PDA

View Full Version : Vraag over wedstrijd fotografie



Tykill
04-04-2010, 16:57
Hallo

Ik heb een vraag voor de fotografen die wedstrijden fotograferen.
Is het namelijk gebruikelijk om een flits te gebruiken?
En mag dat wel?

Ik kan me voorstellen dat het de vechters kan hinderen dus ik vroeg me af of hier een regel voor is.

Zelf zie ik vaak dat andere fotografen wel flits gebruiken.

Groetjes Tycho

basu
08-05-2010, 10:25
Ik fotografeer nooit met flits, en zeker niet aan de ring. Behalve dat ik het respectloos vind naar de vechters toe (ik kan me situaties voorstellen dat dit hinderlijk is) is het resultaat in 99% van de gevallen niet al te fraai. Er zijn voorbeelden waar je als fotograaf het gevoel hebt dat je bijna niet anders kan, maar als de vechters elkaar nog kunnen zien moet er op de een of andere manier zonder flits te fotograferen zijn.
Tenzij je met een compact camera of een inferieure spiegelreflex aan het fotograferen bent, maar dan heb je naar mijn mening niets te zoeken aan de ring...

phranq
08-05-2010, 14:03
Het is absoluut niet toegestaan om de flitser te gebruiken aan de ring. Sporadisch wil ik het wel eens toestaan als er gewoon veel te weinig licht aanwezig is, maar dan moet de flitser omhoog gericht worden.. Weet alleen niet of je er dan nog iets aan hebt.. Het hindert trouwens ook de scheids.. ;)

Richelieu
08-05-2010, 14:06
Sluit me aan bij Bas, het resultaat is in 9 van de 10 keren gewoon slecht met flits en de meeste gala's (midden- en grote) hebben hun verlichting wel op orde. Vaak zijn het de gala's in sporthaletjes, discotheken en kleine zaaltjes waar men bezuinigd op de verlichting.