PDA

View Full Version : Rash Guard Vraagje/tip gevraagd?



RayOmac
26-03-2010, 11:46
Ik ben opzoek naar een Rash Guard.
En heb een aantal vragen.
1) Short of long sleave en waarom.
2) los of heel strak en waarom.
3) Merk/ervaringen.
4) Do's en dont's

Reps voor een ieder die een goed onderbouwd antwoord heeft.

gr.

HUNTER
26-03-2010, 13:56
1) Beiden. Shortsleeve in de zomer, longsleeve als het kouder wordt.. Voor de rest maakt het niet zo heel veel uit
2) Strak. Als je grappling/ mma doet is los niet handig want je trainingspartner blijft overal aan hangen (losse stukke stof, in mouwen etc)
3) Merk. Ik heb in de loop van de tijd best veel uitgeprobeerd. Ben het meest tevreden over Toraki en Hayabusa.
4) Ik heb niet zulke goede ervaringen met de standaard strakke shirts van Nike Pro of Under Armour. Ze zitten geweldig maar zijn absoluut niet grappling proof.

zo.... veel succes met je keuze

RayOmac
26-03-2010, 14:50
Thanks hier heb ik wat aan :D

PinPoint
26-03-2010, 21:35
1) Beiden. Shortsleeve in de zomer, longsleeve als het kouder wordt.. Voor de rest maakt het niet zo heel veel uit
2) Strak. Als je grappling/ mma doet is los niet handig want je trainingspartner blijft overal aan hangen (losse stukke stof, in mouwen etc)
3) Merk. Ik heb in de loop van de tijd best veel uitgeprobeerd. Ben het meest tevreden over Toraki en Hayabusa.
4) Ik heb niet zulke goede ervaringen met de standaard strakke shirts van Nike Pro of Under Armour. Ze zitten geweldig maar zijn absoluut niet grappling proof.

zo.... veel succes met je keuze


twee aanvullingen/opmerkingen......

lange mouwen....voor als het koud is? ahum je traint niet buiten hoor. Waarom dan wel lang mouwen, geen flauw idee.

ipv Toraki zeg ik Koral, keiko en Hayabusa. (Toraki zegt mij niets)
Die van Keiko zijn dunner dan de andere waardoor je wellicht mindere kwaliteit verwacht maar niets is minder waar.

Succes!

FightingDutchman
07-04-2010, 11:47
WEet niet of je inmiddels al een Rashguard hebt aangeschaft en of het advies dus te laat komt maar ik heb nog een kleine aanvulling.

Hayabusa is inderdaad top, zeker een aanrader maar ook wel vrij prijzig. Een merk waar ik persoonlijk niet zo'n goede ervaringen mee heb is TapouT. Opzich prima spul alleen de bedrukking is er na een paar keer al vrij ver afgesleten en dat is toch niet waar je voor betaald in mijn ogen....

bryan
07-04-2010, 11:57
bij mij werken die van under armour en nike prima..

Tony
07-04-2010, 12:04
Als je prima prijs/kwaliteit verhouding wilt, zou ik eens kijken naar Zona MMA.

FightingDutchman
07-04-2010, 12:06
Als je prima prijs/kwaliteit verhouding wilt, zou ik eens kijken naar Zona MMA.

Zeker mee eens! Heb dr ook eentje van Zona en moet zeggen dat die goed bevalt.

Baseball Bert
07-04-2010, 16:30
Geen idee hoe oud deze post eigenlijk is, maar toch mijn reactie :D
1) Short of long sleave en waarom.
Ik zou hier zeggen wat jij fijn vindt. Zelf heb ik een short sleeve omdat ik hem vaak onder mijn BJJ pak aantrek. Als ik dan tijdens de training een keer iemand tegenkom zonder pak kan ik ook mijn jas uittrekken.
2) los of heel strak en waarom.
Strak, zoals anderen al gezegd hebben zit los alleen maar in de weg.
3) Merk/ervaringen.
Ik heb er maar 1 van Hayabusa. Die is na vaak wassen en gebruiken wel een beetje verkleurd, maar niet versleten.
4) Do's en dont's
Vraag jezelf af waarvoor je hem wilt gebruiken. Als je alleen wilt grapplen en je bent vies van iemand anders zijn lijf, zou ik long sleeve nemen. Wil je net als ik een shirt aan voor het geval dat je je BJJ jas even uit doet zou ik voor kort gaan. In ieder geval strak anders kun je net zo goed een T-shirt aandoen. (Doen overigens ook best veel mensen).

Reps voor een ieder die een goed onderbouwd antwoord heeft.

gr.