PDA

View Full Version : gewicht verlies/spieren behouden



Lennie
31-03-2010, 22:16
Ha Broeders,
De afgelopen maanden ben ik veel gewicht kwijt geraakt.
Van de zomer was ik 93kg rond feb 88kg maar ik zit nu ineens op de 84kilo. Ik train 3x per week maar ben bang dat het gewicht verlies komt omdat ik te weinig eet. Hoe kan ik mijn spieren behouden en droog trainen? Dus als iemand voeding advies heeft graag. Owhja ik eet trouwens sinds een week weer kwark na de training.
Groet Lennie

Garcia
01-04-2010, 09:04
Ineens van 93 naar 84 kg gegaan. Wou dat ik dat kon ;-)

Je 3 belangrijkste maaltijden van de dag zijn je ontbijt, pre-training en post training.

Zorg dat je ongeveer 5 kleine maaltijden verdeeld over de dag eet. Zorg dat je 2 uur voor de training een maaltijd eet met koolhydraten want die leveren de energie aan voor de training. Je kan vlak voor de training nog een banaan eten die snelle koolhydraten bevat. Zorg dat je na de training een eiwitshake neemt en eet met name rijst in de avond. Hier zitten veel minder koolhydraten in dan pasta en na de training heb je weinig koolhydraten nodig omdat je de energie niet meer gaat verbruiken. Zorg dat je rond half 10 zo'n half uur voor 't slapen gaan wat magere kwark eet. Hierin zitten trage eiwitten die je gedurende de nacht nodig heb om goed te herstellen van je training.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik 't wel.

Succes

Soulbringer320
13-04-2010, 23:53
Ik vraag me ook weleens af wat je nu wel en niet moet eten als je gewicht wilt verliezen zonder al te veel spieren te moeten inleveren.

Ik heb nu als doel om nog een aantal kilo's lichter te worden, maar door mijn laksheid eet soms de hele dag niks alleen in de avond wat nasi en klaar.
Ik weet niet echt het meest ideale, maar het gebeurd nu eenmaal.
Ook overweeg ik om Stacker4 aan te schaffen om het proces wat sneller te laten verlopen.
Maar ik hoor nou eenmaal verschillende verhalen erover.

Mijn specs.
1.74
80.5 Kilo

MaartenJ
03-05-2010, 19:57
Link spul die stackers, hardkloppingen slapeloosheid enz....

Af te raden.

Is gewoon ongezond..

MaartenJ
03-05-2010, 19:59
Ha Broeders,
De afgelopen maanden ben ik veel gewicht kwijt geraakt.
Van de zomer was ik 93kg rond feb 88kg maar ik zit nu ineens op de 84kilo. Ik train 3x per week maar ben bang dat het gewicht verlies komt omdat ik te weinig eet. Hoe kan ik mijn spieren behouden en droog trainen? Dus als iemand voeding advies heeft graag. Owhja ik eet trouwens sinds een week weer kwark na de training.
Groet Lennie

Ik probeer elke dag een flink bord brinta te eten, en een bak kwark voor het slapen. Voel me er goed bij en zit inmiddels in mijn eet patroon

simtekf1
28-05-2010, 11:21
Ik ben vorig jaar ook na een jaar trainen van 94 naar 85 kilo gegaan.
Laatst een salusmeting gedaan en ik was volgens het overzicht 2 kilo te zwaar, maar daarentegen had ik ook 1,3 kilo meer spieren dan gemiddeld. :)
Wil eigenlijk ook wat droger worden maar heb ook echt geen idee meer hoe ik dit moet doen.

Lengte: 1.82
Gewicht: 86,5 / 86 kg

Dit was mijn trainingsschema tijdens het voetbalseizoen:

Ma: conditietraining
Di: fitness
Wo: voetbaltraining
Do: fitness
Vrij: rust
Za: voetbalwedstrijd
Zo: rust

En dit is mijn nieuwe schema omdat het voetbalseizoen is afgelopen:
Ma: conditietraining
Di: fitness
Wo: conditietraining
Do: fitness
Vrij: rust
Za: fitness
Zo: rust

Met dit laatste schema zou ik toch nog wel een kilootje er af kunnen trainen en wat droger worden?

Hejar
28-05-2010, 12:00
Zoals Garcia zegt moet je de maaltijden verdelen over de hele dag. Door dit te doen zal je lichaam het eten beter verwerken en de koolhydraten van je voedsel gebruiken als energie. Als je langer dan 2-3 uur niet eet gaat je lichaam juist zijn energie uit je spiermassa halen, dit zou zonde zijn. Ook hoor je het hongergevoel nooit te hebben. Je lichaam denkt namelijk dat hij na een tijd van 3-4 uur geen eten meer zal hebben, die zal dan vet gaan opslaan als reserve energie. Zorg ook dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt, dan kan je geleidelijk je koolhydraten inname verminderen zonder dat je lichaam je spieren aantast. Als je droger wilt worden zal de enige gewicht dat je wilt verliezen vet zijn. D.m.v. cardio, krachttraining (versnelt het metabolisme) en voeding.

