op kunt letten is dat je hem goed, compact en strak aantrekt lijkt me duidelijk dat je hem goed onder de kin moet hebben je elleboog moet dus zoals het filmpje een soort van V vorm zitten om zijn keel.

Als ie eenmaal zit goed strak houden zorgen dat ook je hooks goed blijven zitten, wat ikzelf vaak doe is mijn hand op zijn achterhoofd plaatsen om het moeilijker te maken om het weg te halen en evt zijn hoofd iets naar voren te duwen, je heupen naar voren gooien terwijl je met je bovenlichaam een soort van naar achterleunt en alles lekker samentrekt.


Dit is hoe ik hem vaak aanzet en daar word wel op getapped :) maarja ik ben geen trainer oid mischien dat deze een ietwat betere uitleg kunnen geven of meer/betere tips hebben er posten hier zat trainers dus dat komt wel goed :thup:

je kan evt ook een body triangle proberen als je de RNC aanzet.

Briant
22-03-2010, 18:41
Rear Naked Choke is een basic choke je kan dit aan iedere instructeur of zelfs gevorderde trainingspartner vragen. Veel effectiever dan op een forum vragen ook nog.

bigboz
22-03-2010, 19:07
Ik denk dat je beter een andere filmpje kan gebruiken dan deze bijv 1 van de gracies videos ofzo hehe

Marchant
22-03-2010, 20:23
http://www.youtube.com/watch?v=176SLdBhj_A

DannyvK
22-03-2010, 23:03
Wat briant zegt.. gewoon aan iemand vragen en vaak oefenen, zit weinig poespas achter verder.

Lumpinigym
25-03-2010, 01:31
Als je hem hebt ellebogen naar elkaar toe brengen en jezelf opblazen oftewel inademen zodat je het gat kleiner maakt.

Greetz,

Stephan