PDA

View Full Version : Shutter island (film)



dirk5
01-04-2010, 09:42
http://www.iwatchstuff.com/2009/07/22/shutter-island-poster.jpg

Zag deze al een keer voorbij komen in een ander film topic maar wil er toch een topic aan wijden.... Wat een topfilm is dit zeg!

Verenigde Staten
Mystery / Thriller
138 minuten

geregisseerd door Martin Scorsese
met Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo en Ben Kingsley

De film speelt zich af in 1954. De U.S. Marshalls Chuck Aule (Mark Ruffalo) en zijn nieuwe partner Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) gaan op zoek naar een moordenares die ontsnapt is uit T.B.S.-kliniek 'Ashecliffe Hospital' voor langgestraften op Shutter Island, een eiland voor de kust van Massachusetts. Aangenomen wordt dat ze zich daar nog verborgen houdt. Een web van intrige en misleiding zorgt er al snel voor de nodige problemen. Zo krijgt Daniels van de plaatselijke doctoren geen toegang tot de archieven van het hospitaal die hem de broodnodige informatie zouden kunnen verschaffen. Een plotseling opstekende orkaan verbreekt de verbinding met het vasteland waardoor ze nu op zichzelf zijn aangewezen. Diverse langgestraften maken van de verwarring gebruik om uit de kliniek te ontsnappen.

imo een must see, waar je jezelf af blijft vragen: wat is er nou aan de hand?

dirk5
01-04-2010, 10:14
voor de visuele ondersteuning:

http://www.youtube.com/watch?v=HYVrHkYoY80

XanaduNL
01-04-2010, 10:22
Ik wil hem nog wel zien, en op IMDB krijgt hij een 8.1. Maar dit kan natuurlijk ook komen omdat hij van Scorsese is, net als de Aviator, welke ik ook niks aan vond.
waar je jezelf af blijft vragen: wat is er nou aan de hand? Dit kan natuurlijk ook vervelend zijn. :)

dirk5
01-04-2010, 10:32
Ik wil hem nog wel zien, en op IMDB krijgt hij een 8.1. Maar dit kan natuurlijk ook komen omdat hij van Scorsese is, net als de Aviator, welke ik ook niks aan vond. Dit kan natuurlijk ook vervelend zijn. :)

Aviator was idd een mindere film van Scorsese, had van te voren gehoopt dat hij meer zou doen met het leven van Howard Hughes.

Shutter island houd je gewoon tot het eind in spanning, ik had in mijn hoofd het einde al een beetje gemaakt maar werd toch echt verrast. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Kim
01-04-2010, 10:43
Deze film staat zeker bovenaan mijn to see lijstje!

Leventdepevent
01-04-2010, 10:51
Deze film staat zeker bovenaan mijn to see lijstje!
x2 ik wil hem graag zien

dirk5
01-04-2010, 10:54
hier heb ik hem gedownload:

Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED Torrent Download (http://www.torrentz.com/4af45afbb8e7a7837750ba583a9454bbaa68883e)

video is super, audio iets minder maar zeker niet slecht.

micha
01-04-2010, 11:19
ik heb hem gezien en vond hem een beetje tegenvallen

Slome
01-04-2010, 12:11
vond het ook niet geweldig; niet niet weg, dat t lekker kijken is...

leks
01-04-2010, 12:44
Ik vond hem wel lekker wegkijken, verder beter als je niet teveel weet van de film, maar dat is altijd zo bij een goede film.

Marchant
01-04-2010, 15:00
Had er iets meer van verwacht,
leuke film maar in mijn ogen geen topper.

Joris
02-04-2010, 00:11
LEONARDO IS GEK!

CannieY
02-04-2010, 19:19
omg hoe kun je zeggen dat deze film tegenvalt :(
Met alle respect volgens mij heb je de film en met name het einde niet gesnapt.
Ik heb nog 2 dagen lang zitten rondsurfen op internet over deze film om er van alles over te weten.
Dit is uiteraard puur subjectief en mijn mening

ICON
02-04-2010, 19:31
je zegt tegen iemand dat diegene het einde niet snapt maar je moet wel zelf twee dagen rondsurfen om toch meer te weten te komen? ironisch :D

GerritTonijn
02-04-2010, 19:41
kga hem niet kijke, lijkt me te eng

CannieY
02-04-2010, 20:27
je zegt tegen iemand dat diegene het einde niet snapt maar je moet wel zelf twee dagen rondsurfen om toch meer te weten te komen? ironisch :D

haha nee zo bedoelde ik het niet (en dat weet je ook wel). Er zijn 2 'kampen' die het verhaal allebei anders interpreteren, en dat heeft alles te maken met leo's laatste zin in de film. Ik checkte bijv. deze site vol met spoilers Shutter Island Spoilers Discussion - Screen Rant (http://screenrant.com/shutter-island-spoilers-discussion-vic-46052/)
GerritTonijn, het is trouwens meer psychologische thriller dan horror.