Remember: "A sixpack is made in the kitchen.";)

tonebizz
03-06-2010, 12:40
heb je wel eens kettlebell work out gehoord? spong, souwer, badr doen dit ook. het is een perfecte workout om droog te trainen en spieren op te bouwen..

GerritTonijn
03-06-2010, 12:46
definieer 'droog' trainen?

Sowieso, wat hierboven vermeld wordt dat meerdere kleine maaltijden beter verwerkt worden een gunstiger is voor je afval-proces is onzin, het tegendeel is waar.

Iggy
03-06-2010, 14:17
Ik ben in een paar maand tijd ook flink afgevallen. Van 118 naar 96 en heb daarbij mijn eiwitten op 3gram per kilo lichaamsgewicht gehouden en heb zeker veel last van spier verlies gehad. Denk dat het haast onmogelijk is om al je spiermassa te houden en vet te verliezen in een korte tijd. Of je moet er meer tijd in willen steken en dan iets onder onderhoud gaat zitten met je voeding.

GerritTonijn
03-06-2010, 14:54
je kan in principe ook nog met redelijk' grote' calorie deficits (500-700) al je spier behouden, probleem is echter dat een een vrij precies programma qua voeding en training betreft, en meeste non-experts verneuken altijd wel 1 van de 2. (vaak beide zelfs)

Iggy
03-06-2010, 16:44
Dat klopt zeker. En je moet er tijd en geld voor hebben.

Baske
09-06-2010, 21:07
Waarom gooi je niet gewoon wat meer cardio in je trainingsschema en je krachtoefeningen behou je maar zet je op een lager pitje? Zo verbrand je meer vet en hou je je spieren actief zodat ze niet in zullen slinken.

Je eetpatroon moet je ZEKER veranderen. Dus ik zou die eetlust van je opwekken door te beginnen om 't uur wat kleins te pakken (banaan bijvoorbeeld). Na een dag of 3 zul je kapot gaan van de honger en na dag 5 is je lichaam gewend de hele dag door eten binnen te krijgen. Dan kun je mooi je eetpatroon weer op gang krijgen.

GerritTonijn
09-06-2010, 22:30
Waarom gooi je niet gewoon wat meer cardio in je trainingsschema en je krachtoefeningen behou je maar zet je op een lager pitje? Zo verbrand je meer vet en hou je je spieren actief zodat ze niet in zullen slinken.

Je eetpatroon moet je ZEKER veranderen. Dus ik zou die eetlust van je opwekken door te beginnen om 't uur wat kleins te pakken (banaan bijvoorbeeld). Na een dag of 3 zul je kapot gaan van de honger en na dag 5 is je lichaam gewend de hele dag door eten binnen te krijgen. Dan kun je mooi je eetpatroon weer op gang krijgen.

ok, neem alsjeblieft niks over van wat hier geschreven is.

Neivra
09-06-2010, 23:27
ok, neem alsjeblieft niks over van wat hier geschreven is.

Ik snap nu wel met wat je bedoelt over dat je vaker dingen hoorde die niet (helemaal) correct zijn:blush:

Baske
09-06-2010, 23:43
ok, neem alsjeblieft niks over van wat hier geschreven is
Ik zou het op prijs stellen als je ff de tijd nam uit te leggen waarom ;) Voor mij lijkt 't volstrekt goeie logica. Als dit dus niet 't geval is zit ik er naast - en zou ik dat graag gecorrigeerd zien.

GerritTonijn
09-06-2010, 23:59
Ik zal je een tip geven die je een hoop ellende zal besparen (en waardoor veel mensen falen), baseer NIKS op logica wanneer het op het lichaam aankomt (of zat andere dingen). Research veel naar studies, niet naar wat sommige websites or gewone 'fitness writers' zeggen in bladen of sites, want die zitten er vaak zat naast. Paar sites voor research, googlen op de ebooks van lyle mcdonald, Leangains - Intermittent Fasting for Strength Training and Fat Loss (http://www.leangains.com) wordt ook zat research gepost. Lyle mcdonalds website Lyle McDonald - Bodyrecomposition (http://www.bodyrecomposition.com) (en zijn forum).

Krachttraining moet altijd main priority zijn, cardio is in principe niet nodig tenzij je dieper in je cut komt en dieet alleen niet meer voldoet, cardio-tijd wil je minimaal houden. slechtste van heel het dieet.

je laatste deel snap ik even niet, gezien de poster het heeft over afvallen, en jij begint over eetlust opwekken, had je het tegen iemand anders waarvan ik de vraag over het hoofd gezien heb?

Baske
10-06-2010, 10:19
Thanks ;) Mijn laatste deel ging over 't feit dat hoewel je in de cut zit, je nog steeds zal moeten blijven eten. Helemaal als je je spieren wil behouden.

Nou neem ik echter aan dat als meneer al langere tijd last heeft van 'vergeten te eten' dat het lichaam zich hiernaartoe is gaan zetten. En hij zal dus niet zomaar 1,2,3 weer opnieuw kunnen beginnen met eten. Daarom begon ik over eetlust opwekken. Je hebt dus niks over het hoofd gezien.

Ik zal die sites eens gaan bekijken, ziet er nog best interessant uit ;) Nogmaals bedankt.